Håber nogen kan/vil give bud på løsning på et begyndende problem, inden det bliver alvor.
Har en blanding ml schæfer og labrador, 4,5 år... vi har haft RIGTIG RIGTIG mange "alene hjemmeproblemer" med hende de første 2 år og hun har været i clomicalm-behandling og vi har været omkring Lone Greva (meget anerkendt hundepsykolig i Århus), og få lagt handleplan. Den virkede bare perfekt, og alt har kørt indtil nu...
Problemet er hun er en rigtig dejlig, men også en usikker hund psykisk... hun kan ikke tåle at man hæver stemmen for meget, så kryber hun eller ørerne hænger osv.. og det er heldigvis ikke nødvendig ret tit.. hun er dygtig/klog og vi har stor glæde af mental-aktiviteter, og hun elsker at bruge sig selv i øvelserne... hun er lydig og meget glad og logrende.... og vil gøre alt for os..
Men som sagt er hun samtidig en usikker hund, og efter Lasse er begyndt at vise hende interesse og kravle efter hende, bliver hun så nemt stresset. Nu har jeg så hørt et par gange, at hun knurre af ham, og lægger an til at løft læben - hun advarer! Jeg stopper hende selvfølgelig, ved at sige " nej Zitta.." Men idag gøede hun af ham også, og det har hun aldrig gjort... og jeg kan tydeligt se på hende, at hun ved hun ikke må... Hun kigger på mig med det samme... Hun beder om hjælp.. Hun kan ikke lide når han vil pille hende på tærene, eller pludselig hiver hende i pelsen.... vi har så valgt at kurven er Zittas helle, samt vand-og madskål. Hvis han nærmer sig de ting, tager vi Lasse væk, og siger nej - det er Zittas. Men jeg kan jo ikke forhindre at han tit kravler efter hende...
Tror simpelthen det er fordi hun er usikker på ham og hans bevægelser, hvordan hjælper vi dem begge??
Jannie
Anmeld