panodil eller pamol når du er gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2010

Faith

Byberg93 skriver:

Hej piger

har sygt ondt i hovedet, tror næsten det er noget migrene noget, kan der ske noget ved og tage panodil eller pamol og hvad ville i helst brug

Ingen problemer at tage normale mængder Pamol, pinex eller panodil under graviditet. De tre præparater har samme indholdsstof (paracetamol), så det er ligegyldigt hvad du vælger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

kettner

Jeg havde lidt samme problem .

Men jeg snakkede med min læge og han sagde også pamol eller panodil zap fordi de skulle vist nok være noget af det mildeste af det mildest

Anmeld

3. maj 2010

BinaMor

jeg lå med pandebetændelse og måtte tage 8 panodiler om dagen (og i følge mine smerter var det ikke én for meget)

i min forrige gravditet tog jeg kun 1 ved veer..

men man må gerne (heldigvis)

Anmeld

3. maj 2010

Faith

gabriellasmor skriver:

jeg lå med pandebetændelse og måtte tage 8 panodiler om dagen (og i følge mine smerter var det ikke én for meget)

i min forrige gravditet tog jeg kun 1 ved veer..

men man må gerne (heldigvis)

Ja heldigvis må man gerne.... Ellers ville det da blive uudholdeligt somme tider. Der er da ikke noget værre end hovedpine.

Anmeld

3. maj 2010

Divababy93

er glad for jeres svar det virkede nu er den ikke så slem mere men den var på nipet til migrene så godt jeg tog en

Anmeld

3. maj 2010

VIPpigen

Byberg93 skriver:

Hej piger

har sygt ondt i hovedet, tror næsten det er noget migrene noget, kan der ske noget ved og tage panodil eller pamol og hvad ville i helst brug

Jeg tager fast pinex 2x2 om dagen pga smerter i foden, har dog skåret ned på dem fra 3x2 til 2x2, og håber jeg kan komme lidt længere ned, men jeg har fået at vide der ikke sker noget ved det, heller ikke hvis du tager det fast

Anmeld

3. maj 2010

Ansemusen

millesofie skriver:

Jeg ville ikke gøre det medmindre at det var så slemt at det var umuligt at være nogen steder

panodil og pamol er det samme men sagen er den at disse piller er noget af det sværeste for dine og barnets nyre at bearbejde

det er de mest skadelige piller (har fået dette afvide af min læge og har derefter også selv undersøgt emnet nærmere)

det er bestemt ikke for at skramme dig og der sker sikkert ingenting ved det hvis det kun er sjældent du tar dem og kun 2 ad gangen

men der er mange der ikke ved dette om de ellers så normale piller

held og lykke og kram herfra

Jeg har snakket med flere læger og jordemødre om dette. Der er INTET der tyder på at hverken panodil, pinex eller pamol (det er det samme) skader barnet. Så har man en grund tila t tage det en sjælden gang imellem i graviditeten er det helt ok. Man må tage 2 stk. af 500 mg hver 6. time.

Det er alt andet smertestillende som er forbudt, ipren, kodymagnyl osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.