panodil eller pamol når du er gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.994 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

Divababy93

Hej piger

har sygt ondt i hovedet, tror næsten det er noget migrene noget, kan der ske noget ved og tage panodil eller pamol og hvad ville i helst brug

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Byberg93 skriver:

Hej piger

har sygt ondt i hovedet, tror næsten det er noget migrene noget, kan der ske noget ved og tage panodil eller pamol og hvad ville i helst brug

Så vidt jeg husker må man gerne tage begge dele som gravid, men kig da lige på pakken, der står det

Anmeld

3. maj 2010

Anja

Så vidt jeg ved er panodil og pamol stort set samme produkt. Jeg har taget pamol mod hovedpine et par gange i denne graviditet.

Anmeld

3. maj 2010

oo

panodil og pamol er det samme med forskelligt navn og du må gerne tage smertestillende med paracetamol i (som er tilfældet med panodil og pamol) men hold dig fra kodymagnyl (altid men især under graviditeten) og ipren!

Anmeld

3. maj 2010

Laulund87

Byberg93 skriver:

Hej piger

jeg var indlagt i graviditeten og kan huske at sygeplejerskerne sagde at et af mærkerne måtte man ikke tage, kan desværre ikke huske hvilken. Mener Pinex var det bedste at tage.

Anmeld

3. maj 2010

Divababy93

mange tak piger :-)

Anmeld

3. maj 2010

millesofie

Byberg93 skriver:

Hej piger

Jeg ville ikke gøre det medmindre at det var så slemt at det var umuligt at være nogen steder

panodil og pamol er det samme men sagen er den at disse piller er noget af det sværeste for dine og barnets nyre at bearbejde

det er de mest skadelige piller (har fået dette afvide af min læge og har derefter også selv undersøgt emnet nærmere)

det er bestemt ikke for at skramme dig og der sker sikkert ingenting ved det hvis det kun er sjældent du tar dem og kun 2 ad gangen

men der er mange der ikke ved dette om de ellers så normale piller

held og lykke og kram herfra

Anmeld

3. maj 2010

Patrick07

Har faktisk lige undersøgt det samme (pga. mega tandpine) og kan først komme til tandlægen kl. 15.00 imorgen

Men jeg ringede til mig læge for lige at være sikker på hvad jeg må tage og ikke tage. Og der sker intet ved at tage Panodil, du skal self. bare ikke overskride den anbefalede dosis

Knus

Anmeld

3. maj 2010

Sakris

Var til lægen i onsdags, og han sagde jeg kunne tage panodil.

Mener også at Pamol er et billigere alternativ til panodil men i realiteten er det samme.

Anmeld

3. maj 2010

K&S

Jeg har også fået at vide, at håndkøbs-smertestillende med P må man tage  Panodil, Pamol og Pinex - det er samme aktive indholdsstof...!

Ipren er NO-GO - det kan fremkalde abort (har jeg fået at vide).

God bedring med migrænen  

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.