Halsbrand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2010

lululupo

MÆLKKKKKK og tålmodighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2010

Bom

kærnemælk, kærnemælk, og atter kærnemælk...

Det er det eneste der har virket på mig, har prøvet alle de der husråd med mandler, bananer, cacaomælk osv, og div piller fra apoteket, men kærnemælk er det eneste der virkede... (Ved dog ikke om mælk virker, da jeg ikke kan li det.. )

Anmeld

1. maj 2010

CS

Mandler var min redning - en lille håndfuld og så var der ikke mere der

Anmeld

3. maj 2010

Muffinmor

Jeg har lige købt en fantastisk bog om Yoga for gravide der er en øvelse der skule hjælpe hvis man lider af halsbrand.

jeg skal prøve at beskrive det ellers kan du måske se nogle billeder på nettet.

Du skal sætte dig med ryggen mod en puff eller sofa. sæt dig på en pude og bøj benene ud på hver side af puden. læn dig tilbage og lig vægten på albuerne. Du skal ligesom strække "spiserøret ud". træk vejret roligt og tag 10 dybe indåndinger og udåndinger hvor du koncentrære dig om vejrtrækningen. 

Hvis du vil prøve den lidt mere øvede version er et at ligge hovedet helt tilbage på puffen eller sofaen så du får strukket spiserøret rigtigt ud. men hvis du får ondt eller føler det ubehageligt skal du stoppe. lig hænderne lige over brysterne og tag 10 dybe verjtrækninger hvor du koncentrere dig om dem.

Jeg lider ikke selv af halsbrand så jeg har ikke selv prøvet det. men held og lykke

Anmeld

3. maj 2010

Faith

Roxi skriver:

Jeg har lige købt en fantastisk bog om Yoga for gravide der er en øvelse der skule hjælpe hvis man lider af halsbrand.

jeg skal prøve at beskrive det ellers kan du måske se nogle billeder på nettet.

Du skal sætte dig med ryggen mod en puff eller sofa. sæt dig på en pude og bøj benene ud på hver side af puden. læn dig tilbage og lig vægten på albuerne. Du skal ligesom strække "spiserøret ud". træk vejret roligt og tag 10 dybe indåndinger og udåndinger hvor du koncentrære dig om vejrtrækningen. 

Hvis du vil prøve den lidt mere øvede version er et at ligge hovedet helt tilbage på puffen eller sofaen så du får strukket spiserøret rigtigt ud. men hvis du får ondt eller føler det ubehageligt skal du stoppe. lig hænderne lige over brysterne og tag 10 dybe verjtrækninger hvor du koncentrere dig om dem.

Jeg lider ikke selv af halsbrand så jeg har ikke selv prøvet det. men held og lykke

Tak for tippet. Det skal prøves

Anmeld

3. maj 2010

Muffinmor

Det var så lidt, vi gravide må jo hjælpe hinanden.

Anmeld

3. maj 2010

N&J

Jeg måtte tilbage på næsten samme kost som da jeg døjede med en irretabel tyktarm, ingen hvidløg, chili, stærkt mad, sukker, sodavand og ingen hvidt brød, men jeg kunne simpelthen ikke holde mig i skindet, så jeg led, men cacaomælk (skulle være cocio) hjalp også mig, men jeg drak konsekvent et glas mælk inden sengetid og spiste masser af lakridser (havde hørt at det ville hjælpe og ja det var så en god undskyldning for at spise lakrids.. )

Anmeld

3. maj 2010

Ansemusen

Jeg har selv lidt af halsbrand gennem hele graviditeten og har spist hundredevis af Balancid Novum i alt. Det er sikkert dem du har købt, men hjælper det måske hvis du spiser tre på en gang? Det gør jeg når det er slemt, og det tager som regel det meste. Det er udelukkende naturlige salte som er i samt sødestoffer og pebermynthe eller menthol. Så der er intet skadeligt i og det går ikke til dit barn men bliver nedbrudt lynhurtigt.

Ellers har jeg også fået anbefalet Gaviscon, men har ikke selv pprøvet det. Ville faktisk købe det igår, men så havde de kun den store pakke til 140 kr. ca. og det synes jeg var lige lovlig dygt hvis nu det ikke virkede. Så meld endelig tilbage hvis du prøver det og du synes det virker

Jeg håber du finder en kur der virker for dig, for det er virkelig uudholdeligt at gå rundt med konstant!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.