Andre som ikke bor i en kæmpe bolig....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2010

Skouboe

Yrsa skriver:

Jeg synes bare den der med hylder ser så vildt rodet ud... ville gerne man ikke så det, så meget...

Hvis man sætter dem 40 cm under loftet og pakker tingene i ens plastkasser med labels på, synes jeg ikke det ser specielt rodet ud - og man kan have rigtigt mange ting på den måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2010

Svei

Skouboe skriver:

Hvis man sætter dem 40 cm under loftet og pakker tingene i ens plastkasser med labels på, synes jeg ikke det ser specielt rodet ud - og man kan have rigtigt mange ting på den måde.

Det ville jeg virkelig synes...min stue har så smukt et loft og det ville virkelig ødelægge det hele med kasser og hylder... ovenpå er der skråvægge, så det ville kun være muligt i stue og køkken med hylder....(

Anmeld

30. april 2010

Svei

Sommerfuglelarven skriver:

Nu skriver du skråvægge, er der så ikke mulighed for at bygge et skab op langs dem? Det er super nemt at lave selv med mdf-plader, skruer og maling.

Men ellers så er bedrollers gode, især til at lægge vintertøjet i, og så skrive på dem hvad der er i dem.

Kurve i reoler til legetøj og andre ting som kan virke forstyrrende for øjnene.

Møbler som har plads til en masse ting, vi har f.eks. dragkiste, 2 store skænke og et karlekammerskab som kan indeholde rigtig meget!

Ryd grundigt op og ud i alt ca hver anden måned, og lad vær med at gemme på for mange ting.

Vi flytter heldigvis imorgen, så får vi 106 m2 +et ekstra værelse, istedet for 88 m2 og små værelser - vi boede før på 150 m2 + garage på 40 m2, så det var svært at finde plads til det hele på de 88 m2.

Det eneste rum med lidt størrelse er soveværelset og under skråvæggene står der er en stor seng. På drengenes værelser er det slet ikke muligt, de er så små de værelser i forvejen, så ville der slet ikke være plads til noget.. men ja, må prøve at få lidt system under sengen til alt mit skidt.. men altså, jo større drengene bliver jo mere plads synes jeg de kræver, selvom de jo har mindre legetøj...den lille får så bare mere og mere legetøj, selvom jeg konstant ordner det, så kommer der lige lidt mere...

Men jeg må igang med at sortere...tak for rådene...

Anmeld

30. april 2010

Ansemusen

Vi har en treværelses på 73 kvm, så den er ikke ligefrem lille, men helt normal. Der er et lille fint værelse til vores kommende søn. Men vi har da også nogle pladsproblemer. Så vi har købt bedrollere til under sengen, hvor vi opbavarer forskellige ting. Og så en rumdeler som hænger oppe på væggen så den ikke tager gulvplads. Der har vi nogle kasser med låg til ting og sager. Synes i det hele taget at kurve og kasser er ret smart til at gemme ting af vejen uden at det er for langt væk!

Så har vi købt en sammenfoldeligt badekar til den lille, som står bad klædeskabet sammen med strygebræt og tørrestativ.

Hvis du mangler pusleplads, er et vægophængt puslebord også smadder smart synes jeg. Vi har dog selv en kommode.

Anmeld

30. april 2010

oo

et skur i haven!! jeg har så sindssygt meget lort og hvis jeg ikke havde mine skurre så ved jeg slet ikke hvad selve huset ville ligne!

Anmeld

30. april 2010

Grynt

Eva, mine forslag vill være, ryd op og smid ud med hård hånd. Samtidig skoskabe fra Ikea er en genial opfindelse  

Anmeld

30. april 2010

ønskebørn74

Yrsa skriver:

med plads til alt og evt heller ikke har et værelse til hvert barn eller til sig selv?

Jeg kunne virkelig godt bruge nogle gode pladsbesparende løsninger...kom frem med alle jeres gode idéer og løsninger som kan få en lille bolig til at rumme lidt mere eller bare virke mere overskuelig

Mine bedste løsninger er mit spisekammer som kan rumme så meget og gør at jeg trods lidt skabeplads i køkkenet har masse af plads...og så har jeg alt drengenes tøj samlet i et stor rumdeler i soveværelset, nemt at lægge på plads og gør der ikke skal være et klædeskab i hvert et rum.

Men jeg kunne godt bruge nogle smarte idéer, så jeg ikke bare smider en masse under sengen og glemmer det var der vinterstøvlerne lå, da det blev vinter...

Er jeg den eneste der ikke har MEGET plads..

Jeg siger bare vægskabe... Så får du udnyttet pladsen på vægen og får mere gulvplads...

http://www.ikea.com/dk/da/search/?query=v%C3%A6gskab

Anmeld

30. april 2010

ønskebørn74

Yrsa skriver:

med plads til alt og evt heller ikke har et værelse til hvert barn eller til sig selv?

Jeg kunne virkelig godt bruge nogle gode pladsbesparende løsninger...kom frem med alle jeres gode idéer og løsninger som kan få en lille bolig til at rumme lidt mere eller bare virke mere overskuelig

Mine bedste løsninger er mit spisekammer som kan rumme så meget og gør at jeg trods lidt skabeplads i køkkenet har masse af plads...og så har jeg alt drengenes tøj samlet i et stor rumdeler i soveværelset, nemt at lægge på plads og gør der ikke skal være et klædeskab i hvert et rum.

Men jeg kunne godt bruge nogle smarte idéer, så jeg ikke bare smider en masse under sengen og glemmer det var der vinterstøvlerne lå, da det blev vinter...

Er jeg den eneste der ikke har MEGET plads..

Min venninde har denne sofa... Med en sofa, bord og stol nedenunder... Det ser vildt fedt ud!!!

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00160866

Så soveværelse og stue i et... Og så deler de to børn et værelse...

Børnene har to af disse senge og på vægene tor oven er der to remme hvori der hænger en ekstra madras ved hver seng til når kammerater er på besøg... Så er der skabe over skrivebordene til bøger og ting der bruges på bordene... Og under bordet er der store vaketøjskurve hvor legetøjet er til dem...

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S29872894

Og klædeskabene i hele lejligheden har fået skydedøre... Dette giver mega meget mere plads...

Anmeld

30. april 2010

Becks

Grynt/Tina skriver:

Eva, mine forslag vill være, ryd op og smid ud med hård hånd. Samtidig skoskabe fra Ikea er en genial opfindelse  

Anmeld

30. april 2010

N&J

Jamen jeg har også måtte finde alternative løsninger. Jeg bor i en lejlighed på 54 km med min datter, jeg har i stuen lavet et legehjørne ved at købe en fin rumdeler med 16 rum, den står så ud fra væggen med 1 meter ind til væggen, så min datter har et legerum med skumgulv på ca. 1x2m og så har jeg købt 8 32x32 cm kurve, som er i hverandet hul, øverst med mine ting, nederst med min datters ting, derudover giver de store rum mulighed for at der på "min" side eller stuesiden kan stå nogle af mine bøger, film og mapper, men der i de samme hul på min datters side står bøger, cd'er, film, smykkeskrin, cd afspiller og lidt legetøj, derudover har jeg købt en hylde og en stang, som holder to af de der legetøjsnet fra Ikea, hvor der er plads til gud ved hvor meget legetøj, og så står der et par kurve på gulvet, men der er plads til alt min datters legetøj og jeg kan hvis jeg skal have gæster lægge alt ind i hendes hjørne. I soveværelset har jeg en alm. tremmeseng, en 1½ persons seng med bedrollers under både hendes og min seng, derudover har jeg købt denne puslebord, hvor det meste af hende tøj og bleer mm lægger i, har så også købt det sæt fra ikea til at sætte på kanten, der indeholder en skraldespand(som jeg bruger til rene bleer) og så et halefad, som også hænger på siden, det fungere super på mig, og så kan skraldespanden til de beskidte bleer står under, så den nærmest ikke kan ses  http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50077247 og så købtre jeg i samme serie dette skab http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90111391 hvor mit tøj og lidt af hendes også lægger, der kan nemlig også hænge voksenbøjler og så kan der være ret meget tøj i syntes jeg, så har jeg et smalt kurvemøbel i hvis fra fakta hvor strømper, natøj og lign ligger i, et stykke ovenover har jeg monteret en af de hylder fra Ikea (igen) der bruges til billeder, der kan mine smykker, hårting og parfumer lige stå, så det er helt vildt super. Man skal jo bare være lidt kreativ i den måde man bruger sin plads og de ting man kan købe..  Har smidt 3 billeder, så du kan se hvad jeg mener, på det første kan man se stuesiden, som godt nok er fyldt dok. dvd'er som hun ynder at smide på gulvet, til højre kan man så se på de næste to billeder, hendes legehjørne, som på det første er fyldt op med balloner (hendes 1 års fødselsdag) og den anden hende der leger deromme, der kan være enorm mange ting deromme :O)  Kunne godt være jeg lige skulle skrive at det indbyder til at blive ryddet til konstant, men er super nemt at rydde op hver aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.