Andre som ikke bor i en kæmpe bolig....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.283 visninger
19 svar
0 synes godt om
30. april 2010

Svei

med plads til alt og evt heller ikke har et værelse til hvert barn eller til sig selv?

Jeg kunne virkelig godt bruge nogle gode pladsbesparende løsninger...kom frem med alle jeres gode idéer og løsninger som kan få en lille bolig til at rumme lidt mere eller bare virke mere overskuelig

Mine bedste løsninger er mit spisekammer som kan rumme så meget og gør at jeg trods lidt skabeplads i køkkenet har masse af plads...og så har jeg alt drengenes tøj samlet i et stor rumdeler i soveværelset, nemt at lægge på plads og gør der ikke skal være et klædeskab i hvert et rum.

Men jeg kunne godt bruge nogle smarte idéer, så jeg ikke bare smider en masse under sengen og glemmer det var der vinterstøvlerne lå, da det blev vinter...

Er jeg den eneste der ikke har MEGET plads..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2010

NinaNymannMadsen

Yrsa skriver:

med plads til alt og evt heller ikke har et værelse til hvert barn eller til sig selv?

Jeg kunne virkelig godt bruge nogle gode pladsbesparende løsninger...kom frem med alle jeres gode idéer og løsninger som kan få en lille bolig til at rumme lidt mere eller bare virke mere overskuelig

Mine bedste løsninger er mit spisekammer som kan rumme så meget og gør at jeg trods lidt skabeplads i køkkenet har masse af plads...og så har jeg alt drengenes tøj samlet i et stor rumdeler i soveværelset, nemt at lægge på plads og gør der ikke skal være et klædeskab i hvert et rum.

Men jeg kunne godt bruge nogle smarte idéer, så jeg ikke bare smider en masse under sengen og glemmer det var der vinterstøvlerne lå, da det blev vinter...

Er jeg den eneste der ikke har MEGET plads..

vi er 3 personer (min, min kæreste og vores datter på 10 mdr. ) vi har en 3 værelses på 82,5 kvm. hun har sit eget værelse men det ikke det vilde med plads.

vi har et stort skab inde i sovekærelset hvor vi har alt senge tøj og håndklæder og mit og hans tøj, da der i forvejen er et lille skab inde på hendes værelse til hendes tøj.

vi har et kælderrum til alt det ragelse vi har vi ikke skal ha fremme.

ellers har vi spisebord inde i stuen og et computerbord hvor han har sin computer og jeg har en bærbar.

og så har vi sorteret i alt det vi har til køkkenet så vi ikke har mere til at stå fremme end højest nødvendigt, det er 4 af alle terlerkner og bestik og 6 glas. og så nogen skåle og gryder og en pande og nogen grydeskeer og sådan noget ellers er alt andet i kælderrummet... syntes selv vi har rigligt plads nu efter det hele er pakket væk af det der ikke lige bliver brugt nu.

Anmeld

30. april 2010

Skouboe

Nu har vi ikke pladsproblemer længere efter vi er flyttet i hus (2 voksne, en pige på 15 måneder og en baby til sommer på 234 kvm), men de vi boede i lejlighed fandt vi ud af at hylder under loftet og plast kasser på hylderne var en fantastisk opfindelse

Anmeld

30. april 2010

Svei

Skouboe skriver:

Nu har vi ikke pladsproblemer længere efter vi er flyttet i hus (2 voksne, en pige på 15 måneder og en baby til sommer på 234 kvm), men de vi boede i lejlighed fandt vi ud af at hylder under loftet og plast kasser på hylderne var en fantastisk opfindelse

Jeg synes bare den der med hylder ser så vildt rodet ud... ville gerne man ikke så det, så meget...

Anmeld

30. april 2010

Svei

Astasmor skriver:

vi er 3 personer (min, min kæreste og vores datter på 10 mdr. ) vi har en 3 værelses på 82,5 kvm. hun har sit eget værelse men det ikke det vilde med plads.

vi har et stort skab inde i sovekærelset hvor vi har alt senge tøj og håndklæder og mit og hans tøj, da der i forvejen er et lille skab inde på hendes værelse til hendes tøj.

vi har et kælderrum til alt det ragelse vi har vi ikke skal ha fremme.

ellers har vi spisebord inde i stuen og et computerbord hvor han har sin computer og jeg har en bærbar.

og så har vi sorteret i alt det vi har til køkkenet så vi ikke har mere til at stå fremme end højest nødvendigt, det er 4 af alle terlerkner og bestik og 6 glas. og så nogen skåle og gryder og en pande og nogen grydeskeer og sådan noget ellers er alt andet i kælderrummet... syntes selv vi har rigligt plads nu efter det hele er pakket væk af det der ikke lige bliver brugt nu.

Ja, det der med at samle alt i et skab, det er en god måde...og ja, at pakke væk, synes jo bare jeg har brug for det hele..

Anmeld

30. april 2010

Mettemus

Masser af hylder og så meget som muligt op på væggene og væk fra gulvet!

Knus Mette og Jens - 36 m2!

Anmeld

30. april 2010

Svei

Mettemus skriver:

Masser af hylder og så meget som muligt op på væggene og væk fra gulvet!

Knus Mette og Jens - 36 m2!

Skråvægge og hylder fungerer bare ikke så godt... vildt I kan bo på SÅ lidt plads...hatten af for det...

Anmeld

30. april 2010

Mettemus

Yrsa skriver:

Skråvægge og hylder fungerer bare ikke så godt... vildt I kan bo på SÅ lidt plads...hatten af for det...

Nej det kan jeg godt se!
Det er helt klart også kun en overgang vi kan bo så trangt. Vi vil rigtig gerne flytte i noget større, men vi regner med at en flytning vil koste omkring 40.000 kr og da vi begge er på SU hænger pengene ikke ligefrem på træerne. Derfor bliver vi boende her så længe som muligt for at spare så meget op som muligt, så vi ikke skal ud og låne alt for meget.

Anmeld

30. april 2010

henh01

Min kæreste, datter på 6 år og jeg bor i en 3 værelses lejlighed på 74 kvm og venter barn til nov. Ikke meget plads - oveni købet med en hund af rimelig størelse. Jeg har gjort det meget simpelt - ikke for mange møbler - elsker nips men det er begrænset. Har et stort indbygget skab i soveværelset hvor ALT til mig og kæresten samt håndklæder mv er og min datters tøj er så i hendes indbygget skab på værelset. Når baby kommer er planen at det skrivebord vi har i soveværelset skal ud i køkkenet hvor der er en krog med et spisebord til 3 pers hvilket jo af gode grunde ikke er nok når baby kommer så det fjerner vi. Så er der plads til seng og puslebord i soveværelset samt legesager. Når baby så bliver større er planen at baby skal dele værelse med min datter (hvis det bliver en pige) Hvis det bliver en dreng kunne jeg forestille mig at vi skifter min elskede milano sofa ud med en sovesofa og bruger den som seng - hvis vi altså ikke kan holde ud af dele værelse med baby når denne bliver lidt større. Jeg håber vi kan blive boende her i nogle år da lejligheden ligger tæt på byen og er meget meget billig i husleje.

Jeg tror mit råd til at spare plads er at anskaffe sig et skab - kommode eller lign. hvor man ikke kan se bag lågerne til opbevaring af alle de ting man nu engang ikke ved hvor man skal gøre af. Hylder er altid godt, men skal bare beherskes så ikke det bliver opbevaring. Fjernsyn på væggen osv.

Jeg kan godt lide det stilrene med få ting og meget plads. Synes selv det fungere rigtig godt her i vores lille hjem.

Anmeld

30. april 2010

Sommerfuglelarven

Nu skriver du skråvægge, er der så ikke mulighed for at bygge et skab op langs dem? Det er super nemt at lave selv med mdf-plader, skruer og maling.

Men ellers så er bedrollers gode, især til at lægge vintertøjet i, og så skrive på dem hvad der er i dem.

Kurve i reoler til legetøj og andre ting som kan virke forstyrrende for øjnene.

Møbler som har plads til en masse ting, vi har f.eks. dragkiste, 2 store skænke og et karlekammerskab som kan indeholde rigtig meget!

Ryd grundigt op og ud i alt ca hver anden måned, og lad vær med at gemme på for mange ting.

Vi flytter heldigvis imorgen, så får vi 106 m2 +et ekstra værelse, istedet for 88 m2 og små værelser - vi boede før på 150 m2 + garage på 40 m2, så det var svært at finde plads til det hele på de 88 m2.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.