familie...suk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.177 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. april 2010

Anonym trådstarter

har i allesammen bare nogle super duper familier???

jeg er så ked af min egen, jeg er den absolut ældste og der er alligevel et godt stykke til den næste(4 næsten 5 år)

de 3 af mine søskende snakker jeg aldrig med, de alle 3 under 18 år, ikke fordi jeg ikke vil, men ja springet imellem os, gør virkelig at vi er i hver sin ende af livet,

min yngste bror er jo næsten samme alder som min søn, de kan så bare slet ikke tåle synet af hinanden

mine 4 andre søskende ser jeg kun sjældent og men har da kunne snakke med dem en gang imellem,

mine 2 søstre kan jeg ikke snakke med samtidig, bliver faktisk nødt til at være uvenner med en for at kunne snakke med den anden(det gider jeg ikke)

min brødre ser jeg ikke den ene af(har aldrig gjort) og den anden ser jeg kun ved fødselsdage og vi snakker hellere ikke sammen på andre tidspunkter

min mor er den typer der aldrig ringer med mindre det er fordi det gavner hende, hun har sladre om andre, eller hvis en af min 3 unger har fødselsdag. men passe min børn eller have dem på ferie, vil hun ikke, det er over 3 år siden hun sidst passede en af dem i et par timer

som i kan se er det ikke meget nærhed og samvær, min familie ses oftere med hinanden, men jeg bliver aldrig inviteret med og melder jeg min ankomst er der en total underlig stemning, føler faktisk at jeg er uønsket i min familie.

heldigvis har jeg min mands familie som er der for os og gider os, og så har jeg min mormor og morfar og jeg har altid været min mormor´s øjesten, hendes absolut yngling(hun tog sig af mig til jeg var 2) uden dem tror jeg næppe at jeg havde været den person jeg er idag

hvorfor spøger fortæller jeg dette?? jeg har bare virkelig brug for at høre at jeg ikke er den eneste med så dysfunktionel familie, hvor den eneste kommunikation er en diskution.

hvor det drejer sig om at bagtale andre, så splid og ødelægge hinanden blot for opmærksomhedens skyld

selv har jeg har jeg snart en stor fest på vej(4 mdr til) og nu sidder jeg virkelig og overvejer om jeg virkelig ønsker at have min egen familie med, inderst inde vil jeg jo virkelig gerne have at de SÅ mig,

men på den anden side, så ønsker jeg bare ikke at blive skuffet over at de alligevel ikke dukker op eller melder afbud i sidste øjeblik. så hellere tage venner og svigerfamilie med og hygge mig i godt selskab, heldigvis har jeg tid til at overveje det lidt endnu inden indbyelserne sendes ud

pt kører der igen en masse i min familie og jeg har nu valgt at lukke helt af overfor dem, men hvor gør det ondt, for det jo egentlig ikke det jeg ønsker, det er bare langt mindre smertefuldt for mig på den måde.

min svigerfamilie er dybt chokeret over at man kan være sådan og vi har tit snakket om at jeg er blevet en helt anden kvinde siden jeg mødte min mand,

jeg har nemlig lært at sige fra, tage en diskution og sige tingene som de er, men samtidig kunne tåle kritik og tackle det på en pæn måde, hvilket jeg som oftest tror er en af årsagerne til at min familie vælger mig fra, fordi jeg sætter spørgsmål til mange af deres handlinger(f.eks økonomi,børn osv)

jeg er selv den type/blevet den type der synes det fedt, for det får mig jo til at tænke over om jeg handler rationelt og om det kunne gøres på en anden måde.

men lige med min familie, der er jeg godt nok tabt, jeg aner ikke hvad der skal til, prøver jeg at tale med dem, nikker de og siger de forstår mig og dagen efter er jeg en total klaphat, der virkelig ikke fatter noget og teer mig som et barn der ikke får sin vilje.

og det gør mig ked af det, for det eneste jeg ønsker er at vi kunne tale sammen allesammen...suk

nogen der har lign. familier, eller er vi bare en super dysfunktionel familie

kram, fra en trist person

ps. der kan svares anonymt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2010

Fines mor

æ nej.. jeg har stort set intet familie (tilbage) eller som jeg har kontakt til. Min mand ser ikke hele sin familie, så der er intet den vej rundt. Min bror ser jeg ikke, fordi han ikke kan li min mand. Men min bror ser heller ikke min søster, uden jeg kender grunden - han har det vist bedst for sig selv. Jeg har kun min mor tilbage, og hun har altså et særligt humør noglegange ;-)) Så ej.. du er ikke den eneste men vi klare os uden dem.

Anmeld

30. april 2010

Anonym trådstarter

Fines mor skriver:

æ nej.. jeg har stort set intet familie (tilbage) eller som jeg har kontakt til. Min mand ser ikke hele sin familie, så der er intet den vej rundt. Min bror ser jeg ikke, fordi han ikke kan li min mand. Men min bror ser heller ikke min søster, uden jeg kender grunden - han har det vist bedst for sig selv. Jeg har kun min mor tilbage, og hun har altså et særligt humør noglegange ;-)) Så ej.. du er ikke den eneste men vi klare os uden dem.

hvordan tager dine børn dette og var det svært for jer at få nå den beslutning

Anmeld

30. april 2010

Fines mor

Anonym skriver:

hvordan tager dine børn dette og var det svært for jer at få nå den beslutning

For vores børn har det jo været sådan hele livet, stort set. Men vi er ikke gået ind i en større forklaring endnu om hvorfor.

Min store pige på 6 år spørg noglegange til sin farfar, men da hun ikke rigtig kan huske ham, så spørg hun ikke så meget. Når hun sprøg til min brors børn, så siger vi bare at vi ikke snakker så godt sammen pt. så vi skal ikke op til dem. Men måske bliver det ikke så nemt når de bliver ældre, men så må de have sandheden. ;-) Men ja det er træls når alle i børnehaven har bedsteforældre der henter og bringer heletiden, og vi ingen har!! Så har vi nogle fantastiske venner, som ofte er lige så gode stand in for bedster ;-)) Dem har vi bla. brugt til bedsteforældredag i børnehaven, og til pasning når vi har haft behov for dette ;-)

Hvor stor er aldersforskellen på dig og dine søskene? Det er jo svært hvis du har små børn, og de stadigvæk lever det vilde liv.

Anmeld

30. april 2010

Anonym

Du er langt fra den eneste, dog er både min mand og jeg dårelig til at sige fra, hans fam. funger ikke særlig godt og min gør kun til tider, men min familie har det meget med at deres ord er lov og de tror de ved bedst og at de altid har ret og at jeg bare skal rette mig efter dem osv (jeg er fam. sorte får så jeg er den der bliver kostet rundt med osv. og den der aldrig må sige fra mm.) Engangsagde jeg fra og det endte med at min far og mand "kom op at slås" (lyder nok lidt vilder end det var men for mig var det den ondste drøm, helt urelistisk - men min mand stod inde for mig) Så nej du er ikke den eneste - men da vi ikke har en social omgangs kræs (staves) prøver vi at være overbærende osv. for vores barns skyld, men jeg vil gerne indrømme hvis det køre for langt ud kunne jeg godt overveje at kotte kontakten - lysten har været der flere gange bare ikke modet!!

Anmeld

30. april 2010

Low

Jeg har lyst til at give dig en krammer 

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige. Jeg synes det er synd for dig at de er sådan overfor dig, det er skide godt at du har en sød sviger familie.

På min mors side har vi kun moster(det er det vi kalder hende). Min irl mormor døde da min mor var 5 år og så blev min mor adobteret af hendes mormor(min oldemor)  og hun havde så et barn i forvejen og hende kalder vi bare moster. Hun er en meget underlig dame når hun er sammen med sin rige mand. Hverken manden eller moster kan lide mig så hvis de kigger forbi fordi de skal hente min mor eller noget så siger de intet til mig og jeg siger selvfølgelig heller ikke noget tilbage. hvis de skriver postkort til min mor og min lillebror så skriver de ikke mit navn på men jeg tager det ikke så tungt for jeg har ikke brug for dem men jeg synes det er tavligt over for min mor da det eneste familie hun har tilbage er mig, min bror og moster. Det gør mig helt ked af det på min mors vegne. 

Anmeld

30. april 2010

Anonym

Min fars side af familien er forfærdelige!!!!

Det gælder om udadtil at virke som den perfekte familie men når man står "indeni" familie er det 100% modsat!

Der er så mange skænderier, bagtalerier, usagte ting, slåskampe, druk både offentligt og i det skjulte og jeg ved ikke hvad. Det er en forfærdelig familie.

Nu har jeg ikke haft kontakt med familien i... hmmm hvad er det.. 8 år tror jeg... og min far så jeg sidste gang for 3 år siden. Og jeg må ærligt indrømme jeg savner dem ikke!!!!

Tilgengæld er min mors side af familien fantastisk og min svigerfamilie ligeså

Anmeld

30. april 2010

wamse

Lige en krammer herfra

og så så lige et svar på dit spørgsmål, nej du er ikke den eneste med en dysfunktionel familie. Min far døde i januar og hans familie har vi intet med at gøre. Så har jeg 2 brødre, som jeg har meget lidt kontakt med. Min mor har en kæreste som betyder meget mere end mig og hendes eneste børnebørn, så hun ringer ALDRIG, hun har set mit hjem 1 gang, glemmer endda min datters fødselsdag, og gider ikke være barnepige, og skælder så mig ud for ikke lige minde hende på det Så jeg har stort set intet familie kontakt, men tilgengæld har jeg venner der er meget mere end bare venner, de betyder meget mere end min familie.

Anmeld

30. april 2010

Miss Tina

Tror at alle har nogen "sjove" familier

Min er selv lidt underligt. Jeg valgte at droppe al kontakt til den ene side af familien, min fars. Det var der så ik nogen der kunne forstå fra den side, så endnu en gang blev jeg det sorte får og valgte hele den side fra. Tror at det er 7 år siden efterhånden og det er den bedste besltning jeg har taget, den er svær i starten.

Hvis du ønsker at ha din store dag uden bekryminger, så hold den uden familien. Det er ik sjovt at skulle stå med en "facade" (staves???) en hel dag, så heller med dem der er tæt på en.

Anmeld

30. april 2010

Anonym trådstarter

Fines mor skriver:

For vores børn har det jo været sådan hele livet, stort set. Men vi er ikke gået ind i en større forklaring endnu om hvorfor.

Min store pige på 6 år spørg noglegange til sin farfar, men da hun ikke rigtig kan huske ham, så spørg hun ikke så meget. Når hun sprøg til min brors børn, så siger vi bare at vi ikke snakker så godt sammen pt. så vi skal ikke op til dem. Men måske bliver det ikke så nemt når de bliver ældre, men så må de have sandheden. ;-) Men ja det er træls når alle i børnehaven har bedsteforældre der henter og bringer heletiden, og vi ingen har!! Så har vi nogle fantastiske venner, som ofte er lige så gode stand in for bedster ;-)) Dem har vi bla. brugt til bedsteforældredag i børnehaven, og til pasning når vi har haft behov for dette ;-)

Hvor stor er aldersforskellen på dig og dine søskene? Det er jo svært hvis du har små børn, og de stadigvæk lever det vilde liv.

wow, dejligt med sådan nogle venner

jamen altså den yngste er knap 14 og så køre det ellers ca med 3 år der op af, og så er der så et spring op til mig med næsten 5 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.