Ægløsning - måske et dumt spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2010

Svane83

VIPpigen skriver:

Vi havde samme plan herhjemme, jeg smed pillerne til nytår, da var pakken tom. Så vi kastede os bare ud i det, og efter jeg har været på piller i over 10 år havde vi fået at vide der nok ville gå laaang tid.

Men nu 4 måneder senere, er jeg gravid i 9 uge, er 8+1 idag.

Vi havde sex et par dage inden undfangelsesdagen, men fordi der kom en begravelse ind, så var jeg ikke oplagt til det, da jeg troede min ÆL var der.

Det mest underlige af det hele er, unfangelsesdatoen er regnet til 17 marts, 18 marts var jeg til begravelse, og tager mig selv i da vi star ved grave, at tage mig på maven, og nusser den, MEGET underligt, for fandt først ud af den 5 april jeg var gravid.

Det korte af det lange er godtnok, det kan altså godt gå hurtigt selvom du har været på piller i mange år

Held og lykke    

Jamen det er da bare dejligt at hører!

Hvor er det skægt at din underbevisthed måske allerede har vist det dagen efter undfangelsen

Jeg håber godt nok også at det går hurtigt her, har været skruk i snart 2 år, så jeg vil meget snart gerne være mor. Jeg tager det i hvertfald positivt at min cyklus er så regelmæssig lige fra starten.

Vi stoppede også fordi pakken alligevel var tom og så blev vi jo så enige om at det nok også var meget godt at min krop lige fik lidt tid til at få p-pillerne ud af systemet.

Men hold op hvor jeg synes der er lang tid til august lige for tiden, ser gravide maver og babyer overalt

Glæder mig bare så meget, selvom jeg lidt frygter hvordan min krop vil håndtere en graviditet. Min mor var sygemeldt og indlagt i begge sine så jeg håber ikke jeg ligner hende alt for meget på det punkt.

Carina, som er så glad for at hun kan skrive på baby.dk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

Svane83

ps. Marlene, jeg har sendt dig en mail.

Anmeld

29. april 2010

Svane83

Soap skriver:

Ja det har jeg jo fundet ud af efter vi har valgt at gå i behandling for at få nummer 4 (prøvet i 3år uden held) at jeg rent faktisk kan ( har altid selv troet at det bar var optræk til menses)

Jeg har en murren og jag i maven ca 12 timer før at ægget er klar og så de klamme detaljer sorry men det er en god måde at se det på 

Når jeg er blevet scannet til at være "klar" er mit udflåd helt klart og nærmest lim agtigt forstået på den måde at hvis du har det på fingerne at så kan du trække en streng 

Efter ÆL er mit udflåd blevet hvidligt og mere grumset i det 

Så din ægløsning ligger også tæt på din mens?

Hmmmm... det er nu ikke nogen særlig eksakt videnskab det her, men det ville selvfølgelig også være kedeligt

Men det ergodt nok længe at vente i 3 år, hvor man faktisk prøver, det er nu altså også mit mareridt, synes jo jeg allerede har ventet i 2 år, tænk hvis så vi ikke er en af dem der bliver gravide hurtigt - puha kan blive helt trist ved tanken Det må godt nok være svært at holde modet oppe i så lang tid - og blive ved med at tro på at det kan lykkedes.

Så respekt for det til dig og alle de andre herinde der har prøvet længe, sådan en situation ville jeg ikke ønske for min værste fjende.

Carina

Anmeld

29. april 2010

VIPpigen

svane83 skriver:

Jamen det er da bare dejligt at hører!

Hvor er det skægt at din underbevisthed måske allerede har vist det dagen efter undfangelsen

Jeg håber godt nok også at det går hurtigt her, har været skruk i snart 2 år, så jeg vil meget snart gerne være mor. Jeg tager det i hvertfald positivt at min cyklus er så regelmæssig lige fra starten.

Vi stoppede også fordi pakken alligevel var tom og så blev vi jo så enige om at det nok også var meget godt at min krop lige fik lidt tid til at få p-pillerne ud af systemet.

Men hold op hvor jeg synes der er lang tid til august lige for tiden, ser gravide maver og babyer overalt

Glæder mig bare så meget, selvom jeg lidt frygter hvordan min krop vil håndtere en graviditet. Min mor var sygemeldt og indlagt i begge sine så jeg håber ikke jeg ligner hende alt for meget på det punkt.

Carina, som er så glad for at hun kan skrive på baby.dk.

Ja, det undrede også mig da det var, jeg fandt ud af det.

Jeg syntes ikke selv jeg lærte min cyklus at kende, havde en cyklus på 29 dage i januar til februar. februar til marts tror jeg den var på 30, men var ikke sikker, da jeg tog en test fordi den netop var forsinket, som var svag positiv, men samme aften begyndte jeg at bløde, tog en igen 5 dage senere som så var negativ. Så da jeg nåede påsken vidste jeg ikke hvornår den skulle komme, så ventede og ventede, indtil veninderne skældte mig ud og jeg tog på apoteket og købte en test og ja, den var så positiv

Kender det alt for godt det med at være skruk, ser også store maver over alt, og kan se på en kvinde på laaang afstand om hun er gravid, virkelig deprimerende da det var, men nu er jeg så selv en af de kvinder. Var sikker på der ikke var nogen der kunne se det, for er ikke så langt henne, men da kæresten skulle have noget fra den lokale pølsevogn, kiggede ejeren på mig og sagde at hun vidste jeg skulle have barn, og det skulle vidst være lige i starten af 2011, måtte så fortælle hende at ja, vi skulle have barn, men dog allerede i december, men hun ramte faktisk meget godt

Det er så forskelligt hvordan man har det under hver graviditet tror jeg. Jeg mærker først rigtig til det nu her. Har været træt siden påske, så har skulle have en middagslur, men nu begynder kvalmen at sætte ind. Og hovedpine hvis jeg ikke slapper nok af. Og så  tror jeg bestemt ikke den lille kan lide usunde ting, kan ikke spise brød om morgenen uden jeg får mere kvalme, eller kage i løbet af dagen. Så jeg er hvertfald kommet til at spise utrolig sundt

Men håber i kan være ligeså hurtig, også selvom det bare er såkaldt træning hihi

Anmeld

29. april 2010

Svane83

Hold da op, tænk at pølsedammen kunne se det. Jeg kunne forstå at folk man kendte kunne lægge mærke til at man måske bulede lidt, men en fremmed?

En af mine veninder har termin idag, og min svigerinde har termin i juni ( jeg græd da jeg fik afvide at de var gravide...puha det er hårdt når man ønsker sig et barn så meget.) og ikke nok med at man ser gravide alle vegne. Igår skulle vi for en gangs skyld have fast food (pita brød fra den lokale pizza mand) og når man så kommer og betaler så stod hende der altid står der og tager i mod betaling med den fineste lille gravide mave - puha det stak sgu lidt.

Det er sgu ikke nemt at være gravid, man bliver total gravid/baby - parnoid.

Jeg krydser finger for at jeg ikke bliver alt for syg, en smule kvalme og sådan det overlever jeg nok, men synes nu ikke jeg har lyst til at være indlagt eller sengeliggende hele min graviditet som min mor - vil jo gerne ud og lufte maven lidt når man endelig har fået en.

Carina

Anmeld

1. maj 2010

Sofia

Jeg har præcis de samme symptomer på ægløsning som du har. Jeg sagde netop til min kæreste igår, at det føltes som om jeg havde sidestik i  den ene side af maven! Og i forgårs testede jeg positivt på ægløsnings-test, så er ret sikker på at den stikkende sidestiks fornemmelse = ægløsning 

Anmeld

3. maj 2010

Svane83

Sofia skriver:

Jeg har præcis de samme symptomer på ægløsning som du har. Jeg sagde netop til min kæreste igår, at det føltes som om jeg havde sidestik i  den ene side af maven! Og i forgårs testede jeg positivt på ægløsnings-test, så er ret sikker på at den stikkende sidestiks fornemmelse = ægløsning 

Det var godt at hører så har jeg måske alligevel en fornemmelse for det.

Det er en lidt sjov foenemmelse, men kan absolut bedst beskrives som sidestik bare alt for langt nede

Hvor er det dog dejligt at man bare kan skrive herinde - I ved jo alt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.