Ægløsning - måske et dumt spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.530 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. april 2010

Svane83

Hej i kloge kvinder

Da min kæreste og jeg vil begynde på projekt baby til august, besluttede vi i februar at jeg skulle smide p-pillerne nu, så min krop kunne komme af med hormonerne inden vi gik i gang for alvor.

Nå men siden jeg stoppede har jeg haft en meget fin og regelmæssig cyklus på 28 dage hver gang og har slet ikke haft de slemme mens smerter jeg havde som ung - dejligt.

Nå men af ren nysgerrighed besluttede jeg under sidste mens at jeg ville prøve at holde øje med hvornår jeg havde ægløsning, så jeg havde en fornemmelse for det når vi nu gik i gang.

Jeg læste mig frem til at når man har en cyklus på 28 dage så ligger ÆL ca. 14 dage inde i cyklus, så jeg har talt frem på min kalender og satte en lille stjerne. Det var så i tirsdags.

Jeg synes ikke sådan jeg mærkede noget i tirsdags, havde en smule ondt i maven, men det var det. Igår havde jeg så tilgengæld hvad jeg vil kalde sidestik i min venstre side af hvad vi her hjemme kalder pige-maven.

Det ligesom nev i den ene side det meste af dagen og også lidt her til morgen.

Puha til alle dem der stadig er med:

Er det så ægløsningen?

Det blev et langt spørgsmål jeg er jo bare nysgerrig, det er mærkeligt at stoppe med p-piller efter så mange år, det er som om man opdager sin krop igen

Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

Soap

Det kan sagtens ha været æggeløsning 

Du skal jo huske på at de 14 dage er en guide line, men at nogen har det både før og senere end de 14 dage 

Anmeld

29. april 2010

dithmer

Det med ægløsning er noget underligt noget.

For mit eget vedkommende så har jeg altid troet at min ÆL lå på 16 dagen, men ved at jeg tog ÆL tests fra 11.-21. dagen viste det sig faktisk at min ligger ret sent, altså på 21. dagen. Når i nu starter med at "øve" så prøv de tests og bliv ved med at teste til den viser positiv.

Held og lykke.

Anmeld

29. april 2010

Svane83

Det kan være at m,an skulle gøre det. Har set man kan købe sådan nogle fine pakke løsninger hos babyornot.dk med både ÆL-tast og Graviditetstest, det var nok en ide.

Ellers må vi bare give den hele armen hele cyklusen, så rammer vi nok plet på et tidspunkt.

Det var nu også mest for sjov, da det jo ikke er helt aktuelt endnu, men det er nu meget sjovt at gå og mærke efter hvad ens krop fortæller.

Carina

PS. så lige din status, held og lykke med scanningen idag.

Anmeld

29. april 2010

Soap

svane83 skriver:

Det kan være at m,an skulle gøre det. Har set man kan købe sådan nogle fine pakke løsninger hos babyornot.dk med både ÆL-tast og Graviditetstest, det var nok en ide.

Ellers må vi bare give den hele armen hele cyklusen, så rammer vi nok plet på et tidspunkt.

Det var nu også mest for sjov, da det jo ikke er helt aktuelt endnu, men det er nu meget sjovt at gå og mærke efter hvad ens krop fortæller.

Carina

Jeg har prøvet æl tests og de virkede ikke på mig , jeg har aldrig målt en eneste og blev gravid med vores nummer 2 mens vi målte og målte så æl må jo ha fundet sted selv om den ik blev målt 

Anmeld

29. april 2010

Svane83

Ja så kan man jo ikke bruge det til meget.

De siger jo også - de kloge - at man bare skal dyrke sex regelmæssigt, hver 2- 3 dag så skal det nok komme.

Men man er vel utålmodig, når man i forvejen har ventet så man vil jo gerne sørge for at lige dyrke lidt ekstra der hvor det er mest sansynligt at man bliver gravid.

Har du nogensinde kunne mærke din ægløsning eller?

Carina

Anmeld

29. april 2010

Soap

Ja det har jeg jo fundet ud af efter vi har valgt at gå i behandling for at få nummer 4 (prøvet i 3år uden held) at jeg rent faktisk kan ( har altid selv troet at det bar var optræk til menses)

Jeg har en murren og jag i maven ca 12 timer før at ægget er klar og så de klamme detaljer sorry men det er en god måde at se det på 

Når jeg er blevet scannet til at være "klar" er mit udflåd helt klart og nærmest lim agtigt forstået på den måde at hvis du har det på fingerne at så kan du trække en streng 

Efter ÆL er mit udflåd blevet hvidligt og mere grumset i det 

Anmeld

29. april 2010

VIPpigen

Vi havde samme plan herhjemme, jeg smed pillerne til nytår, da var pakken tom. Så vi kastede os bare ud i det, og efter jeg har været på piller i over 10 år havde vi fået at vide der nok ville gå laaang tid.

Men nu 4 måneder senere, er jeg gravid i 9 uge, er 8+1 idag.

Vi havde sex et par dage inden undfangelsesdagen, men fordi der kom en begravelse ind, så var jeg ikke oplagt til det, da jeg troede min ÆL var der.

Det mest underlige af det hele er, unfangelsesdatoen er regnet til 17 marts, 18 marts var jeg til begravelse, og tager mig selv i da vi star ved grave, at tage mig på maven, og nusser den, MEGET underligt, for fandt først ud af den 5 april jeg var gravid.

Det korte af det lange er godtnok, det kan altså godt gå hurtigt selvom du har været på piller i mange år

Held og lykke    

Anmeld

29. april 2010

dithmer

svane83 skriver:

Carina

Ja bare klø på

Og tak.

Anmeld

29. april 2010

mlau

svane83 skriver:

Hej i kloge kvinder

Da min kæreste og jeg vil begynde på projekt baby til august, besluttede vi i februar at jeg skulle smide p-pillerne nu, så min krop kunne komme af med hormonerne inden vi gik i gang for alvor.

Nå men siden jeg stoppede har jeg haft en meget fin og regelmæssig cyklus på 28 dage hver gang og har slet ikke haft de slemme mens smerter jeg havde som ung - dejligt.

Nå men af ren nysgerrighed besluttede jeg under sidste mens at jeg ville prøve at holde øje med hvornår jeg havde ægløsning, så jeg havde en fornemmelse for det når vi nu gik i gang.

Jeg læste mig frem til at når man har en cyklus på 28 dage så ligger ÆL ca. 14 dage inde i cyklus, så jeg har talt frem på min kalender og satte en lille stjerne. Det var så i tirsdags.

Jeg synes ikke sådan jeg mærkede noget i tirsdags, havde en smule ondt i maven, men det var det. Igår havde jeg så tilgengæld hvad jeg vil kalde sidestik i min venstre side af hvad vi her hjemme kalder pige-maven.

Det ligesom nev i den ene side det meste af dagen og også lidt her til morgen.

Puha til alle dem der stadig er med:

Er det så ægløsningen?

Det blev et langt spørgsmål jeg er jo bare nysgerrig, det er mærkeligt at stoppe med p-piller efter så mange år, det er som om man opdager sin krop igen

Carina

Hej Svane

Jeg har - mener det er 7 - ægløsningstest tilbage og en enkelt graviditetstets liggende jeg ikke har brug for længere (er 3 mdr. henne).

Hvis det har interesse, så kan du skrive til mig på steffenmarlene@hotmail.com

Kh

Marlene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.