Næsespray?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

Liljesilas

Okay tak for informationen. Hmmm jeg har tidliger i graviditeten brugt en hel spray, da jeg døjede med forkølelse, og mente at der på pakken stod "kan bruges under graviditet." Men øv hvor jeg savner den nu, for på mig virker de saltvandsdråber slet ikke.. Jeg kan slet ikke sove, fordi næsen bare er helt stoppet når jeg ligger ned. Jeg tror ikke det er høfeber, for jeg har lige haft den helt store tur med feber og ondt i halsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Mussen2

Nej det må man ikke. Min læge sagde det stressede livmoderen mere at tage næsespray end at få noget penicilin (jeg skulle have mod kæbehulebetændelse) Så det skal man holde sig fra.

Anmeld

28. april 2010

jillkolsbjerg

Muttien skriver:

Nej det må man ikke. Min læge sagde det stressede livmoderen mere at tage næsespray end at få noget penicilin (jeg skulle have mod kæbehulebetændelse) Så det skal man holde sig fra.

Det er det samme jeg har hørt......har hørt at næsespray kan være ve-fremkaldende...

Jeg brugte saltvandsdråber....

Da jeg var gravid var jeg også mega snottet.....og måtte ty til pencelin efter en uge med forkølelse efterfulgt af bi-hulebetændelse der så satte sig fast til kæbebetændelse.....det var min tandlæge der udskrev pencelin, den var godt nok lidt dyr men hun havde selv brugt det da hun var gravid...og to dage efter var jeg frisk igen...men det var hårde 3 uger at komme igennem før jeg fik pencelin;-)

men anyway...god bedring til dig;-)

knus jill

Anmeld

28. april 2010

K&S

Hej

Jeg har oså fået at vide, at næsespray er no-go - jeg købte et "næsehorn" (en horn til at skylle næsen og bihulerne med) sidst jeg havde bihulebetændelse, som jeg nu bruger igen 2-4 gange om dagen, fordi jeg også er snotforkølet. Det er bare lunkent vand med almindelig køkkensalt i, men som skyller alt snot ud af bihulerne. Det hjælper ikke ligeså godt som en "almindelig" næsespray, men jeg synes helt sikkert, at det fungerer bedre end en saltvandsnæsespray.

Jeg har også fået at vide af lægen, at det er okay at tage 2 panodiler lige inden du skal i seng, så du kan sove om natten, det løsner lidt og får hele dit stoppede hoved til at slappe af

Håber du snart får det bedre, for det er slet ikke til at holde ud...!

Katja

Anmeld

28. april 2010

Mira0911

da jeg var gravid, og bare skulle have noget luft igennem næsen, kogte jeg vand og kom et par dråber mynthe i...

Ellers brugte jeg salven Mentholatum...

Anmeld

28. april 2010

Sommerfuglelarven

De må kun bruges i samråd med lægen - ellers skal du bruge Iladin som også kan bruges af spædbørn.

Anmeld

29. april 2010

Tina2

mayapigen skriver:

Okay tak for informationen. Hmmm jeg har tidliger i graviditeten brugt en hel spray, da jeg døjede med forkølelse, og mente at der på pakken stod "kan bruges under graviditet." Men øv hvor jeg savner den nu, for på mig virker de saltvandsdråber slet ikke.. Jeg kan slet ikke sove, fordi næsen bare er helt stoppet når jeg ligger ned. Jeg tror ikke det er høfeber, for jeg har lige haft den helt store tur med feber og ondt i halsen

Jeg har brugt Otrivin en uges tid i hver af mine graviditeter pga forkølelse som tilsidst lukkede helt til øverst i næsen. Har ikke brugt den mens der var snot men bagefter fordi mine slimhinder lukkede helt til og jeg bare overhovedet ikke kunne trække vejret gennem næsen...

Vidste ikke at der var spørgsmål om man må bruge det og har lige googlet det og de tre sider jeg slog på op (Netpatient, Netdoktor og en mere) der står der alle steder at den kan anvendes i graviditet bare man ikke overdoserer.....

Så er da underligt nogle læger nærmest skriger NEEEJ til at bruge den, når der står på den at den gerne må anvendes ved graviditet....

Anmeld

29. april 2010

lululupo

Alt i alt er næsespray en rigtig rigtig skidt ting, som jeg aldrig bruger mere..... Man kan blive afhængig af det, yes yes tro det el lad være.... Det kan ætse din næseryg væk ved overforbrug så næsen falder sammen, dette er jo selv kun ved længere tids brug, kender dog flere som til tider har brugt det flere mdr itræk, da de pludselig skulle have det for at trække vejret.......... Hvis et produkt kan gøre dette ved folk, holder jeg mig langt væk, gravid eller ej...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.