Hvor skelner man mellem alkoholforbrug og -misbrug??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

Anonym trådstarter

nutche skriver:

kan ikke huske den præcise definition på en alkoholiker,...men jeg vil råde dig til at kontakte al anon...som er alkoholikeres pårørende. de er super gode til at støtte og hjælpe....og de ved præcis hvad du snakker om.

de hjalp mig meget da jeg havde et forhold til en alkoholiker

her lige et link til deres hjemmeside

http://www.al-anon.dk/index.asp?P=forside

ellers er du meget velkommen til at skrive privat, da jeg desværre har stor kendskab til emnet

mange hilsner

Lone

Mange tak. 

På stående fod er det det mest oplagte problem, jeg står med:

At få ham til at indse misbruget. - Han benægter fuldstændig, for han "har jo ikke nogle abstinenser, når han ikke drikker", men han har alligevel "brug for at drikke engang imellem". Det er hans egne ord, så i et vist omfang er han godt klar over, at han har et problem, han tror bare ikke, det er pga drikkeriet.

Jeg har tænkt mig at tage ind til den lokale alkoholbehandling imorgen og snakke med dem der. Der må da være en løsning på det her.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Anonym trådstarter

E.T skriver:

Lyder bestemt som om der er et problem. Selv om det ikke er hverdag eller hver uge man drikker så kan man godt stadig være alkoholiker. Jeg har selv en i min nærmeste familie der er kvartalsalkoholiker, dvs at det er slemt et par gange om året, men derfor er man stadig alkoholiker 

Prøv evt. Lænken, det har vi haft god erfaring med

http://www.laenken.dk/

Håber det bedste for dig, ved det er meget svært til tider!!

Tusind tak.

Ja, der har da været en del situationer, som man gerne ville være foruden. Jeg prøver lige at finde den bedste måde, hvorpå jeg kan få ham til at indse problemet. 

Anmeld

28. april 2010

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Mange tak. 

På stående fod er det det mest oplagte problem, jeg står med:

At få ham til at indse misbruget. - Han benægter fuldstændig, for han "har jo ikke nogle abstinenser, når han ikke drikker", men han har alligevel "brug for at drikke engang imellem". Det er hans egne ord, så i et vist omfang er han godt klar over, at han har et problem, han tror bare ikke, det er pga drikkeriet.

Jeg har tænkt mig at tage ind til den lokale alkoholbehandling imorgen og snakke med dem der. Der må da være en løsning på det her.  

selvfølgelig nægter han...for så længe han ikke indser at han har et problem...så behøver han ikke gøre noget ved det

det sagt så behøver din mand ikke være alkoholiker....han kan bare være en mand der drikker meget....for mener nemlig at det er lige der de skelner.....hvis han ikke har behov for alkohol.... men kan ikke huske det.

min ex var såkaldt "kvartals dranker" altså ku han gå flere uger uden....og pludselig falde i og drikke i flere uger i træk....hvor han trak sig væk fra alt og alle.

håber det lykkedes dig at få snakket med ham.

mange

Anmeld

28. april 2010

E.T

Anonym skriver:

Tusind tak.

Ja, der har da været en del situationer, som man gerne ville være foruden. Jeg prøver lige at finde den bedste måde, hvorpå jeg kan få ham til at indse problemet. 

Det kan desværre være en rigtig svær proces, har jeg måtte erfare!

Personen i min familie er i behandling med antabus, men kan stadig ikke se at der er et problem. PUHA hvad gør man så, det ved jeg stadig ikke

Jeg har dog fundet ud af, at det er vigtigt at snakke med personen om problemet når de har det godt og ikke når det går skidt, for så kan de slet ikke overskue noget.

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

nutche skriver:

selvfølgelig nægter han...for så længe han ikke indser at han har et problem...så behøver han ikke gøre noget ved det

det sagt så behøver din mand ikke være alkoholiker....han kan bare være en mand der drikker meget....for mener nemlig at det er lige der de skelner.....hvis han ikke har behov for alkohol.... men kan ikke huske det.

min ex var såkaldt "kvartals dranker" altså ku han gå flere uger uden....og pludselig falde i og drikke i flere uger i træk....hvor han trak sig væk fra alt og alle.

håber det lykkedes dig at få snakket med ham.

mange

Han har behov for alkohol minimum én gang om ugen, men dét ser han kun som et "psykisk problem", ikke som at han er afhængig. Det, jeg mener er, at han ikke får fysiske abstinenser, når han ikke har drukket i kortere eller længere periode. Som han selv siger det, når alle hans "tanker trænger sig på, bliver han nødt til at drikke det væk, for ellers er han ikke til at være sammen med pga. negativitet osv".

Han kan bare ikke indse det, fordi han ikke "fysisk" har brug for alkohol.

Men jo, jeg er positivt indstillet - Han er jo heldigvis ikke helt ude i ekstremerne endnu, så jeg tror på, at det lykkes  

Han er desuden min eks-kæreste. Jeg smed ham ud pga alle disse problemer, men jeg har bare et stort behov for at hjælpe ham ud af det, da jeg nu har rimeligt af overskud til det, efter vi ikke bor under samme tag mere. 

Anmeld

28. april 2010

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Han har behov for alkohol minimum én gang om ugen, men dét ser han kun som et "psykisk problem", ikke som at han er afhængig. Det, jeg mener er, at han ikke får fysiske abstinenser, når han ikke har drukket i kortere eller længere periode. Som han selv siger det, når alle hans "tanker trænger sig på, bliver han nødt til at drikke det væk, for ellers er han ikke til at være sammen med pga. negativitet osv".

Han kan bare ikke indse det, fordi han ikke "fysisk" har brug for alkohol.

Men jo, jeg er positivt indstillet - Han er jo heldigvis ikke helt ude i ekstremerne endnu, så jeg tror på, at det lykkes  

Han er desuden min eks-kæreste. Jeg smed ham ud pga alle disse problemer, men jeg har bare et stort behov for at hjælpe ham ud af det, da jeg nu har rimeligt af overskud til det, efter vi ikke bor under samme tag mere. 

bare pas på at du ikke gør hans problemer til dine.

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

E.T skriver:

Det kan desværre være en rigtig svær proces, har jeg måtte erfare!

Personen i min familie er i behandling med antabus, men kan stadig ikke se at der er et problem. PUHA hvad gør man så, det ved jeg stadig ikke

Jeg har dog fundet ud af, at det er vigtigt at snakke med personen om problemet når de har det godt og ikke når det går skidt, for så kan de slet ikke overskue noget.

Nej, det vil så sige, når han har drukket.  

Det er det eneste tidspunkt, han er åben over for snak af en sådan art. Jeg vil gøre mit bedste for at det lykkes i hvert fald. 

Jeg håber da også, at ham i din familie kommer i bedring

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

nutche skriver:

bare pas på at du ikke gør hans problemer til dine.

Jeg kan sagtens skelne mellem vores problemer. Det er simpelthen bare et forsøg. Vi venter et barn, og i stedet for så at bruge al min tid på at tælle ned til terminen, vælger jeg nu at prøve at hjælpe ham ud af det. Hvis det lykkes, vil jeg være jordens lykkeligste kvinde, og det ville bare være et kæmpe plus

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens skelne mellem vores problemer. Det er simpelthen bare et forsøg. Vi venter et barn, og i stedet for så at bruge al min tid på at tælle ned til terminen, vælger jeg nu at prøve at hjælpe ham ud af det. Hvis det lykkes, vil jeg være jordens lykkeligste kvinde, og det ville bare være et kæmpe plus

- Og hvis det ikke lykkes, har jeg ikke tabt noget af den grund, for som tingene ser ud nu, er vi jo ikke sammen. Jeg har alt at vinde på det her

Anmeld

28. april 2010

LotteN

Jeg vi lså sige hvis han siger han ikke har et problem og derfor ikke vil i behandling, kan det tydeligt tyde på der er noget galt.

Jeg selv mistede min far i 2004 pga alkhol. Han ville ikke indse hvor galt det stod til og jeg slog hånden af ham, dagen efter døde han...

Ring til sådan en alkohollinie og fortæl om situationen og så hør hvad de vurdere.. handel hllere for tidligt end for sent!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.