Hvor skelner man mellem alkoholforbrug og -misbrug??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.106 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. april 2010

Anonym trådstarter

Som overskriften siger, hvornår er man i et alkoholmisbrug?? 

Jeg har valgt at være anonym, da jeg har en person tæt inde på livet, og jeg tror, at han har overskredet grænsen. Men lad mig høre jeres mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Gittemor09

Anonym skriver:

Som overskriften siger, hvornår er man i et alkoholmisbrug?? 

Jeg har valgt at være anonym, da jeg har en person tæt inde på livet, og jeg tror, at han har overskredet grænsen. Men lad mig høre jeres mening?

i mine øjne er det misbrug når det går hen og er vigtigere en familie og venner, og man ikke kan undvære sit alkohol en dag...!!

Anmeld

28. april 2010

Delilah

Ændrer han adfærd selv når han ikke drikker? Lyver han om hvornår og hvor meget han drikker? Hvis han gør nogle af de ting så er det nok et tegn på at der er noget galt

Anmeld

28. april 2010

Mig med maven

Jeg VED det er når alkoholen, pillerne, spillene og andet styrre din hverdag. Når du begynder at lyve om dit misbrug, når du begynder at skjule det. Når du udsætter dine andre behov for at få dit næste "fix".

Min far har været i behandling for et alkoholmisbrug, du er velkommen til at skrive privat. Prøv ellers at søge information på www.svanegaarden.dk

Christina

Anmeld

28. april 2010

henh01

Det er meget svært at vurdere da alle har hver deres grænse. Jeg tror det vigtigste er at du gør op med dig selv hvornår DU synes det er for meget og hvornår det bliver et misbrug i din verden. Jeg har og har haft alkoholikere tæt inde på livet hvilket har resulteret i at jeg i da g har meget svært ved at acceptere "hverdagsøl". I min verden er det et problem hvis man drikker øl, vin eller andet dagligt og at man på den måde slapper af og har det bedre end de da hvor man ikke drikker.

Men om de personer der drikker dagligt mener det er et misbrug eller problem ved jeg ikke, men jeg har valgt at holde g væk, da min grænse er meget tættere på end deres.

Så hvornår kan man definerer et misbrug? -Tror det er når man selv får overskredet grænser i deres selskab.

Giver det mening?

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

Tak for svar, alle sammen. 

Han drikker ikke meget hver dag, men han kan f.eks. ikkee snakke om følelser eller håndtere konflikter uden alkohol. Nogle dage kan han være væk i flere dage uden man hører fra ham - Han ved ikke hvorfor det er sådan, for når disse ting står på, render han åbenbart rundt med black-outs, så han ikke kan huske noget. Nu har jeg været på biblioteket og låne et par bøger om det, så jeg vil sætte mig ned og læse dem og prøve at sætte mig i hans sted. Han har ikke fysiske abstinenser, og han drikker heller ikke hver dag, men han er fuldstændig væk i beruselse minimum 3-4 gange hver uge. Sagen er den, at han godt kan lade være i begrænset omfang, men når han først har drukket et par øl, har han ikke kontrol nok til at holde den der, så han bliver derfor ved og kan sagtens holde den kørende i mere end halvandet døgn uden søvn. Jeg tror selv, at man godt kan betegne ham som misbruger, men ville bare lige høre, hvornår I mener, at man er det. 

Tak fordi I gad at bruge jeres tid på at svare

Anmeld

28. april 2010

june1987

når man drikker over 2 øl hverdag det er min grænse 

men de kloge siger jo 21 genstande om ugen

Anmeld

28. april 2010

june1987

Anonym skriver:

Tak for svar, alle sammen. 

Han drikker ikke meget hver dag, men han kan f.eks. ikkee snakke om følelser eller håndtere konflikter uden alkohol. Nogle dage kan han være væk i flere dage uden man hører fra ham - Han ved ikke hvorfor det er sådan, for når disse ting står på, render han åbenbart rundt med black-outs, så han ikke kan huske noget. Nu har jeg været på biblioteket og låne et par bøger om det, så jeg vil sætte mig ned og læse dem og prøve at sætte mig i hans sted. Han har ikke fysiske abstinenser, og han drikker heller ikke hver dag, men han er fuldstændig væk i beruselse minimum 3-4 gange hver uge. Sagen er den, at han godt kan lade være i begrænset omfang, men når han først har drukket et par øl, har han ikke kontrol nok til at holde den der, så han bliver derfor ved og kan sagtens holde den kørende i mere end halvandet døgn uden søvn. Jeg tror selv, at man godt kan betegne ham som misbruger, men ville bare lige høre, hvornår I mener, at man er det. 

Tak fordi I gad at bruge jeres tid på at svare

synes ihvertfald han skal søge behandling

Anmeld

28. april 2010

Lone Jakobsen

kan ikke huske den præcise definition på en alkoholiker,...men jeg vil råde dig til at kontakte al anon...som er alkoholikeres pårørende. de er super gode til at støtte og hjælpe....og de ved præcis hvad du snakker om.

de hjalp mig meget da jeg havde et forhold til en alkoholiker

her lige et link til deres hjemmeside

http://www.al-anon.dk/index.asp?P=forside

ellers er du meget velkommen til at skrive privat, da jeg desværre har stor kendskab til emnet

mange hilsner

Lone

Anmeld

28. april 2010

E.T

Lyder bestemt som om der er et problem. Selv om det ikke er hverdag eller hver uge man drikker så kan man godt stadig være alkoholiker. Jeg har selv en i min nærmeste familie der er kvartalsalkoholiker, dvs at det er slemt et par gange om året, men derfor er man stadig alkoholiker 

Prøv evt. Lænken, det har vi haft god erfaring med

http://www.laenken.dk/

Håber det bedste for dig, ved det er meget svært til tider!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.