vandcyste???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.820 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. april 2010

sweet

da jeg var oppe til scanning i lørsdags fordi jeg blødte i uge ca 9 som så også resulteret i at det var fordi vi havde miste fortalte de mig at jeg havde en stor vandcyste som så også gjorde at det gjorde ekstra ondt.. er der nogen af jer der har haft sådan en og hvis i har hvornår gik det så væk igen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Lone Jakobsen

kender desværre ikke til det....men ville lige hjælpe dig med at få din tråd op igen, for at se om andre ku hjælpe dig

Anmeld

28. april 2010

sweet

Mange tak :-) de sagde på sygehuset at mange havde dem når de var blevet gravide og nogen havde større vandcyster end andre... min er rimelig stor dog var den en smule mindre igår da den blev målt end den var i lørdags... igår målte de den igen fordi jeg har haft så ondt og der var den 3 cm x 4,5 cm

Anmeld

28. april 2010

Low

Jeg har en veninde som har en og hendes læge har vist rådet hende til at ikke blive gravid før den er væk  af sig selv og der kunne vist gå et godt stykke tid før den var væk. Men hæng mig ikke op på det.. mener bare det var det hun sagde til mig.. ellers ved jeg intet om sådan nogle

Anmeld

28. april 2010

sweet

okay :-) jeg fik så afvide at der ikke sker noget ved at blive gravid selvom den er der... den er bare lidt træls at have mens den er så stor da jeg har ondt pga af den.. så der bliver heller ikke noget baby prøvende mens den gør så ondt... tænkte bare det kunne jo være der var andre der havde oplevet det samme

Anmeld

28. april 2010

Lone Jakobsen

det lyder da ikke spor rart...hvordan går den væk igen så?

Anmeld

28. april 2010

sweet

jamen lægen sagde at enten bliver den helt lille igen ellers så brister den og forsvinder helt.. men kunne heller ikke forstå jeg havde så voldsomt ondt da foster og det var på vej ud men hun sagde så at det var den der skyldes jeg havde ekstra ondt..

Anmeld

29. april 2010

Nadia&Daniel

Da jeg var til nakkefoldsscanning - fandt de også en vandcyste i min venstreside. Jeg var 12 uger henne den dag. De sagde til mig, at den var ufarlig, men kunne godt gør ondt, og vist jeg fik meget ondt skulle jeg enten kontakte lægen eller dem. Hun fik en special-jordemoder til at kigge på mig, og det var hende som beroligede mig med det. Man skulle se den som en ballon - enten ville den tabe "luften" af sig selv, briste (sprænge): dette ville give lidt smerte i siden - ville dog være ufarlig (selvom det lyder ikke rart) eller den ville blive, og "bare passe sig selv". Skal til jordemoder den 10. maj, så skal jeg helt sikkert spørger mere ind til det, da jeg har haft ondt i maven hele natten - især i venstre side (er dog gået over nu)..

Anmeld

29. april 2010

Bell

Jeg har også en cyste på min højre æggestok og er nu i 34. uge.  Man ved ikke om den er kommet før graviditeten eller er opstået ved befrugtningen. Den er ret stor 5x6 cm. men jeg mærker heldigvis intet til den.

Jeg er blevet fulgt med ekstra scanninger for at se om den bliver større og evt. skulle ligge i vejen for fødselskanalen. Det er heldigvis ikke tilfældet, så skal føde normalt. Muligvis brister den ved fødslen eller forsvinder efterfølgende af sig selv. Hvis det ikke sker, skal den fjernes ved operation nogle måneder efter fødslen.

En af min veninder har også fået konstateret en cyste på æggestokken, og skulle opereres i næste måned. Hun er i mellemtiden gået hen og blevet gravid, så det kan sagtens lade sig gøre. Dog fik hun at vide at cysten helst skulle være væk inden en graviditet da der er fare for en graviditet udenfor livmoderen.

Ved du hvor din cyste sidder, er det på æggestokken eller selve livmoderen, for det har vist en del at sige.

Anmeld

29. april 2010

Bavianis

Jeg harvde også e par små cyster på æggestokkene da jeg var gravid, men fik af vide af lægerne, at det var helt almindeligt at de kom under graviditet. Fik af vide at de ville forsvinde af sig selv:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.