usa turen vakler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

sarahb

Tjuhl skriver:

jamen bare det at han automatisk kommer i kategori med virkelig syge, forvirrede mennesker UDELUKKENDE fordi han har et pakistansk navn...hold nu kæft mand! man ved ikke om man skal grine hånligt eller om man skal tude, for det er da så langt ude! og hvor må det bare påvirke et menneske at vide at de bliver set på som lorten under nogle folks sko blot pga navn eller udseende eller noget andet fuldkommen tåbeligt, hvor må man bare komme til at tvivle på det samfund man lever i

det er det der er så F.....
Jeg kunne forstå hvis han var kriminel eller noget andet, men jeg har nok jordens mest rolige mand der ikke gør en dyt forkert..

Men nej, husk nu nå en lille del af et folk er idioter er alle det sikkert!!! AHHHHHHHHHHH!!!!

Det er bare så grænseoverskridende, for man har mest lyst til at råbe og skrige, men de sidder med magten... så der er ikke så meget at gøre.

Han fik bare en seddel, med at de skulle lave further check ups og clearances.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Skouboe

Hvor ER det strengt... Jeg håber at I han får visum, så I kan komme afsted.

I skal nok være forberedt på at når I kommer derover, bliver det også en pest at komme igennem security...

Da vi var derovre for nogle år siden, havde jeg min medicin med i håndbagagen (Sclerose-medicin - kommer i sprøjter) og security tog en KRIG hver eneste gang fordi jeg havde sprøjter i håndbagagen og selvom jeg havde 7000 dokumenter mv. på det skrammel var det helt håbløst.. det tog timer hver gang, og vi blev selvfølgeligt udtaget til ekstra tjek (bomber, hunde, gennemrodning af alt osv.)

Helt galt gik det i LA, da jeg (efter mere end 24 timers rejse og 1½ time i security) kom til at komme med en kommentar om at nu manglede vi bare et "Må ikke fodres" skilt (vi stod til offentligt skue i et plexi-glas bur)... amerikanske toldere har bare ingen humor...

Anmeld

28. april 2010

Bondepigen

Nej, hvor er det altså virkelig uretfærdigt. Det er fint nok, at de har ekstra fokus på sikkerheden, men det er absolut IKKE i orden, at de lægger mere vægt på at tjekke ham end nogen af jer andre, bare på grund af hans hudfarve...

Altså en hvid dansker kan vel ligeså vel være terrorist, som en mørk...

Anmeld

28. april 2010

anna-jonas

sarahb skriver:

Hej Tøser

ja som jeg skriver ved jeg ikke om vi kommer til Usa eller hvad..
Vi hhar søgt om visum online som man skal gøre, men min mand fik afslag. hmmmmm tænkte vi, meget mærkeligt.. Eftersom der ikke er nogen logisk grund til det.
Nu har han så søgt sådan et udvidet skema, men nok 50 spørgsmål, latterlige spørgsmål.. Hvad var dit tidligere job og hvad hed din tidligere chef, hvad får du udbetalt, hvad hedder din mor og far osv alt muligt P..

Da han havde udfyldt den, ja så skulle han booke en tid på ambassaden, det blev gjort og der var han oppe i dag.
Han kom i en boks og skulle svare på diverse spørgsmål, så som: er dig moderssprog dansk? JA! Er du født i Dk? JA hvor længe siden er det siden du har været i pakistan? ØHHH over 10 år i hvert tilfælde. Arbejder du i lufthavnen? ØHHH JA. Ok Inde eller uden for i lufthavnen? ØHH BEGGE DELE..
Ok er der meget larm? ØHHH JA UDENFOR.
Oven i det skulle han aflevere sit pas, straffe attest, lønsedler, rejse dokumenter, en kuvert med 84,50 kr på i porto (det lyder som noget fra en olsen banden film) og overføre 750 kr til dem igennem Danske bank (og ikk andre banker)
Så fik han afvide at der ville gå 2-3uger så ville han få svar..
Fint nok men vi skal rejse 2.juni.... og vi kan ikk cansle billetterne, så hvis han ikk kommer ind har vi mistet næsten 12.000kr..

SNØFT!!!
Han er ikk straffet og har ren straffe attest.. han skal rejse med sin kone og barn og 2 venner.. Jeg kan slet ikk se hvad problemet er.. Jo måske at han har et udenlandsk navn!!!

Æv, hvor er det bare for vildt.

Min bror der er gift på 10 år, med Wendy fra Honduras (de har 2 børn)..........måtte aflyse flybilletter med mellemlanding i USA, da hun ikke kunne få visum efter den udvidede ansøgning............og derfor ikke engang måtte opholde sig en time i transit hallen, for at fange et fly til Panama. Grotesk............men sandt.

Nu har de heldigvis fundet en alternativ rute, hvor de undgår USA og samtidig sparer penge. Men det tager 12 timer ekstra.

De er lige kommet hjem i lørdags, efter 1 mdr. i Honduras, hvor det er høj-høj sommer.

Håber at i får Visum..........og kan komme på jeres drømmetur.

Knus Mette

Anmeld

29. april 2010

Jules

Det er skrækkeligt at det er på den måde... !

Krydser fingre for at i kommer afsted og får en fantastisk tur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.