føler mig lidt som et problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

NoName

Ansemusen skriver:

Plukveer kan både være smertefri eller gøre lidt ondt, alt efter hvordan det opleves af den enkelte kvinde. Jeg har haft meget få plukveer gennem min graviditet, men dem jeg har gør altså ondt, nogle mere end andre. Men jeg synes det lyder som plukveer du har, og når du har SÅ mange som du beskriver og det er så svært for dig at passe dit arbejde som du plejede at gøre, så synes jeg du skal overveje en fuldtidssygemelding uden at have dårlig samvittighed over det! For din krop siger tydeligvis stop! Og nåpr du samtidig føler et psykisk pres, er det altså ikke ret godt. Sådan noget kan jo føre til depression, hvilket virkelig er uhensigtsmæssigt op til en fødsel  Det lyder på mig som om de fryser dig lidt ude, når din chef ikke selv henvender sig til dig og de andre vender øjne af dig. Det må være rigtig møg ubehageligt!

Du skal huske at passe på dig selv skal du!!

Har bare skåret så meget ned på arbejde allerede nu at synes hvis jeg skører mere ned, så går jeg helt i stå.

Men ja alle kvinder reagerer forskelligt på graviditet, og jeg må jo erkende at jeg er en af de uheldige og så forholde mig til det, selvom det er pisse svært at acceptere man ikke rigtig kan noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Ansemusen

noname skriver:

Har bare skåret så meget ned på arbejde allerede nu at synes hvis jeg skører mere ned, så går jeg helt i stå.

Men ja alle kvinder reagerer forskelligt på graviditet, og jeg må jo erkende at jeg er en af de uheldige og så forholde mig til det, selvom det er pisse svært at acceptere man ikke rigtig kan noget...

Ved du hvad, jeg har heller ikke selv kunne særlig meget i det meste af min graviditet. De første 4  måneder pga. kvalme og efterfølgende pga. den øgede belastning. jeg gik heldigvis i skole, som jo ikke er særlig fysisk krævende. Men tror ikke at jeg havde kunne klare et almindeligt arbejde sådan som min krop havde/har det. Jeg synes du skal lytte til din krop og gøre det du kan i stedet for at dunke dig selv oven i hovedet med hvad du burde! Burde er et ord som giver mange samvittighedskvaler. Men du er GRAVID og venter et lille barn, det er hårdt for kroppen, for nogle hårdere end andre!

Hvis du bliver fuldtidssygemeldt, synes jeg du skal forsøge at tage i svømmehallen, hvor man er nærmest vægtløs, for stadig at få rørt dig lidt og føle at du kommer ud. Gå nogle små ture når du føler du kan klare det osv.

Anmeld

28. april 2010

NoName

Ansemusen skriver:

Ved du hvad, jeg har heller ikke selv kunne særlig meget i det meste af min graviditet. De første 4  måneder pga. kvalme og efterfølgende pga. den øgede belastning. jeg gik heldigvis i skole, som jo ikke er særlig fysisk krævende. Men tror ikke at jeg havde kunne klare et almindeligt arbejde sådan som min krop havde/har det. Jeg synes du skal lytte til din krop og gøre det du kan i stedet for at dunke dig selv oven i hovedet med hvad du burde! Burde er et ord som giver mange samvittighedskvaler. Men du er GRAVID og venter et lille barn, det er hårdt for kroppen, for nogle hårdere end andre!

Hvis du bliver fuldtidssygemeldt, synes jeg du skal forsøge at tage i svømmehallen, hvor man er nærmest vægtløs, for stadig at få rørt dig lidt og føle at du kommer ud. Gå nogle små ture når du føler du kan klare det osv.

synes bare det er så lang tid at gå hjemme... der er jo stadig 61 dage til jeg skal på barsel (ja er begyndt at tælle ned)

men du har ret, jeg må nok tage mig sammen, selvom jeg føler det lidt som et personligt nederlag. Jeg er fast besluttet på at når jeg kommer om til lægen i morgen tidlig skal det gøres HELT klart for dem hvordan jeg har det, jeg går ikke før de kommer med et andet svar end det jeg har fået, som jo ikke stemmer overens med virkeligheden.

Anmeld

28. april 2010

Ansemusen

noname skriver:

synes bare det er så lang tid at gå hjemme... der er jo stadig 61 dage til jeg skal på barsel (ja er begyndt at tælle ned)

men du har ret, jeg må nok tage mig sammen, selvom jeg føler det lidt som et personligt nederlag. Jeg er fast besluttet på at når jeg kommer om til lægen i morgen tidlig skal det gøres HELT klart for dem hvordan jeg har det, jeg går ikke før de kommer med et andet svar end det jeg har fået, som jo ikke stemmer overens med virkeligheden.

Jeg synes alligevel at tiden går hurtigt, men det er jo også hvordan man er. Nogle kan godt gå hjemme uden at kede sig ihjel mens andre har rbug fro at der sker noget hver dag! Det ved kun du. Men snak med din læge og forlang at blive taget alvorligt! De må da også kunne give dig et svar på om du har brug for en sygemelding eller ej udfra det du beskriver!

Held og lykke!

Anmeld

28. april 2010

Muffinmor

Jeg tror du først og fremmest at DU SELV skal acceptere at du ikke kan lige så meget som før. hvis man først selv føler at man er utilstrækkelig kan man godt ligge ekstra i andres handlinger som måske egentlig ikke er der. Jeg blev bedt om at blive hjemme fra min arbejdsplads fordi jeg for det meste bare tullede rundt og ikke kunne lave så meget, og det skabte måske en lidt doven stemning hos de andre. skal lige siges jeg kastede op på arbejdet flere gange. Jeg syntes det er det fedeste at gå hjemme, har så også skole ved siden af meeen, nu har jeg tid til at slappe af, gå lange ture, gå til svømning, vaske tøj og alt det bare i mit egen rolige tempo. er rigtig igang med at bygge rede. og jeg er kun i uge 21

Jeg syntes bestemt ikke du skal have dårlig samvitighed over at sygemelde dig, hvis du har det dårligt. Baby er vigtigere end din dårlige samvitighed. 

Er kun ment i god mening mange knus herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.