Hej piger...
Jeg aner ikke lige hvem jeg skal snakke med, har bare lige brug får at få luft.
Mange af jer ved at jeg de første mdr af graviditeten ikke har haft det specielt godt og har været sygemeldt fuldtid i en måned pga kvalme og diverse. Jeg har følt en nogenlunde forståelse fra arbejdsgiver og kolleger. Men efter jeg er kommet tilbage på deltid, har tingene ligesom forandret sig en del. Har været tilbage i 1,5 måned nu og arbejder så meget jeg magter og har overskud til, men føler forståelsen fra folk på arbejde forsvinder. Jeg tør ikke rigtig fortælle hvordan jeg har det, da jeg bare bliver mødt med himmelvendte øjne, hvilket ikke er særlig rart.
Jeg er ellers så glad for den ordning jeg har fået stablet på benene og synes selv jeg gør hvad jeg kan for at hjælpe der hvor der er brug for mig i det omfang jeg kan. De er jo selvfølgelig vandt til at jeg kan det hele selv og nu skal jeg tages hensyn til og hjælpes. Vi er 30 på arbejdspladsen og kun 2 piger, så der er mange mænd, mange af dem har ikke selv børn.
Jeg har den sidste måneds tid haft meget "sten-mave" som jeg kalder det, hvor maven ligesom krummer sig helt sammen og bliver hård som sten, det gør ikke specielt ondt, men er vildt ubehageligt og gør det lidt besværligt at bevæge sig rundt på arbejde. Jeg har for noget tid siden snakket med lægen om det og han siger at det ikke er rigtige plukke-veer når det ikke gør ondt. Nå ok, fint nok, så må jeg jo acceptere at det også kan være en gene i en graviditet. Men de sidste 2-3 dage føler jeg fakrisk at maven er konstant hård og har været vågen mange gange i nat pga det. Ringede til JM, som sagde at det kunne være en blærebetændelse så jeg skal i morgen tidlig ned med en tisseprøve som de vil stikke, for de kan ikke nå at dyrke den pga helligdagen på fredag.
Jeg vil så gerne være på arbejde og gøre en lille indsats frem for at sidde hjemme og glo. Men jeg føler mig mere og mere som et problembarn da jeg føler mig mere til gene og i vejen end til gavn. Min chef har stort set ikke talt til mig en næsten en måned, kun hvis jeg taler til ham... meget underligt - men man kan jo vænne sig til meget ikke???
Der er ikke ret mange på arbejde og i omgangskreds/familie der ved at jeg "bøvler" med sten-mave da jeg føler folk ser på mig og kalder mig pivet og sart. Men jeg har ikke prøvet at være gravid før, så jeg kender ikke til de ting som kroppen gør.
Beklager igen for mit syrlige opstød, men som sagt trængte lige til at få luft og vill ikke noget særligt med dette indlæg.
NoName 27+0
Anmeld