SKRIGER på puslebordet - hvornår stopper det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.243 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. april 2010

Tulle28

Ja som overskriften lyder, synes vores prinsesse på 4 uger ikke at det er spor sjovt, hyggeligt eller noget som helst andet at blive skiftet - hun skriger i vilden sky indtil tøjet er på igen og man får en krammer af mor. Det gør jo ondt helt ind i hjertet når hun gør det og jeg synes jo at det burde være en hyggestund at pusle....

Så hvornår holdt jeres op med at være urolige når de blev skiftet? Vi har ingen uro eller noget andet "forstyrrende" ved puslepladsen, kun en tegning med sort/hvide figurer på SP'ens opfordring. Nogen gange gider hun kigge på dem, men som regel har hun alt for travlt med at skrige.

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

MoarTNoah

Tulle28 skriver:

Ja som overskriften lyder, synes vores prinsesse på 4 uger ikke at det er spor sjovt, hyggeligt eller noget som helst andet at blive skiftet - hun skriger i vilden sky indtil tøjet er på igen og man får en krammer af mor. Det gør jo ondt helt ind i hjertet når hun gør det og jeg synes jo at det burde være en hyggestund at pusle....

Så hvornår holdt jeres op med at være urolige når de blev skiftet? Vi har ingen uro eller noget andet "forstyrrende" ved puslepladsen, kun en tegning med sort/hvide figurer på SP'ens opfordring. Nogen gange gider hun kigge på dem, men som regel har hun alt for travlt med at skrige.

Knus Tulle

Noah gjorde det kun de første 2-3 uger men så fik vi en bamse der spillede musik og den var beroligende for ham, så derefter stoppede han... Han er lige blevet 3 måneder og gider først nu bruge mere end 5 sekunder på at se på alt det vi har hængt op

Anmeld

27. april 2010

BinaMor

min er knap 2 år og det er stadig en kamp

Anmeld

27. april 2010

Ida.

Når de er helt små og nye er det meget utrygt for dem at få tøjet af - de kan ikke føle en afgrænsning mellem dem selv og verden - det er også derfor de fægter vildt med arme og ben...og derfor der falder ro på igen, når de får tøjet på og kommer op til mor/far. Den utryghed går over lige pludselig - inden for de næste par uger vil jeg tro, at du kan mærke en markant forskel. Nu ved jeg ikke, hvor stor din pige er, men Annika vejede kun 2840 gr ved fødslen (tabte sig til 2600) og for hende varede den periode længere end ved Lina, der altid har haft mere sul på kroppen...Annika frøs simpelthen til trods for god temperatur i det rum, hvor hun blev puslet...det kan være din pige også fryser?

Anmeld

27. april 2010

B&J

Tulle28 skriver:

Knus Tulle

min dreng gør det kun hvis han er sulten og skifter ham altid før ham men her på det sidste har han ikke rigtigt gjordt det og han er næsten 8uger

Anmeld

27. april 2010

Margorie

Vi kæmper stadig og vores pige er 2 år.. Hun kan også finde på at sparke når hun ligger der- kæft det gør ondt.. Så har desværre ingen råd- men vil gerne have nogen..

Anmeld

27. april 2010

Tulle28

Hmm det lyder som om det ikke nødvendigvis er noget der går over af sig selv... Det troede jeg 

Anmeld

27. april 2010

foto på lærred

Hvis I ikke har med en uro, så prøv måske det. Hvis I ikke vil have noget hængene i loftet (pga krog eller lign) så så jeg for ikke så lang tid siden at man i IKEA kunne få sådan en til at stille hen over babys hoved (så den kan tages på og af) den kostede vist 100 kr. Det er måske værd at prøve for at se om det kan hjælpe med at distrahere den lille

Anmeld

27. april 2010

malou

Vi kæmper stadig og vores pige er 2 år.. Hun kan også finde på at sparke når hun ligger der- kæft det gør ondt.. Så har desværre ingen råd- men vil gerne have nogen..

Samme her.... nogle gange er han så møg sur at han sparker og kaster sutten i hovedet på mig... andre gange holder vi en hyggelig fest. Kommer helt an på den lille mand humør... han er 18 md...

knus malou

Anmeld

27. april 2010

Barbamama

Kan I evt lave et lille "rum" der hvor I pusler hende? Altså sådan at I måske skifter hende i sengen og så har dyner der er meget tæt på hende når I tager tøjet af hende, så hun ikke føler rummet er så stort omkring hende? FOrstår du hvad jeg mener???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.