Eksamen.. Skriftlig dansk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2010

Anonym trådstarter

E.T skriver:

Hej

Jeg ved ikke hvad niveau din eksamen er på, men hvis jeg har din lærer ville jeg ikke blive glad for at se en artikel fra Ekstra bladet eller BT, de er formiddagsaviser, som ikke altid er lige troværdige.

Du skal hellere finde noget fra Berlingske eller Politiken. Og hvis du vælger en artikel fra Ekstra Bladet ville jeg kombinere den med en fra Berlingske eller Politiken og sammenligne de to artikler om det samme enme. Så kan du lægge et kristisk syn, på begge. Kildekritik er utrolig vigtigt, når det handler om aviser. 

fra en kommende samfundsfagslærer (færdig til sommer )

Tak for hjælpen

Havde ikke rigtig tænkt over de aviser også var der
Som skrevet, vi læser slet ikke aviser her hjemme, så jeg tænker ikke rigtig over sådan noget.. Ekstra bladet var også bare noget jeg havde i hovedet.

Jeg var inde på hjemmesiden, og der så artiklerne godt nok også lidt små ud.. Derfor jeg har brug for lidt hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

Anonym trådstarter

Mettemus skriver:

Jeg tænker måske en sammenligning af to politiske artikler om samme emne, en måske fra Information og en måske fra Jyllandsposten? Opgaver med en komparativ vinkel er altid godt, da det er her du tydeligst viser et selvstændigt arbejde.

Held og lykke og god arbejdslyst!

Klem Mette - kommende gymnasielærer (håber jeg i hvert fald )

Tak for hjælpen
& tak

Anmeld

27. april 2010

Anonym trådstarter

DK skriver:

Da jeg var til danskeksamen på 3. år på gymansiet på A niveau, trak jeg i den mundtlige eksamen en artikel fra BT (eller ekstrabladet) der handlede om 2 unge der var blevet kørt ned. Når man så nærlæste artiklen der var en "synd for de unge mennekser"-artikel, så viste det sig at de havde været 2 på en knallert, uden hjelme, uden lys på knallerten, stukket af fra et ungdomscenter og fulde...  Så jeg gav kritik af hvordan avisen havde fået drejet historiens objektivitet osv. Jeg fik 10 for den, så det var jo fint.  Det jeg prøver at fortælle er at du skal finde en historie som du kan give noget "kritik" ud fra, altså det er kanon hvis der er et journalistisk problem som du kan gå i dybden med!

Rigtig god fornøjelse!

Mange tak

Det havde jeg godt nok ikke tænkt over! Jeg er også først lige kommet igang.. Den skal afleveres d. 17 maj - så det rigtig skønt med noget hjælp

Anmeld

28. april 2010

iln

Jeg var igennem hele rullen med danskeksamen (på lærerseminariet) for to år siden. Er det helt galt at du er ved at læse til lærer eller har jeg læst forkert?

Nå men... jeg vil sige det samme som de andre. Personligt vil jeg finde to artikler fra hver sin avis, gerne om samme emne og så analyserer de to og perspektivere dem i forhold til hinanden.

Og slutordene - man kan ALDRIG rette nok korrektur på en danskeksamensopgave Held og lykke!

Anmeld

29. april 2010

Anonym trådstarter

iln skriver:

Jeg var igennem hele rullen med danskeksamen (på lærerseminariet) for to år siden. Er det helt galt at du er ved at læse til lærer eller har jeg læst forkert?

Nå men... jeg vil sige det samme som de andre. Personligt vil jeg finde to artikler fra hver sin avis, gerne om samme emne og så analyserer de to og perspektivere dem i forhold til hinanden.

Og slutordene - man kan ALDRIG rette nok korrektur på en danskeksamensopgave Held og lykke!

Tak for hjælpen

& tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.