Tjuhl skriver:
er rigtig sød og varm og åben
vi er lige kommet hjem dernede fra og det var bare sådan en "all-around" god oplevelse!
vi talte om hjemmefødsel og hun var meget meget for og understregede at jeg overhovedet ikke var så overvægtig at hun på nogen måde ville fraråde det - juhuuu! for min vægt bliver jo nævnt af ALLE i den her sammenhæng! hun synes også at det var rigtig godt at jeg slet ikke har taget på endnu, så det var dejligt. jeg sagde at Søren gerne ville beroliges i forhold til hjemmefødsel og hun spurgte ham meget alvorligt hvad præcis han følte sig usikker ved og jeg blev egentlig bare rigtig glad over at hun tog ham alvorligt og at hun understregede at vi begge to skulle have det godt med beslutningen. Han var helt ærlig og sagde hvad han tænkte og hun kunne så forklare ham, at det meget meget meget sjældent går galt ved hjemmefødsler fordi de som jordemødre hele tiden tænker fremad og hvis de bliver i tvivl, så kører vi stille og roligt på hospitalet. Søren brød ud i store smil og sagde, at det var bare det han ville vide og at nu hvor eksperten havde vurderet det som en rigtig god ting, så var han hundrede procent for en hjemmefødsel - HURRAAAAAA!!!! jeg er SÅ glad nu
så det er det vi arbejder frem mod - og selvfølgelig ved vi at alt muligt kan gøre at vi ender på hospitalet, men jeg er så lykkelig for at min egen førsteprioritet kan lade sig gøre!
så snakkede vi amning og jeg sagde, at jeg var helt afklaret med at jeg ikke ville amme, at jeg havde overvejet om jeg skulle malke ud men at jeg er nået frem til, at det er dumt at jeg forsøger at presse mig selv ind i nogle situationer som kan ende virkelig virkelig galt pga min fortid og hun skrev alt ned i en journal hun havde på mig og sagde at det respekterede de og tog meget alvorligt, så det skulle jeg slet ikke være bekymret for. jeg sagde at jeg havde hørt man kunne få en pille der stoppede mælkeproduktionen (Milka) og hun skrev ned at den ville jeg gerne have umiddelbart efter fødslen. det var virkelig en enorm lettelse! jeg var så nervøs for at ende med lange snakke om at modermælken jo ER bedst, men sådan var det slet ikke.
og så lyttede hun hjertelyd. åh SUK
hvor var det dejligt!! Søren blev frygtelig rørt og mens jeg lå helt stille og lyttede snakkede ham og jordemoderen om "den lille fiskekutter" osv osv
og bagefter sad han og aede mig henover maven foran jordemoderen - og han er jo slet slet ikke sådan en offentlig touche-feely person 
jordemoderen sagde at hun ville anbefale en "praktisk gris" ved hjemmefødslen, som vi allesammen kunne "udnytte" lidt og sende rundt og ordne praktiske ting, og at vi skulle være opmærksomme på at vælge en person der godt kan klare hvis vi bliver korte for hovedet eller hvis vi beder dem forsvinde ind i et andet rum osv, for man ved aldrig hvordan man reagerer ved sin fødsel. og vi er helt enige om, at den eneste vi har lyst til at spørge er min mor. der er jo nogle praktiske ting der lige skal gennemtænkes og hun reagerede også rimelig kraftigt på at jeg ville have hjemmefødsel da jeg sagde det i søndags, så planen er at spørge hende i aften hvad hun selv føler omkring at deltage. hun vil sikkert gerne, jeg er faktisk slet ikke i tvivl om at hun siger ja, men jeg tror det er godt hvis hun har tid til at vænne sig til tanken og sætte sig ind i sin rolle ved fødslen osv. jeg har lige talt med hende, men hun skulle tilbage på stuen (hun er i institution), så jeg synes ikke rigtig det var det rette tidspunkt 
huha...lang historie - umulig at gøre kort
jeg er bare GLAD og lettet og tryg ved min jordmor og Søren har det på samme måde, så det kan ikke blive bedre
det var bare så dejlig læsning søde Trine! hvor er det fedt at din JM er så forstående og rar! :0)