Kære Trine.
Hvor er jeg misundelig over at du allerede har snakket med din jordmoder om hjemmefødsel og Søren er med på den.
Jeg er jo flyttet midt i min graviditet og er nu tilknyttet et nyt jordmodercenter og ny svangergang. Så jeg nævnte det kun for min "gamle" jordmoder og hun var klart positiv og sagde jeg skulle snakke med min nye jordmoder om det når jeg skulle til "tjek" næste gang.
Mille fødte jeg på hospitalet, og det var en dejlig fødsel, og dengang havde jeg ikke overvejet at føde hjemme. Ved Mille's fødsel var jeg fuld åben da jeg kom på fødegangen, lidt vildt syntes jeg selv. Men da mine veer var gået i stå under transporten samt at Mille ikke var helt nede i bækkenet, tog den sidste del af fødslen lidt (meget) længere tid end min jordmoder lige havde forestillet sig.
Men fordi jeg nu er anden gangs fødende og der nu er mere plads i bækkenet regnede min "gamle" jordmoder med at denne fødsel ville gå relativt stærkt og kunne sagtens forstå at jeg gerne ville føde hjemme.
Brian er ved at være overbevist, men han er vist ikke helt sikker ved det. Håber sådan han kan få fri til at tage med til jordmoder næste gang, så han kan høre fra en professionel at det er sikkert at føde hjemme. Lige nu bruger han "penge" som "undskyldning" for ikke at føde hjemme - man skal jo selv købe nogle af de ting man skal bruge.
Jeg ved endnu ikke hvem jeg gerne vil have med som praktisk gris. Men hvor er det dejligt at din mor så gerne vil være med.
Undskyld det blev lidt langt, men ville egentlig bare sige tillykke både med accept af hjemmefødsel og flaske.
SMIL fra Mette 25+6
Anmeld