min jordmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2010

oo

Anna-jonas skriver:

Fedt, jeg er helt oppe at ringe, Trine. Hvis i skal bruge en ekstra praktisk gris, så står jeg Så meget til rådighed.................

jaaaaaa! du er helt sikkert 2. valg, Mette, det er der absolut ingen tvivl om!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

Vinker

Tjuhl skriver:

ja hold op hvor var jeg nervøs for det ville udvikle sig til sådan en samtale hvor jeg skulle sidde og forsvare mit valg! men jeg sagde fra starten af, at jeg er incest barn og at derfor ville jeg gerne tale om fødsel og amning nu, selvom det måske er meget tidligt, og så gjorde vi bare det. og det med amningen var bare NO PROBLEMO, det blev bare noteret uden alle mulige "gode råd"

og sådan SKAL det også bare respekteres Trine  Det lyder helt sikkert til at du har fået en fantastisk behagelig jordmor. Det er ikke alle der får en der er så nem at snakke med...

Anmeld

27. april 2010

oo

så har jeg talt med min mor hun kunne ikke helt forstå hvor jeg ville hen med samtalen, og da jeg spurgte om hun ville være "praktisk gris" til min fødsel blev hun helt "jamen jeg VIL gerne, men hvordan skal det lade sig gøre rent praktisk?!" hun bor jo i københavn og har ikke kørekort og ved ikke om hun bare kan få fri og hvornår føder jeg egentlig osv. så snakkede vi frem og tilbage og så blev hun gladere og gladere og endte med at sige at hun ville gøre alt for at kunne være praktisk gris og at hun var meget beæret og synes det var enormt stort at blive spurgt så jeg håber det hele flasker sig og hun kan være her.....spøjst at JEG sidder og skriver det!! men jeg er ikke tryg ved at have andre her end hende, så vil jeg hellere undvære i lige netop den situation.

Anmeld

27. april 2010

Milka

trine!! hjemmefødsel? hvorfor? vildt nysgerrig hvad der ligger bag dit valg

Anmeld

27. april 2010

lion

Jeg synes det er fedt at du gerne vil føde hjemme. Det gjorde jeg jo på en måde med Julius og det synes jeg var bedre end på sygehuset og det er selvom han kom "ud af det blå".

Hvor er det bare godt du har fået en jordmor som forstå dig og som I er tryg ved.

Hvor er det fedt at du ikk skulle forklare hvorfor du ikk vil amme.

Anmeld

27. april 2010

oo

Milka skriver:

trine!! hjemmefødsel? hvorfor? vildt nysgerrig hvad der ligger bag dit valg

jamen jeg har i et godt stykke tid hældet mest til hjemmefødsel og har fulgt med i folks forberedelser herinde til det. Så snakkede jeg med Søren og han havde læst en smart bog af fædre for fædre og der stod at konen altid ville have hjemmefødsel i starten af graviditeten men så endte hun på hospital alligevel, så han ventede bare på jeg skiftede mening. det gjorde jeg fordi det var tydeligt at HAN ikke var tryg ved det. men kort efter sagde jeg til ham, at jeg altså gerne ville føde hjemme og jeg mente det alvorligt for jeg tror jeg vil føle mig mest tryg og så kommer jeg desuden til at have samme jordemoder igennem hele fødslen og ikke folk der går ind og ud af stuen osv osv. Søren ville godt liiiige tale med jordemoderen først, for han synes det var bindegalt at føde uden læger lige i nærheden. da jordemoderen så forklarede ham, at hun altid tænkte frem i tiden ved en hjemmefødsel og at hun, hvis hun blev det mindste i tvivl om hvad der var bedst, rykkede os stille og roligt på hospitalet, så var han klar

jeg tror bare jeg kommer til at føle mig mest tryg herhjemme og jeg tror også Søren kommer til at deltage mere når vi er herhjemme. men nu må vi se - der kan jo altid ske alt muligt som gør at vi ender på hospitalet alligevel. jeg er bare glad over at jordemoderen var helt for hjemmefødslen

Anmeld

27. april 2010

otlitrom

Det bliver snart ikke mere fantastisk, altså! Hvor er det skønt, Trine! Og sikke en dejlig Jordemoder at hun tog sig tid til at snakke med Søren. Det skal man nemlig huske (Og her kunne jeg så lire 35 teorier af, men jeg gør det ikke.)

Jeg kan godt forstå din mor blev lidt rundt på gulvet, men det er dejligt at hun vil gøre alt for at være der. Hvem vil ikke det, når barnebarnet melder sin ankomst?

Jeg synes det er sejt at du vælger hjemmefødsel! Jeg er også meget hooked på det, men manden går helt i baglås.. Men det kommer jo heller ikke på tale endnu.

Tænk at du skal få dit barn i armene, ude i den smukke efterårsskov... Jamen, det er jo ren idyl..

Du fortjener al den lykke, Trine!

Anmeld

27. april 2010

oo

kitty skriver:

Det bliver snart ikke mere fantastisk, altså! Hvor er det skønt, Trine! Og sikke en dejlig Jordemoder at hun tog sig tid til at snakke med Søren. Det skal man nemlig huske (Og her kunne jeg så lire 35 teorier af, men jeg gør det ikke.)

Jeg kan godt forstå din mor blev lidt rundt på gulvet, men det er dejligt at hun vil gøre alt for at være der. Hvem vil ikke det, når barnebarnet melder sin ankomst?

Jeg synes det er sejt at du vælger hjemmefødsel! Jeg er også meget hooked på det, men manden går helt i baglås.. Men det kommer jo heller ikke på tale endnu.

Tænk at du skal få dit barn i armene, ude i den smukke efterårsskov... Jamen, det er jo ren idyl..

Du fortjener al den lykke, Trine!

puha, der fik jeg helt tårer i øjnene!!

Anmeld

27. april 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

puha, der fik jeg helt tårer i øjnene!!

Sorry Men det bliver altså ikke smukkere end det!!

Anmeld

27. april 2010

msax

Kære Trine.

Hvor er jeg misundelig over at du allerede har snakket med din jordmoder om hjemmefødsel og Søren er med på den.

Jeg er jo flyttet midt i min graviditet og er nu tilknyttet et nyt jordmodercenter og ny svangergang. Så jeg nævnte det kun for min "gamle" jordmoder og hun var klart positiv og sagde jeg skulle snakke med min nye jordmoder om det når jeg skulle til "tjek" næste gang.

Mille fødte jeg på hospitalet, og det var en dejlig fødsel, og dengang havde jeg ikke overvejet at føde hjemme. Ved Mille's fødsel var jeg fuld åben da jeg kom på fødegangen, lidt vildt syntes jeg selv. Men da mine veer var gået i stå under transporten samt at Mille ikke var helt nede i bækkenet, tog den sidste del af fødslen lidt (meget) længere tid end min jordmoder lige havde forestillet sig.

Men fordi jeg nu er anden gangs fødende og der nu er mere plads i bækkenet regnede min "gamle" jordmoder med at denne fødsel ville gå relativt stærkt og kunne sagtens forstå at jeg gerne ville føde hjemme.

Brian er ved at være overbevist, men han er vist ikke helt sikker ved det. Håber sådan han kan få fri til at tage med til jordmoder næste gang, så han kan høre fra en professionel at det er sikkert at føde hjemme. Lige nu bruger han "penge" som "undskyldning" for ikke at føde hjemme - man skal jo selv købe nogle af de ting man skal bruge.

Jeg ved endnu ikke hvem jeg gerne vil have med som praktisk gris. Men hvor er det dejligt at din mor så gerne vil være med.

Undskyld det blev lidt langt, men ville egentlig bare sige tillykke både med accept af hjemmefødsel og flaske.

SMIL fra Mette 25+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.