Morgengrød = Mareridt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.474 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. april 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Hvad gir i jeres små poder om morgenen?

Benjamin er 8½ måned, og gider ikke spise havregrød eller øllebrød. Har nu prøvet i en lille uge kun at servere havregrød for ham i håb om at han ville vænne sig til det, men nej, han vil bestemt ikke have det. Hvad kan man så give sådan en lille størrelse om morgenen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

Ni-ko-li-ne

Benjamin09 skriver:

Benjamin er 8½ måned, og gider ikke spise havregrød eller øllebrød. Har nu prøvet i en lille uge kun at servere havregrød for ham i håb om at han ville vænne sig til det, men nej, han vil bestemt ikke have det. Hvad kan man så give sådan en lille størrelse om morgenen?

hmmm

putter du frugt i grøden? hjemmelavet pæremos var et HIT her hjemme... indtil her for en måneds tid siden (vores datter er 17 mdr snart) så gad hun ikke grød længere.... og nu får hun mini fras med mælk på...

men hun har også masser af tænder at tygge det med jo...

egentlig ville jeg frem til at du kunne prøve at putte frugt i;0)

Anmeld

27. april 2010

Valle81

Benjamin09 skriver:

Hejsa:0)

Åhh kan ikke navnene på dem allesammen, men vil sige at fx Urtekram sælger helt vildt mange lækre grødblandinger. En hedder fx bamsegrød, som er en blandingsgrød.

Eller er der majsgrød, hirsegrød osv.

Hvordan serverer du fx havregrøden, måske den bare skal piftes lidt op??? Med fx lidt frugtmos, en smørklat, lid sukker drysset på, et par rosiner????

Øllebrøden kunne serveres med lidt flødeskum på???

Alle "kneb" gælder næsten for at gøre maden interessant:0)

Anmeld

27. april 2010

Ni-ko-li-ne

ja der er mange lækre grødblandinger også fra Helios...

Anmeld

27. april 2010

Benjamin09

ka-ri-na skriver:

hmmm

putter du frugt i grøden? hjemmelavet pæremos var et HIT her hjemme... indtil her for en måneds tid siden (vores datter er 17 mdr snart) så gad hun ikke grød længere.... og nu får hun mini fras med mælk på...

men hun har også masser af tænder at tygge det med jo...

egentlig ville jeg frem til at du kunne prøve at putte frugt i;0)

Har både prøvet med rørsukker og frugt, uden succes

Anmeld

27. april 2010

Benjamin09

Valle81 skriver:

Åhh kan ikke navnene på dem allesammen, men vil sige at fx Urtekram sælger helt vildt mange lækre grødblandinger. En hedder fx bamsegrød, som er en blandingsgrød.

Eller er der majsgrød, hirsegrød osv.

Hvordan serverer du fx havregrøden, måske den bare skal piftes lidt op??? Med fx lidt frugtmos, en smørklat, lid sukker drysset på, et par rosiner????

Øllebrøden kunne serveres med lidt flødeskum på???

Alle "kneb" gælder næsten for at gøre maden interessant:0)

Det var netop for st slippe for at købe de dyre grødprodukter, at jeg gerne ville have ham til at spise havregrød, men han elsker købegrøden.

Må han gerne få f.eks. A38 med frugt når han ikke er ældre?

Anmeld

27. april 2010

Ni-ko-li-ne

Benjamin09 skriver:

Har både prøvet med rørsukker og frugt, uden succes

så ville jeg prøve at kigge i en helsekost forretning efter noget mere interessant.... :0)

Anmeld

27. april 2010

Valle81

Det var netop for st slippe for at købe de dyre grødprodukter, at jeg gerne ville have ham til at spise havregrød, men han elsker købegrøden.

Må han gerne få f.eks. A38 med frugt når han ikke er ældre?

Dette er faktisk ikke så dyrt, det er store poser med grødblandingen i:0) Og det er ikke sådan noget færdig grød som de der babyprodukter man køber fra Nestle og Bauevais ( staves ):0)

Jeg tror gerne han må få A38 nu, men det mætter jo ikke synderligt lang tid. Jeg vil mene det kun kan gå som et lille mellemmåltid:0)

Anmeld

27. april 2010

Benjamin09

ka-ri-na skriver:

så ville jeg prøve at kigge i en helsekost forretning efter noget mere interessant.... :0)

Ja jeg må prøve at være lidt kreativ, uden at det kommer til at koste en bondegård. Han ligner jo nok lidt sin mor når det handler om at være kræsen

Anmeld

27. april 2010

iln

Herhjemme putter jeg most banan eller revet æble + kanel i havregrøden... det giver lidt sødme. Ellers får Silas også yoghurt m. havregryn i. Det var evt. en mulighed?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.