Hvad sker der til første lægebesøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.084 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. april 2010

Sakris

Jeg har d. 23. april endelig fået en positiv test, og idag tog jeg endnu en positiv. Har regnet ud at jeg må være 5+0 idag, så om to ugers tid skal jeg til 8 ugers lægebesøget. Men er ret uvidende om hvad man skal/ hvad det går ud på? Hos min læge kan man bestille tid over nettet, så har ikke haft muligheden for at spørge!

Håber der er nogen der kan give mig en lille brief

Havde i kæresten/manden med? Eller er det først ved scanningerne det er normalt?

Hilsen et overlykkeligt kvindemenneske!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

businesstigger

Tillykke med de positive tests!

Jeg havde min mand med 1. gang. Tror ikke han kommer med denne gang.

Det bliver udfyldt papirer - den såkaldte vandrejournal som jordmoder og sygehus får en kopi af også, som vil være den graviditetsjournal der følger dig til du føder. Der vil blive skrevet din højde, vægt, vist nok også BMI. Du får taget en blodprøve for at teste for din blodtype og om du fx har haft rødehunde da det kan være farligt hvis du får det mens du er gravid. Derudover skal du tage stilling til hvilket sygehus du vil føde på. Og du har mulighed for at stille en masse spørgsmål du højest sandsynligt har. Skriv endelig ned inden så du er sikker på at få spurgt om det du vil.

Anmeld

26. april 2010

K&S

Sakris skriver:

Jeg har d. 23. april endelig fået en positiv test, og idag tog jeg endnu en positiv. Har regnet ud at jeg må være 5+0 idag, så om to ugers tid skal jeg til 8 ugers lægebesøget. Men er ret uvidende om hvad man skal/ hvad det går ud på? Hos min læge kan man bestille tid over nettet, så har ikke haft muligheden for at spørge!

Havde i kæresten/manden med? Eller er det først ved scanningerne det er normalt?

Hej hej

STORT tillykke med de positive tests, det lyder dejligt...!

Da jeg var til første lægebesøg foregik det over 2 dage - den ene dag var jeg til en samtale med en sygeplejerske, der er ansat hos lægen, hun skrev alle de praktiske detaljer ned, fik taget blodprøver, målt blodtryk osv. - dagen efter var jeg hos min læge, hvor han lavede en gynækologisk undersøgelse for at tjekke, at jeg ikke var meget længere henne end hvad vi havde kunne regne os frem til ifht. sidste menstruation. Her fik jeg også den udfyldte vandrejournal med hjem

Jeg havde min mand med, fordi han var lige så nysgerrig som mig - jeg synes helt sikkert, det var dejligt at have ham med, fordi vi jo begge har været med til at skabe det lille liv, der vokser inden i mig

Håber du kan bruge mit svar

Anmeld

26. april 2010

LinLin

Blodprøver, vandrejournal, urinprøve, snak...

Du skal være 8+0 for at få taget blodprøve til doubletesten (den de bruger i forbindelse med nakkefoldsscanningen) - bare lige så du ved det

Jeg havde ikke min kæreste med - han er kun med til scanningerne. Synes både læge og jordemoder er temmeligt kedeligt...

- jeg er 20+4 i dag og har endnu ikke haft en gyn. undersøgelse! (helt ok med mig )

Anmeld

26. april 2010

Sakris

Wow hurtige svar. Tak for det. Godt at kunne være forberedt. Og god idé med at skrive en liste med spørgsmål! For ja. Selvom der er god hjælp herinde, er der da stadig personlige spørgsmål.

Føler ikke jeg får det rigtigt bekræftet før der, så kan næsten ikke vente.

Jeg vidste faktisk ikke det med blodprøven. Det må jeg lige forhører mig om hvorvidt jeg skal have rykket min tid så....

Held og lykke med jeres graviditeter også.

Businesstigger, kunne se i en anden tråd at du også netop havde fundet ud af du er gravid, så vi har næsten termin samtidig.

Anmeld

26. april 2010

lucas<3

Sakris skriver:

jeg ringe til mig læge fordi jeg ville være sikker på hva man skulle nede ved lægen og hun var rigtig sød til og forklare mig hvordan og hvorledes.

men lægen få en urinprøve, og hun skal mærke på livmorden  og ha en blodprøve og måle dit blodtryg og veje og måle dig..  

Anmeld

26. april 2010

LinLin

luppe-laban skriver:

jeg ringe til mig læge fordi jeg ville være sikker på hva man skulle nede ved lægen og hun var rigtig sød til og forklare mig hvordan og hvorledes.

men lægen få en urinprøve, og hun skal mærke på livmorden  og ha en blodprøve og måle dit blodtryg og veje og måle dig..  

Mærkede din læge på livmoderen ved første lægebesøg??? Kan man det...?

Jeg blev hverken vejet eller målt og hun tog heller ikke en graviditetstest - tjekkede bare for sukker (protein?) i urinen...

Anmeld

26. april 2010

businesstigger

Sakris skriver:

Wow hurtige svar. Tak for det. Godt at kunne være forberedt. Og god idé med at skrive en liste med spørgsmål! For ja. Selvom der er god hjælp herinde, er der da stadig personlige spørgsmål.

Føler ikke jeg får det rigtigt bekræftet før der, så kan næsten ikke vente.

Jeg vidste faktisk ikke det med blodprøven. Det må jeg lige forhører mig om hvorvidt jeg skal have rykket min tid så....

Held og lykke med jeres graviditeter også.

Businesstigger, kunne se i en anden tråd at du også netop havde fundet ud af du er gravid, så vi har næsten termin samtidig.

Ja efter en svag test i fredags fik jeg en meget tydligere i dag. Skal selv til første lægeundersøgelse i slutningen af næste uge

Anmeld

26. april 2010

Low

Tillykke vil jeg lige sige først

Da jeg kom op til min læge der var der en masse papir der skulle skrives på, blodprøver, mærke på livmoderen(indevendigt), jeg blev målt og vejet, snakkede lidt om hvordan jeg har det og sådan generelt og så skulle jeg også ligge en urin prøve .. min læge hun var rigtig sød og fik mig til at føle mig tryk, nu har jeg så flyttet adresse og har fået en ny læge fordi jeg er flyttet men ham jeg har fået nu er også rigtig flink

Anmeld

26. april 2010

Kaufie

Min læge vil ikke se mig før jeg er fulde 9 uger henne - men måske fordi jeg er 2.gangs??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.