Studere og ferie.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. april 2010

Diana...

Hej alle sammen

Jeg skal jo starte i skole her til august og hold da op hvor jeg glæder mig :)

Men min mor fylder 50 d. 25 august og har inviteret os alle ud og rejse 2. sidste uge i august ca men hvordan er det lige med det? Kan man holde ferie i et uge når skolen er startet el hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

LotteN

Diana... skriver:

Hej alle sammen

Jeg skal jo starte i skole her til august og hold da op hvor jeg glæder mig

Men min mor fylder 50 d. 25 august og har inviteret os alle ud og rejse 2. sidste uge i august ca men hvordan er det lige med det? Kan man holde ferie i et uge når skolen er startet el hvad?

hvad skal du dog læse?
Hvornr skl du starte i skole?

Anmeld

26. april 2010

prettybutterfly

Selvfølgeligt KAN man hvad man selv vil, men jeg ville syntes det var DØD ærgerligt at gå glip af den første tid på en ny uddannelse, men nye mennesker. Bånd knyttes vildt hurtigt, og går du glip af rustur eller bare de første dage hvor folk lærer hinanden at kende er du ret hurtigt ude i "kulden" (måske). Og det kan være svært at komme ind på livet af de andre.

Kan selv huske fra da jeg begyndte på sygeplejeskeskolen, at dem som ikke var med på rusturen var liiiiidt udenfor lige i starten. Vil dog mente det gik fint nok da vi andre også lige fandt ud af hvad de var for nogen, men generelt set vil jeg sige det er noget man ik bør gå glip af - for sin egen skyld.'

Hvad gør du?

Knus, Mona

Anmeld

26. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville da tage afsted også tage det ekstra arbejde der kommer ud af det

Anmeld

26. april 2010

otlitrom

Det kommer an på, hvad du skal læse, og hvordan reglerne er. Vi har ikke mødepligt på mit studie, så har jeg lyst til at rejse, så kan jeg sagtens. Men jeg undgår gerne, da der kan komme mange guldkorn i løbet af en uge..

Anmeld

26. april 2010

Diana...

prettybutterfly skriver:

Selvfølgeligt KAN man hvad man selv vil, men jeg ville syntes det var DØD ærgerligt at gå glip af den første tid på en ny uddannelse, men nye mennesker. Bånd knyttes vildt hurtigt, og går du glip af rustur eller bare de første dage hvor folk lærer hinanden at kende er du ret hurtigt ude i "kulden" (måske). Og det kan være svært at komme ind på livet af de andre.

Kan selv huske fra da jeg begyndte på sygeplejeskeskolen, at dem som ikke var med på rusturen var liiiiidt udenfor lige i starten. Vil dog mente det gik fint nok da vi andre også lige fandt ud af hvad de var for nogen, men generelt set vil jeg sige det er noget man ik bør gå glip af - for sin egen skyld.'

Hvad gør du?

Knus, Mona

Jamen hvis man kan holde ferie fra skolen uden fra ferie perioden så tager jeg selvfølgelig med. Vi får ikke selv råd til en rejse de næste 6 år og det er med hele familien og min mors fødselsdag så selvfølgelig gør jeg det hvis man kan holde ferie. Men det lyder som om man godt kan. 

Det andet jamen altså det må jeg jo tage som det kommer. jeg plejer nu nok og skulle klare mig om jeg inde eller ud af klikkene  

Anmeld

26. april 2010

Diana...

LotteN skriver:

hvad skal du dog læse?
Hvornr skl du starte i skole?

Til pædagog men jeg tager lige 10 klasse først for at få mine kareter forbedret og mit engelsk bedre. 

Anmeld

26. april 2010

AnneBJ

Jeg villle også tage på ferie, velvidende at jeg måske skulle knokle lidt ekstra når jeg kom hjem (fagligt såvel som socialt..)

Anmeld

26. april 2010

prettybutterfly

Lyder som om du nok skal klare den! Rigtig God ferie!! Og held og lykke med studiet!

Anmeld

26. april 2010

LotteN

Diana... skriver:

Til pædagog men jeg tager lige 10 klasse først for at få mine kareter forbedret og mit engelsk bedre. 

så afsted på ferie med jer. den chance skal I da helt klart udnytte.. du skal nok komme efter det social når du kommer hjem, er jeg slet ikke i tvivl om!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.