Øv, hvor jeg føler mig som den store stygge ulv!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.053 visninger
20 svar
0 synes godt om
25. april 2010

Bondepigen

Emma har gennem længere tid ikke villet sove om aftenen...og vi har prøvet nær sagt alt!

Og vi er kommet frem til at vi bare blive nødt til at være konsekvente. Så nu er det med at være veludhvilet til at tage kampen op den næste tid, og se om dét er løsningen.

Jeg har prøvet, at lade hende sove hos mig, men det resulterer bare i, at hun ligger og roder rundt, rejser sig op, tror hun skal lege og slår sit hoved rigtig hårdt ind i mit flere gange (selv om jeg beder hende lade være).

Det sidste er jeg ret bekymret for... er det normalt.. altså jeg tænker det gør vildt ondt på mig, det må det da osse gøre på hende!!

Så ender hun ovre i sin egen seng igen... Hvor hun ligger og skriger, og råber neeeej og skriger igen... Det er forfærdeligt, og så har vi jo prøvet alt muligt, for at få hende til at falde til ro.

I dag tog jeg så lige kampen med hende, kærligt men bestemt. Jeg blev ved at sige, at hun nu skulle sove, og lægge hende ned igen og igen. Tror jeg har gjort det mindst 50 gange...(har i hvert fald ondt i ryggen nu), mens jeg sagde til hende, "mor er her, og jeg bliver herinde hos dig". Efter tre kvarter faldt hun til ro, og lagde sig ned mens hun tog min hånd... indtil da skulle jeg i hvert fald ikke røre hende, for hun var så rasende på mig...

Jeg tror ikke hun er bange eller utryg, jeg tror hun tester os helt vildt. Men hold op, hvor er det hårdt at høre hende skrige på den måde og se på at hun slår sit hoved ind i tremmerne på sengen (tager hende selvfølgelig op, når hun slår sig, trøster og lægger hende igen)... Folk tror da vi slår hende eller sådan noget sådan som hun skriger...

Please fortæl mig, at jeg gør det rigtige??? Jeg kan ikke se, hvad vi ellers kan gøre, som vi ikke har prøvet allerede......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Milka

åh hvor kan jeg nikke genkendende til det du siger!! du gør det helt rigtige, selvom man føler sig som en kæmpelort det er så umådeligt vigtigt at være konsekvent med de små banditter...

det du beskriver når emma kommer over i din seng, jeg har præcis det samme problem her. sidst hamrede lilja bare sit hoved ind i mit og det gjorde så ondt! tænkte ligesom du at fuck hvor må det også bare gøre ondt på hende.

HUSK – det går over igen. du er en god mor!! mange tanker og al mulig styrke herfra ... hang in there!!

Anmeld

25. april 2010

Jules

Det er dybt frustrende når de har sådan nogle perioder :( i starten hjalp det hvis jeg nussede ham .... Men så kom der en periode hvor jeg simpelthen måtte gå om komme tilbage med nogle minutters mellemrum. Så sov han inde for 15-30 min.

Nu ligger han sig til at sove med det samme .... 7-9-13....

Han havde dog en opvågning i nat hvor han bare skreg og skreg. Men fik ham distraheret og han sov igen efter 1 times tid.

Håber snart hun får gode sovevaner

Anmeld

25. april 2010

Bondepigen

Milka skriver:

åh hvor kan jeg nikke genkendende til det du siger!! du gør det helt rigtige, selvom man føler sig som en kæmpelort det er så umådeligt vigtigt at være konsekvent med de små banditter...

det du beskriver når emma kommer over i din seng, jeg har præcis det samme problem her. sidst hamrede lilja bare sit hoved ind i mit og det gjorde så ondt! tænkte ligesom du at fuck hvor må det også bare gøre ondt på hende.

HUSK – det går over igen. du er en god mor!! mange tanker og al mulig styrke herfra ... hang in there!!

Åh, hvor er jeg glad for, at du siger det er den rigtige måde jeg gør det på. Og det er da beroligende (forstå mig ret), at det ikke kun er Emma, der slår sit hoved ind i sin mors...

Ja, man føler sig bare som en kæmpelort overfor sit barn, derfor har jeg osse behov for at få bekræftet at det er ok, det jeg gør..

Tusind tak for styrken, det hjælper allerede kan jeg mærke...

Anmeld

25. april 2010

Ida.

bondepigen skriver:

Åh, hvor er jeg glad for, at du siger det er den rigtige måde jeg gør det på. Og det er da beroligende (forstå mig ret), at det ikke kun er Emma, der slår sit hoved ind i sin mors...

Ja, man føler sig bare som en kæmpelort overfor sit barn, derfor har jeg osse behov for at få bekræftet at det er ok, det jeg gør..

Tusind tak for styrken, det hjælper allerede kan jeg mærke...

Du gør det eneste rigtige! Og det er nok ikke sidste gang, du er igennem sådan en periode...er jeg bange for...

Annika var også slem til at slå hovedet ind i mit, ligge ovenpå mit ansigt, nappe mig i armene, pille mig i ører og næse og en masse andet ubehageligt, da hun var yngre...tror faktisk det er ganske normalt...måske et udtryk for en frustration, de ikke kan sætte ord på endnu...Annika er i hvert fald holdt op med sådan nogle tosserier efter hun har fået mere sprog!

Men at være konsekvent, blive ved at lægge hende ned og informere hende om, at det altså er sovetid og at mor er der, hvis hun har brug for hende - det er bare den eneste vej frem!

Jeg vil også sende dig en portion styrke til at klare kampen - den bliver nemmere for hver dag! You can do it!

Anmeld

25. april 2010

Bondepigen

Jules skriver:

Det er dybt frustrende når de har sådan nogle perioder i starten hjalp det hvis jeg nussede ham .... Men så kom der en periode hvor jeg simpelthen måtte gå om komme tilbage med nogle minutters mellemrum. Så sov han inde for 15-30 min.

Nu ligger han sig til at sove med det samme .... 7-9-13....

Han havde dog en opvågning i nat hvor han bare skreg og skreg. Men fik ham distraheret og han sov igen efter 1 times tid.

Håber snart hun får gode sovevaner

Jamen det har osse kunnet klares med lidt nussen med Emma førhen... Hun har altid lagt sig pænt ned og sove, når hun er blevet puttet...ingen problemer der.... så det var lidt af et chok, da hun ikke ville det mere, og så at det er endt fuldstændig i den anden grøft...

Hvor lang var den periode ca, hvor du måtte gå ind til ham med nogle minutters mellemrum? Jeg håber ikke det varer alt for længe...men jeg må bare selv sørge for at være udhvilet, så jeg bevarer tålmodigheden...

Tak, jeg håber osse snart det vender igen..

Anmeld

25. april 2010

oo

det er også sådan min søster og svoger har gjort med Carla og hun er helt vildt nem at lægge nu. men for søren hvor må det være barskt som forældre! jeg har jo nogle gange været hos dem når Carla helt mistede forstanden når hun skulle sove og jeg fik helt ondt i maven, og så kunne jeg jo se på dem som mor og far at det bare rev i hjertet når hun græd

Anmeld

25. april 2010

Bondepigen

idamaria83 skriver:

Du gør det eneste rigtige! Og det er nok ikke sidste gang, du er igennem sådan en periode...er jeg bange for...

Annika var også slem til at slå hovedet ind i mit, ligge ovenpå mit ansigt, nappe mig i armene, pille mig i ører og næse og en masse andet ubehageligt, da hun var yngre...tror faktisk det er ganske normalt...måske et udtryk for en frustration, de ikke kan sætte ord på endnu...Annika er i hvert fald holdt op med sådan nogle tosserier efter hun har fået mere sprog!

Men at være konsekvent, blive ved at lægge hende ned og informere hende om, at det altså er sovetid og at mor er der, hvis hun har brug for hende - det er bare den eneste vej frem!

Jeg vil også sende dig en portion styrke til at klare kampen - den bliver nemmere for hver dag! You can do it!

Godt at høre, at det er helt normalt... Har osse tænkt lidt på, at det måske kunne handle om den manglende evne til at kommunikere endnu.

Og tak for styrken, jeg får brug for den!!

Anmeld

25. april 2010

Jules

bondepigen skriver:

Jamen det har osse kunnet klares med lidt nussen med Emma førhen... Hun har altid lagt sig pænt ned og sove, når hun er blevet puttet...ingen problemer der.... så det var lidt af et chok, da hun ikke ville det mere, og så at det er endt fuldstændig i den anden grøft...

Hvor lang var den periode ca, hvor du måtte gå ind til ham med nogle minutters mellemrum? Jeg håber ikke det varer alt for længe...men jeg må bare selv sørge for at være udhvilet, så jeg bevarer tålmodigheden...

Tak, jeg håber osse snart det vender igen..

Jeg tror det var en 4-5 dage... Så blev det kortere og kortere tid... Så op med humøret... Det skal nok blive bedre

Anmeld

25. april 2010

Bondepigen

Tjuhl skriver:

det er også sådan min søster og svoger har gjort med Carla og hun er helt vildt nem at lægge nu. men for søren hvor må det være barskt som forældre! jeg har jo nogle gange været hos dem når Carla helt mistede forstanden når hun skulle sove og jeg fik helt ondt i maven, og så kunne jeg jo se på dem som mor og far at det bare rev i hjertet når hun græd

Nej, det ER godt nok ikke rart... men det er da i det mindste rart at høre, det er normalt og at det går over igen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.