Tænder i forkert rækkefølge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.556 visninger
13 svar
0 synes godt om
25. april 2010

grube1984

Så har min dejlige søn på 9½ måned fået sin 3. tand og den 4. er ved at bryde igennem..
De kommer frem i overmunden, men når jeg mærker og ser efter, sys jeg (99%) at de ikke er hvor fortænderne skal være.. Det er dem ved siden af de to fortænderne, som kommer.. kan det passe??
Plejer de ikke først at få fortænder i undermunden, derefter i overmunden, og så kommer de resterende efterhånden??
Her er de slet ikke på fortændernes plads i overmunden, sys jeg... og hvis det er fortænderne, så kommer der dælme er kæmpe mellemrum imellem, hvor der endda vil være plads til to tænder..
Han de to første tænder i undermunden ligger lige hvor de skal være og er fine og lækre..
Men nøj, jeg er i tvivl med de to nye her... Nogen som har oplevet at de andre tænder kom før fortænderne???? Håber nogen kan hjælpe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

LinLin

Der er vel ikke noget der hedder "forkert rækkefølge" - når bare de kommer

Anmeld

25. april 2010

grube1984

Mor til David skriver:

Der er vel ikke noget der hedder "forkert rækkefølge" - når bare de kommer

Nej, det er der nok ikke...
Mener bare at de først plejer at få de to fortænder i undermunden, så fortænderne i overmunden.. og så bagefter der kommer resten på kryds...
Og her kommer de ved Nicklas på hver sin side af fortænderne i overmunden.. Hmm..

Anmeld

26. april 2010

grube1984

Ingen som har en forklaring eller kan hjælpe??

Anmeld

26. april 2010

hc=k

grube1984 skriver:

<br /><br />Nej, det er der nok ikke...<br />Mener bare at de f&#248;rst plejer at f&#229; de to fort&#230;nder i undermunden, s&#229; fort&#230;nderne i overmunden.. og s&#229; bagefter der kommer resten p&#229; kryds...<br />Og her kommer de ved Nicklas p&#229; hver sin side af fort&#230;nderne i overmunden.. Hmm..

Der er ingen rækkefølge med tænder. Min dreng startede med en i overmunden og en i undermunden og de er virkelig bare kommet hist og pist.

Anmeld

26. april 2010

Laulund87

de kan såmænd starte med at få de aller bagerste tænder først..det med at fortænderne kommer først holder ikke helt

Anmeld

26. april 2010

Mira0911

Tror ikke der er nogen rækkefølge... Tænderne kommer som de kommer...

Anmeld

26. april 2010

Berg

Min søn har også lige fået sin 3. tand og ligesom hos din søn er det "hugtanden" der er brudt frem istedet for de midterste. Hørte fra min mor at min strorebror kun havde sine 2 øverste "hugtænder" indtil han blev 1 år. Herefter kom de andre først. Det må jo have været et kønt syn.

Så der er ingen regler!

Anmeld

26. april 2010

MoarTil4

min datter på snart 8 måneder har også fået de 2 fortænder i undermunden  og nr. 3 og 4 er dem ved siden er fortænderne i overmunden. Tand nr. 5 ser ud til at være i undermunden igen. Rækkefølgen på tænder er meget individuelt, så det skal du ikke tænke så meget mere over tror jeg.

Anmeld

26. april 2010

MorTilGustav

Jeg mener også, jeg har læst, at de plejer at få fortænderne først, og synes også, det var mærkeligt når min søn allerede omkring de 5 mdr havde hele indersiden af overmundens tænder der brød igennem.. Men ja, det er da vist meget forskelligt så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.