Hvad er det fede ved at have en have?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.151 visninger
20 svar
0 synes godt om
25. april 2010

Svei

Kan I ikke lige fortælle mig det, for jeg kan pt ikke se fordelene?

Hader at ordne have, æv? giv mig et rækkehus med 10m2 terasse og 1 m. græs.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Trolde_mor

Det er at man kan sidde eller ligge ude og læse en bog, se sin hund spurte rundt og lege i haven, mærke solen varme sin krop, og mærke vinden blidt tage fat i ens hår...

Det dejlige ved en have er at man kan ligge helt uforstyrret, og i sin egen verden og bare kigge op på skyerne og nyde livet.

At man kan ligge på et tæppe med sin kæreste og spise jordbær dyppet i chokolade og bare leve/nyde nuet, og glemme alt om hvad der stresser eller bekymre i det daglige...

Sandkasse, trampolin, badebassin til børnene...

Mmm... elsker at have en dejlig have til vores rækkehus

Anmeld

25. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Badebassin, blomster, tørre vasketøj, læse en god bog og nyde varmen   Der er mange mange fordele ved en have - men også træls arbejde

Anmeld

25. april 2010

Svei

Jeanne skriver:

Badebassin, blomster, tørre vasketøj, læse en god bog og nyde varmen   Der er mange mange fordele ved en have - men også træls arbejde

Præcis....der er så meget arbejde...jeg mangler sgu en havemand...

Anmeld

25. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Vi har nok 30 m2 græs - resten er terresse, skur og legehjørne. Og vores bede er alle fuld af granit. Det er lige til at overkomme

Anmeld

25. april 2010

LinLin

Vi bor i rækkehus med en have på ca 8x6 m - det er fint til os! David kunne sove i barnevogn derude, uden jeg skulle bekymre mig om hvem der lige kom forbi. Han kan selv gå ud at lege. Vi kan have badebassin om sommeren. Slå telt op. Og så kan man selvfølgelig selv lægge sig derud

Vi har kun græs og to træer. Hækken bliver lippet af boligforeningen, så det eneste der skal ordnes er græsset, men det er lige til at klare

Anmeld

25. april 2010

Low

Jeg bor til leje i min mors hus fordi hun er flyttet til ærø hos kæresten og jeg spurgte hende om hun ikke synes det var trist at der var så meget der skulle ordnes i haven og hun svarede at hun kunne godt lide at gå og nusse i haven og det er altså sådan noget jeg ikke gider hehe. MEN når det så er sagt så synes jeg det er super fedt at kunne sætte sig ud i haven som man har lyst til, det er ikke så langt fra hoveddøren jo . Man kan gøre hvad der passer sig i haven. Man kan have en trampolin og alt muligt hygge. Man kan grille i haven som det passer en.. Det eneste der ikke er fedt synes jeg det er at der er meget have arbejde. Hvis haven kun var min så skulle jeg kun have græs og 1 - 2 træer med æbler på hehe

Anmeld

25. april 2010

Diana...

Åhh jeg ELSKER have og GLÆDER mig til vores er klar til brug jeg synes alt det positive ved en have dækker alt det negative. Men vi skal heller ikke havde så meget bare græs og et lille bed og så ellers legeplads og terasse. Jeg elsker man bare kan gå ud i haven og nyde det duften af nyslået græs hunden der kan løbe rund og lege Lucas som har sin helt egen lege plads min store dejlige terasse (staves) med gril. om jeg ville undvære det NEJ ;) 

Anmeld

25. april 2010

oo

jeg HADER at ordne have og vi har en relativt stor en. så vi har en "vild" have, der passer meget godt til os og naturen rundt om os (skoven fx). det som jeg ELSKER ved at have en have er, at kunne høste rabarber (som jeg har gjort idag), ribs, kirsebær, brombær, hindbær, solbær, hyld, valnødder og æbler, at spille stangtennisturnering med Søren, at have en lykkelig kat der jagter bier eller som bare ligger og slænger sig i solen, at kunne læse til eksamen i hængesofaen, at sidde på gyngen i æbletræet når det står i blomst, at ligge i hængekøjen under birketræerne og høre dem hviske hemmeligheder i vinden, at have anemoner i HELE haven lige nu fordi skoven har bredt sig ind til os, uglen Ulrik, egernet Rolf, fasanerne Henry og Henri og dådyrmoren med sine to kid og sidste år den vilde kanin Ninka der boede i haven en halv sommer og hyggede sig med August jeg elsker at have folk på besøg og sidde i gården med god mad og vin og se solen gå ned og tænde stearinlys og hente tæpper og sidde og snakke til man ikke kan ane hinandens ansigter længere. jeg elsker at tænde bål på en varm sommeraften og kigge stjerner, jeg elsker at holde 1. maj i min egen have og IKKE skulle stå i kø til et ulækkert toilet i Fælledparken, og jeg elsker at have lufttørret vasketøj 

Anmeld

25. april 2010

Svei

jeg HADER at ordne have og vi har en relativt stor en. så vi har en "vild" have, der passer meget godt til os og naturen rundt om os (skoven fx). det som jeg ELSKER ved at have en have er, at kunne høste rabarber (som jeg har gjort idag), ribs, kirsebær, brombær, hindbær, solbær, hyld, valnødder og æbler, at spille stangtennisturnering med Søren, at have en lykkelig kat der jagter bier eller som bare ligger og slænger sig i solen, at kunne læse til eksamen i hængesofaen, at sidde på gyngen i æbletræet når det står i blomst, at ligge i hængekøjen under birketræerne og høre dem hviske hemmeligheder i vinden, at have anemoner i HELE haven lige nu fordi skoven har bredt sig ind til os, uglen Ulrik, egernet Rolf, fasanerne Henry og Henri og dådyrmoren med sine to kid og sidste år den vilde kanin Ninka der boede i haven en halv sommer og hyggede sig med August jeg elsker at have folk på besøg og sidde i gården med god mad og vin og se solen gå ned og tænde stearinlys og hente tæpper og sidde og snakke til man ikke kan ane hinandens ansigter længere. jeg elsker at tænde bål på en varm sommeraften og kigge stjerner, jeg elsker at holde 1. maj i min egen have og IKKE skulle stå i kø til et ulækkert toilet i Fælledparken, og jeg elsker at have lufttørret vasketøj 

Lyder også romantisk...bare ikke helt det billede der dannes i min have med tre skønne unger og alt deres legetøj osv i haven... jeg ser mere arbejde end jeg ser levende lys og ro til fordybelse...når roen er der, så er solen der ikke..

Men ja, når jeg bliver gammel eller får smidt ungerne ud, så vil jeg nyde haven..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.