BEGGE mine piger har dårlig mave og kaster op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.423 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. april 2010

JustAnotherName

Øv, sikke en start på weekend og ferie.

Idag har vi (igen) fejret fødselsdag for Kenneth.
Gæsterne kom om formiddagen, og alt gik godt.

Dog spiste Bianca ingenting - Hun ville ikke engang have KAGE  ....så ringer der en lille rød alarm!, og som formiddagen gik, blev Bianca mere og mere tilbagetrukket og stille, og jeg kunne sagtens fornemme, at hun ikke var helt på toppen.

Hun sagde, at hun havde ondt i maven, og virkede træt.
Faktisk endte hun med at ligge i sin tremmeseng og iagtage sin fætter og kusine lege på hendes værelse, uden selv at deltage.
Heldigvis tog gæsterne hjem dér, og jeg tænkte, at det ville gøre underværker for Bianca, at få sin middagslur...

Så pruttede Celina ud over alle kanter i bleen. Og røg direkte i bad.
Bianca fik et bad bagefter, men ville stadig ikke have noget at spise.
Det lykkedes dog at få listet en lille ostehaps ned. Så blev Bianca puttet.

Celina skulle også puttes ud, men hun NÆGTEDE at sove.
Og så lavede hun lige en ordentlig ble-fuld igen.
Jeg valgte at putte mig sammen med Celina, og hun faldt også i søvn.

Efter 1½ times lur vågnede vi. Bianca havde lorteble og havde kastet op udover ALT i sengen. Hun røg direkte i bad igen...

Bianca var slatten og virker rigtig rigtig trist, når hun er så sløj.
Selv en lille tår vand kommer retur.
Hun peppede ellers lige kortvarrigt op, og virkede til, at have det meget bedre, og bad om mad. Men da hun skulle til at spise, så måtte hun erkende, at hun havde overvurderet sig selv, og at hun ikke kunne spise noget alligevel......og så blev hun igen mere utilpas ....og kastede op igen 
Lille stakkel. Hun faldt i søvn på sofaen.

Celina havde endnu en fyldt ble.
Og ved 19:15 tiden puttede jeg hende med en flaske MME.
Der gik ca. ti minutter fra hun var puttet til der lød en velkendt lyd i babyalarmen ....Så havde Celina kastet op over alt i sin seng.

Der er blevet skiftet tøj SÅ mange gange herhjemme idag (og bleer!).
Og med tæpper, sengetøj, dyner, osv. er det blevet til 6 maskiner vasketøj idag ....det er jo helt åndsvagt.
Vores hjem har bare en ækel lugt af prut og bræk, som hænger i luften og i næsen på én ....selvom jeg nu egentlig nok mere tror, at det er en følelse man har, fordi man har stået med fingrene i det så mange gange i løbet af dagen ...Uanset hvor meget jeg vasker mine hænder, så synes jeg bare, at jeg har fornemmelsen af lugten af det endnu

Vi har ferie og skal i sommerhus på mandag.....
....HVIS altså ikke vi alle ender med at ligge syge.

Så piger, vær lige søde at krydse fingre for, at Bianca og Celina bare sover hele natten, og vågner friske op imorgen Og at Kenneth og jeg går fri

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

TbCp

Årh nej... stakkels tøser. God bedring med dem.hvordan er natten gået?

Anmeld

25. april 2010

Milka

åhgud ... det er bare så forfærdeligt!! synes stadig her lugter af opkast selvom jeg har gjort rent og vasket alt og alle. tror også jeg er blevet bakterieforskrækket her efter sidste omgang

rigtig god bedring med tøserne, mange tanker herfra

Anmeld

25. april 2010

JustAnotherName

Tak.

Natten er gået Ok..... i det mindste uden opkast.

Celina er vågnet ca. een gang i timen. Og for hver time, var hun vågen i længere tid imellem. Hun har haft 2 lortebleer i løbet af natten.

Bianca vågnede ved at vi andre var stået op.
Hun lavede i bleen efter kort tid, og virkede stadig varm og slatten.
Hun bad om alt muligt at spise, men hver gang hun fik noget, kunne hun ikke alligevel.

Nu ligger hun igen på sofaen med en balje ved siden af sig.
Hun er stadig ikke på toppen.

Celina havde en udemærket appetit, og har også kun kastet op den ene gang igår aftes. Og hun har krudt i måsen idag, og vil gerne være aktiv. Selvom hun ikke er helt frisk (mave/prutbleer), så kører hun bare videre med 110/km.t ....også selvom hun LIGE har brækket sig, så kan hun hoppe og smile med det samme efter - Hun fatter virkelig ikke en brik af, hvad det går ud på.

Men Bianca taler om det - at hun kaster op, og hvordan det sker. Det påvirker hende meget. Og hun er bestemt ikke på toppen endnu, desværre...

Men jeg håber på, at hun bare er slatten, uden flere opkastninger. Og at en masse ro og hvile idag, vil kunne gøre, at hun kommer hurtigere ovenpå.

Jeg mangler stadig at pakke til vores ferie. Jeg kan slet ikke overskue det. Men nu må vi se om vi kommer afsted imorgen som planlagt, eller om det lige må udsættes en dag.

Knus herfra...

Anmeld

25. april 2010

JustAnotherName

Øv. Bianca er bare så sløj.

For et par timer siden sagde hendes temperatur 39,6
Hun ligger bare på sofaen og er helt slatten. Sover lidt, og når hun er vågen ligger hun bare ligeså stille og passiv, og det er tydeligt, at hun ikke har det ret godt. Hun spiser ingenting. Men drikker heldigvis lidt.

Heldigvis er der ingen der kaster op mere...

Jeg er træt! Synes det er hårdt med syge børn.
Og jeg har rendt og pakket til ferie hele dagen.....men nu må vi se, om det bliver til noget eller ej. Måske vi ender med at skal afsted en dag senere.
Jeg vil ihvertfald ikke byde Bianca sådan en lang køretur, hvis hun fortsat har feber imorgen, når vi skal afsted over middag..

Øv, min stakkels Bianca   

Anmeld

25. april 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Øv. Bianca er bare så sløj.

For et par timer siden sagde hendes temperatur 39,6
Hun ligger bare på sofaen og er helt slatten. Sover lidt, og når hun er vågen ligger hun bare ligeså stille og passiv, og det er tydeligt, at hun ikke har det ret godt. Hun spiser ingenting. Men drikker heldigvis lidt.

Heldigvis er der ingen der kaster op mere...

Jeg er træt! Synes det er hårdt med syge børn.
Og jeg har rendt og pakket til ferie hele dagen.....men nu må vi se, om det bliver til noget eller ej. Måske vi ender med at skal afsted en dag senere.
Jeg vil ihvertfald ikke byde Bianca sådan en lang køretur, hvis hun fortsat har feber imorgen, når vi skal afsted over middag..

Øv, min stakkels Bianca   

Årh det lille pus

Hvordan har Celina det nu? ingen feber der eller?

Håber Bianca er på toppen imorgen igen!

Anmeld

25. april 2010

Ranarupta

Neeej, hvor er det bare synd! Hun har virkelig reddet sig en led omgang, den smukke Bianca... 

Jeg håber, at begge pigerne meget snart får det bedre - det lyder i hvert fald som om, at Celina ikke tager sig så meget af det?

Rigtigt god bedring! 

Anmeld

25. april 2010

JustAnotherName

TbCp skriver:

Årh det lille pus

Hvordan har Celina det nu? ingen feber der eller?

Håber Bianca er på toppen imorgen igen!

Begge børn er puttet nu. Celina har ikke feber (37,4) og hun virker faktisk rimelig frisk igen ....dog lidt mere brokkende/utilfreds/pylret ift. hvad hun plejer.

Bianca har stadig over 39 i feber.

Begge piger er netop puttet. Så nu skal Kenneth og jeg bare gå i ét med hver vores sofa. Vi er baldrede!

Hov, nu klynker Bianca....   ....Jeg må hellere gå derind!

Anmeld

25. april 2010

JustAnotherName

Ranarupta skriver:

Neeej, hvor er det bare synd! Hun har virkelig reddet sig en led omgang, den smukke Bianca... 

Jeg håber, at begge pigerne meget snart får det bedre - det lyder i hvert fald som om, at Celina ikke tager sig så meget af det?

Rigtigt god bedring! 

Tak skal du have.

Ja, Bianca er meget hårdere ramt end Celina...

Knus

Anmeld

25. april 2010

Jules

Åh hvor er det snyd... God bedring til begge 2

Håber i kommer afsted på jeres ferie når pigerne får det bedre.

Knus og kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.