Endelig på udgang fra hospitalet efter 4 dage i helvede..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
24 svar
0 synes godt om
24. april 2010

smokin

Som nogle af jer ved så fik jeg mig en slem forskrækkelse i tirsdags, da min fødsel pludselig gik igang

Jeg havde hele tirsdagen haft ondt i maven, og ligget i sengen, men ikke tænkt videre over hvad det kunne være. Da det jo er første gang jeg er gravid, så jeg ikke lige tegnene på en evt. fødsel komme snigende. Efterhånden som dagen skred frem blev smerterne værre, jeg begyndte at få besvær med at styre vejrtrækningen og syntes maven spændte mere og mere. Jeg ringede derfor til en veninde og sagde : "du skal fortælle mig om plukveer, og det skal være NU". Vi snakkede lidt frem og tilbage og blev enige om at mine var ret hyppige, og hun blev ved med at gentage "ring til fødegangen..". Jeg er bare så stædig og tænkte at det var der ikke grund til, ville syntes det var pinligt at komme derud og så var alt fint...

Men hun overtalte mig til at ringe tilsidst på den betingelse at jeg måtte vente til Nicolai kom hjem fra arbejde. Jeg ringede så, og de ville jo gerne se mig. Vi tog afsted og der havde jeg ca. 5 minutter imellem vejr plukve (som jeg troede det var) og meget meget ondt.

Jeg kom til med det samme hos en meget meget sød jordemoder. Hun kørte en strimmel og ganske rigtigt - vi var sørme godt igang med at få rigtige veer jeg blev lammet, vidste slet ikke hvad jeg skulle tænke eller gøre. De målte livmoderhalsen som først var 3,5 cm og meget fin - og en time efter var den væk og så fik de bare travlt! Fødslen skulle stoppes fordi babys lunger ikke er udviklet færdig, så jeg fik lagt drop med vehæmmende medicin (som åbenbart koster kassen og det er ikke sådan liiige at få tilladelse til at få det) og så var det bare at krydse fingre! Fødslen gik lamgsomt i sig selv og efter et par timer kunne de styre den.

Jeg var så fyldt til randen af panik at jeg ikke engang kunne tude! Var bare helt stiv af skræk. Fik derefter drop i 48 timer for at holde veerne væk imens de gav medicin til at udvikle og ruste lungerne på baby til at komme ud for tidligt. Da de 48 timer var gået pillede de de vehæmmende drop og så var det ellers bare at vente... ville fødslen gå igang igen?

Onsdag lå jeg 7 stive timer med veer og et gjorde så ondt!!! men sørme om det ikke gik i sig selv. Torsdag havde jeg igen 3 timer i smertehelvede og det forsvandt igen... og nu har jeg så allernådigst fået lov at komme hjem på "udgang".

Jeg må ingenting ud over at slappe af - og det er jo ganske svært men er så glad for at være hjemme igen og kan nu bearbejde det hele i rolige omgivelser, for det har været nogle seje dage med rigtig mange følelser.

Vi har det begge godt - og prinsessen i maven ligger sikkert og griner dagen lang over sine små drillerier. Nu er målet at holde på hende de næste 3 uger, men går det igang igen så stopper de ikke fødslen.

Så kryds fingre!

KH

Zette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2010

tb

ja puha, hold da op en tur du har været igennem... godt det hele endte godt  håber lille pigen bliver derinde de sidste par uger, men ellers så er det selvfølgelig dejligt at vide at hun nu er klar..

kh tina

Anmeld

24. april 2010

Jibbe

Puha det lyder som noget af en omgang! Jeg krydser fingre for at hun bliver derinde noget tid endnu!!

Anmeld

24. april 2010

smokin

tb skriver:

ja puha, hold da op en tur du har været igennem... godt det hele endte godt  håber lille pigen bliver derinde de sidste par uger, men ellers så er det selvfølgelig dejligt at vide at hun nu er klar..

kh tina

det har jo ikke været noget ellers i graviditeten, så jeg tænker nok "det rammer ikke mig" ... men det gjorde det så!

Anmeld

24. april 2010

tb

Zette skriver:

det har jo ikke været noget ellers i graviditeten, så jeg tænker nok "det rammer ikke mig" ... men det gjorde det så!

har du termin om 1 måned?? jeg får da helt kuldegysning, jeg har 8 uger igen.... men håber da hun venter lidt endnu med at prøve at komme ud til os.. selvom vi selvfølgelig glæder os helt vildt

Anmeld

24. april 2010

oo

hold op en forskrækkelse! godt de fik kontrol over sagerne igen. nu må du virkelig knibe lårene sammen og holde frøkenen derinde de næste uger!!

Anmeld

24. april 2010

lululupo

Hold da op en omgang, godt du alligevel lyttede il veninden og fik ringet....... Er glad for de fik stoppet fødslen, så nu er det altså afslapning 24 / 7, Det var sååå lige en løfter pegefinger!!!

Se på som nu skal du bare forkæles 100 % 

Hold ud og hold fast

herfra

Anmeld

24. april 2010

smokin

tb skriver:

har du termin om 1 måned?? jeg får da helt kuldegysning, jeg har 8 uger igen.... men håber da hun venter lidt endnu med at prøve at komme ud til os.. selvom vi selvfølgelig glæder os helt vildt

nej jeg har termin om 6 uger, men hun skal ud lidt før - men tror hun har misforstået det, for der er aldrig blevet sagt så mange uger før

Anmeld

24. april 2010

smokin

lululupo skriver:

Hold da op en omgang, godt du alligevel lyttede il veninden og fik ringet....... Er glad for de fik stoppet fødslen, så nu er det altså afslapning 24 / 7, Det var sååå lige en løfter pegefinger!!!

Se på som nu skal du bare forkæles 100 % 

Hold ud og hold fast

herfra

må ikke engang få massage eller dyrke sex... såååå lidt kedeligt er det haha

Anmeld

24. april 2010

Maria.

Så var det lige før din Malou kom før min Malou  Aj, det var ikke en gang sjovt! Kan du holde benene samlet de næste par uger!

Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.