Den med aldersforskel på søskende igen, igen.. Igen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2008

Tikki

Nok fordi børn udvikling, forståelse for sig selv og verden, faktisk er ret ens...og det gælder jo også det at kunne dele mor og far og forstå det.
Selv bliver jeg lidt fesen(sjovt ord) over at man ikke bare kan forholde sig til at det faktisk er "bedst" i forhold til børns udvikling at de har en hvis alder, men man bestemmer jo da selv hvad man ønsker at gøre.
knus Eva...

Der er vist delte meninger om, hvad der er bedst for de små - har selv studeret de små i mange år og konklusionen på alle mine studier er hver gang, at der ikke kan laves regler for, hvad der er bedst for hver enkelt personlighed. Men ja, man bestemmer selv - heldigvis, for ellers ville jeg gå helt til ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2008

Loggidut

hmmm...jeg tror altså også det handler meget om forældrene, hvor modne er de, hvordan fungere livet med den ene bebs man har, o.s.v...

og uanset hvordan i vender og drejer det, så sidder der ikke nogen voksne og græder over mors og fars valg om at få nummer to barn, da det passede ind i deres kram.

så Tynen, hvis i føler det er nu....så er det altså nu.

der er 4 år mellem mine drenge...og det var en kanon alder...nu er der 15 og 11 år mellem drengene og Tif, og sørme er det også en kanon aldersforskel...

så lyt til dit hjerte Tynen, for det ved bedst!

Anmeld

7. juni 2008

Kaniem

Jeg har ikke skrevet herinde før,men har fulgt ivrigt med :D

Jeg vil bare lige sige at man altså også kan vente FOR længe.Umiddelbart vil jeg sige at man skal få børn når ens fornemmelse er for det.Jeg har 2 drenge på henholdsvis 4 og 10 år.Indtil for ca et halvt år siden,havde de utroligt meget glæde af hinanden.Men jeg skal love for at man mærker nu at den ældste er blevet tween.Han gider da bare slet ikke sin lillebror mere.Vil meget hellere være sammen med venner,sidde alene på værelset og høre musik (michael Jackson !!) og har bare ikke lyst til at "lege" mere.....Og det kan den lille jo slet ikke forstå :S
Han er virkelig ulykkelig hver gang han får afslag fra sin storebror.Så hvis een af Jer derude har erfaringer med det,vil jeg meget gerne høre om dem :)

Anmeld

7. juni 2008

Loggidut

snubbi skriver:

Jeg har ikke skrevet herinde før,men har fulgt ivrigt med :D

Jeg vil bare lige sige at man altså også kan vente FOR længe.Umiddelbart vil jeg sige at man skal få børn når ens fornemmelse er for det.Jeg har 2 drenge på henholdsvis 4 og 10 år.Indtil for ca et halvt år siden,havde de utroligt meget glæde af hinanden.Men jeg skal love for at man mærker nu at den ældste er blevet tween.Han gider da bare slet ikke sin lillebror mere.Vil meget hellere være sammen med venner,sidde alene på værelset og høre musik (michael Jackson !!) og har bare ikke lyst til at "lege" mere.....Og det kan den lille jo slet ikke forstå :S
Han er virkelig ulykkelig hver gang han får afslag fra sin storebror.Så hvis een af Jer derude har erfaringer med det,vil jeg meget gerne høre om dem :)

heysa snubbi...og velkommen som aktiv på siden.

ja som jeg har skrevet er der 4 år mellem mine drenge, og de var også glade for hinanden, men jeg har altid gjort et stort nummer ud af at sørge for den store ikke skulle hænge på den bette...for det har jo aldrig været hans valg at jeg skulle have flere børn.

så jeg tror det er nu du skal give slip og lade ham være stor. og så selv sørge for den lille bliver aktiveret.

jeg har haft mange veninder der ikke kunne være sammen fordi de skulle have lillebror eller søster på slæb, og det syntes jeg virkelig er synd.

så det er måske tid for din den store at få lov at være stor.

pøj pøj med det

Anmeld

7. juni 2008

Tynen

Tak for de mange svar :)
Det er dælme interresant læsning :)

Ved heller ikke hvorfor jeg lige hænger mig i det der står.
Nok fordi jeg er så bange for at "ødelægge" for meget.

Ved godt at ingen af jer kan give mig svar på hvornår det er bedst og hvor hårdt det egentlig bliver.
Måske er det bare min egen måde at "forberede" (Okay, er det ikke sådan noget man tror man kan når man skal have den første?! :) ) mig mentalt på.

Vi har det super herhjemme og det fungerer - Både økonomisk og følelsesmæssigt - så tror måske også det er derfor at jeg føler mig så klar.

Kom gerne med flere input - Synes det er spændende at høre de forskellige synspunkter :)

BTW - Velkommen til skuden, Snubbi!
Pas på! - Du bliver dybt afhængig! :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.