Den med aldersforskel på søskende igen, igen.. Igen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.340 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. juni 2008

Tynen

Jeg har kæmpet en ihærdig kamp de sidste par måneder for at få kæresten med på projekt barn nr. 2 her til sep./okt. :)
Man er vel naiv og håber og tror på at det lykkes ligeså stærkt som sidst, og hvis det gør det ender det med at Stella bliver 2 år.

Nu læser jeg så i Vores Børn at den optimale forskel er 3 år og at det ikke er godt for børnene at "dele" forældrene med en ny lillebror eller søster, da de ikke er klar til det før.
Citat: .. En udbredt misforståelse, at søskende tæt på hinanden har mere glæde af hinanden.

Ved selvf. godt at der sikkert ikke sker alvorlige skader ved at få børn tæt på hinanden og at man ikke skal tro på alt hvad man læser, men alligevel er jeg blevet præget af det jeg har læst og tænker på om man burde vente?!

Og hvad er mit spørgsmål egentlig?!
Aner det ikke.. Måske ville jeg bare høre om det er fuldstændig vanvittigt at få børn med 24 mdr. imellem :)

Man er vel skingrende skruk!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2008

Loggidut

hvornår lærer du det tynen...stol på dig selv og Stig...hvis det er det i vil, så er det altså det smarteste for jer..

de der blade...altså...de er da underholdende...men kan da ikke bruges til en disse andet end at sidde og få dårlige nerver over at man slet ikke kan følge med standarten i dem...desuden (og det kommer ikke den her smørre ved) så er jeg drøn irreteret over at jeg giver...ja hvor mange penge for f.eks vores børn...og så er det så smask fyldt med reklamer...

de ti blade jeg fik på bud, var godt nok helt til grin, hvis det ikke lige var for en oversigt om hvor langt ungerne burde være når de var så og så gammel...og så lige for artiklen med vores mlbrydegård (er det ikke sådan hun hedder)

nå...jeg fabler...stol på jer selv, og på det i gør...2 børn er hårdt uanset hvad alder de må have!

Anmeld

6. juni 2008

H+S Skjolgborg.

Jeg ville da bare siger gå igang*SS* .
Jeg har dog hørt og læst af drengbørn skal helst være over 3 år når de for en bror eller søster især hvis det er en lille søster...mEn nu har i jo en pige så*SS*...
Held og lykke..
Knus Fra Henriette

Anmeld

6. juni 2008

Tullebobs

Hej Trine Go for it! Hvis I er klar, så er det det rigtige tidspunkt. Og jeg læste (åbenbart en anden) artikel, at børn på 3 år er dem, der har sværest ved at blive storesøskende, da de bliver meget mere jaloux end en 2 eller 4 årig bliver. Jeg tror, at hvis man har en god og kærlig familie, så får børnene glæde af hinanden uanset hvor kort eller lang tid, der er mellem dem. Storesøskende der er elskede har også overskud til give kærlighed en en lillesøskende er min tese... Selvfølgelig vil de 'toppes' - men det gør alle jo også uanset aldersforskel. Når vi venter lidt endnu (til Simon er 5-6 år) så skyldes det, at det er det, der passer bedst i vores familie mht arbejde, bolig osv. (og måske en lille smule at Simon havde kolik - og hvis det skulle ske igen, vil jeg og min mand have overskuddet til at klare det). Nå men det blev en længere smøre, ville egentlig bare sige 'go for it' (H) fra Trine

Anmeld

6. juni 2008

Honningblomst

Jeg synes du skal gøre som I har lyst...personligt ville jeg aldrig vælge at få børn med mindre end tre år imellem...og netop af de årsager som du har læst. Men man kan jo heldigvis gøre som man ønsker.
Knus Eva...tre børn medc 5½år og 3 år imellem og de har MEGET glæde af hinanden, samtidig med de ikke er konkurrenter da de er på hver deres udviklingstrin.

Anmeld

6. juni 2008

Tut

Altså søde, vi er så MEGET i samme båd.... (Læs: totalt skrukke) :D

Jeg er blevet enig med Christian om (læs: fået overtalt/overbevist) at vi skal starte projekt baby nr. 2 til januar, så når Noah at bliver 2 år og 3 mdr. (hvis det lykkedes hurtigt)

Så stik "vores børn" op et sted hvor solen aldrig skinner, og hop på kæresten til Sep/okt :D

(H)

Mette

Anmeld

6. juni 2008

Ny mor

Tynen, for dævlen da, kom så igang med den lillesøster :D !!!!
Afsted!!!! Det handler jo om motivation og overskud, og er der nogle der virker motiveret, så :P
Birgitte

Anmeld

6. juni 2008

finkedinke

Sigrid Riise er gud:-)
Hun siger at den optimale aldersforskel på to børn er når forældrene har lyst og overskud! Det tror jeg på.
Jeg tror umiddlebart at det et spørgsmål om at huske at selv om man er storesøster kan man godt være lille, og omvendt. Håber du forstå hvad jeg mener.
De familier jeg kender til hvor der er problemer mellem søskende har væsentlig mere med mor og far at gøre end aldersforskellen.

hilsen Berith

Anmeld

6. juni 2008

Tikki

Ja, det siger de smarte og kloge, men børnene ved sgu da ikke hvor gamle de er, så jeg er overbevist om, at det er vi voksne, der ser spøgelser.....for søskendeproblemer er der uanset alder. I vores kultur er det in at få børn med 3 års mellemrum, men ser du på andre kulturer er det ikke noget, man undrer sig over, hvis der er langt mindre år imellem dem.

Jeg kender en del efterhånden med børn som er tætte på hinanden - 14 måneder, 16 måneder og 18 måneder imellem og ja, de har div. problemstillinger, men det ville de også have, hvis børnene var ældre, men så måske bare nogle andre problemer. Jeg er overbevist om at det er, hvad man gør det til - og ja det bliver hårdt, men det gør det jo alligevel med to børn, så hvorfor ikke få dem, når man er inde i rutinen med bleskift og natteroderi alligevel?!

Og så liiiige den sidste kommentar ;)- hvordan i alverden kan man generalisere børn sådan ved at sige, at de skal være 3 år, når det lyder alle steder fra at alle børn er forskellige?? Nogle har det vel fint med at blive storebror eller -søster i en tidlig alder mens andre har det bedre med at blive 5.....eller?? Ej bliver bare sådan lidt fesen over at Kloge Åger udtaler sig på alles vejne og sætter regler for hvad der er godt og skidt for alle.

God weekend siger jeg bare ;) øf øf øf :D

Anmeld

6. juni 2008

Honningblomst

Jeanette skriver:

Ja, det siger de smarte og kloge, men børnene ved sgu da ikke hvor gamle de er, så jeg er overbevist om, at det er vi voksne, der ser spøgelser.....for søskendeproblemer er der uanset alder. I vores kultur er det in at få børn med 3 års mellemrum, men ser du på andre kulturer er det ikke noget, man undrer sig over, hvis der er langt mindre år imellem dem.

Jeg kender en del efterhånden med børn som er tætte på hinanden - 14 måneder, 16 måneder og 18 måneder imellem og ja, de har div. problemstillinger, men det ville de også have, hvis børnene var ældre, men så måske bare nogle andre problemer. Jeg er overbevist om at det er, hvad man gør det til - og ja det bliver hårdt, men det gør det jo alligevel med to børn, så hvorfor ikke få dem, når man er inde i rutinen med bleskift og natteroderi alligevel?!

Og så liiiige den sidste kommentar ;)- hvordan i alverden kan man generalisere børn sådan ved at sige, at de skal være 3 år, når det lyder alle steder fra at alle børn er forskellige?? Nogle har det vel fint med at blive storebror eller -søster i en tidlig alder mens andre har det bedre med at blive 5.....eller?? Ej bliver bare sådan lidt fesen over at Kloge Åger udtaler sig på alles vejne og sætter regler for hvad der er godt og skidt for alle.

God weekend siger jeg bare ;) øf øf øf :D

Nok fordi børn udvikling, forståelse for sig selv og verden, faktisk er ret ens...og det gælder jo også det at kunne dele mor og far og forstå det.
Selv bliver jeg lidt fesen(sjovt ord) over at man ikke bare kan forholde sig til at det faktisk er "bedst" i forhold til børns udvikling at de har en hvis alder, men man bestemmer jo da selv hvad man ønsker at gøre.
knus Eva...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.