Ja, det siger de smarte og kloge, men børnene ved sgu da ikke hvor gamle de er, så jeg er overbevist om, at det er vi voksne, der ser spøgelser.....for søskendeproblemer er der uanset alder. I vores kultur er det in at få børn med 3 års mellemrum, men ser du på andre kulturer er det ikke noget, man undrer sig over, hvis der er langt mindre år imellem dem.
Jeg kender en del efterhånden med børn som er tætte på hinanden - 14 måneder, 16 måneder og 18 måneder imellem og ja, de har div. problemstillinger, men det ville de også have, hvis børnene var ældre, men så måske bare nogle andre problemer. Jeg er overbevist om at det er, hvad man gør det til - og ja det bliver hårdt, men det gør det jo alligevel med to børn, så hvorfor ikke få dem, når man er inde i rutinen med bleskift og natteroderi alligevel?!
Og så liiiige den sidste kommentar ;)- hvordan i alverden kan man generalisere børn sådan ved at sige, at de skal være 3 år, når det lyder alle steder fra at alle børn er forskellige?? Nogle har det vel fint med at blive storebror eller -søster i en tidlig alder mens andre har det bedre med at blive 5.....eller?? Ej bliver bare sådan lidt fesen over at Kloge Åger udtaler sig på alles vejne og sætter regler for hvad der er godt og skidt for alle.
God weekend siger jeg bare ;) øf øf øf :D
Anmeld