Skal jeg vide mit barns køn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2010

Mira0911

En beslutning du kun kan tage... Du skal selvfølgelig gøre det du føler for...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

Mumto3

Vi har fået tre børn og aldrig vidst hvad det blev. Ja, det er upraktisk, men jeg har også været rigtig glad for bare at glæder mig over at der kom en baby, istedet for at gå at tænke Pige/Dreng og lægge alle de 'kønnede' ting ned over barnet inden det overhovet er kommet ud.

Jeg har mødt indtil flere som ikke kunne vente og som synes det var så praktisk at vide det på forhånd, men som bagefter har fortrudt at de vidste det. For det ér bare noget andet at få det at vide i fødselsøjeblikket, og ikke en tilfældig onsdag formiddag.

-og hvor har jeg mange gange overvære den samtale med: Nå, hvad blev det så? Det blev en pige/dreng, men det vidste de godt i forvejen. Det er som om nyheden om barnet nærmest ikke er der, fordi den er kommet inden barnet er født.

Men men men, folk er meget forskellige og der er også masser der er lykkelig over at vide det på forhånd og kan male værelset lyserødt/lyseblåt og alt tøjet i den rigtige farve til kønnet ligger på plads i skabet.

Anmeld

23. april 2010

Vidunderligeunger

den tænkte vi også over læææænge, og da de ikke kunne se det til hverkan MD, ekstra scanning 1 og 2, men så lige pludselig godt kunne til ekstra scanning nr. 3 - så ville jeg vide det.

Det har jeg lidt "fortrudt" Selvfølgelig er det skønt at kunne kalde baby for hende, men det ville sgu ha været vildt spændende at vente med at få det af vide til fødslen - næste gang skal jeg i hvert fald IKK vide det

Anmeld

23. april 2010

Honningblomst

Jeg har født tre børn og kun vidst kønnet med den sidste og det var ikke fordi vi ville det, men det kunne ikke undgåes.

Jeg synes uden tvivl det er meget mere specielt og fantastisk ikke at vide det...sådet ville jeg gøre hvis jeg var dig...vente og se hvad det bliver...det er bare lidt mere magisk..

Anmeld

23. april 2010

Ansemusen

Jeg synes du skal gøre hvad din mavefornemmelse siger! Det kan ingen af os fortælle dig!

Men jeg vil som Ranarupta sige, at vi også har kunne knytte og endnu mere til vores dreng i maven, fordi vi har kunne forestille os ham meget mere konkret, har kunne finde navn, indrette børneværelse, købe tøj osv.

Men der er jo ingen der siger det er det rigtige for dig!

Anmeld

23. april 2010

oo

personligt vil jeg (og min mand) ikke vide kønnet før ved fødslen. herhjemme hæmmer det mig slet ikke ikke ikke vide hvad jeg får i forhold til indkøb til babyen, og jeg kan heller ikke forestille mig at det kommer til at have indflydelse på min tilknytning til barnet. men det er jo meget forskelligt og det er kun dig der ved hvad der er rigtigt for jer

føler du at du manglede at vide det ved din første graviditet?

Anmeld

23. april 2010

Mie A

Jeg har prøvet 2 gange at føde, hvor jeg ikke vidste hvilket køn barnet var. Den sidste gang vidste vi at det blev en pige og fødslen var ligeså speciel og fantastisk, som da vi ikke vidste kønnet

Anmeld

23. april 2010

henh01

Takf or alle jeres kommentar Tror ikke jeg vil vide det. Manglede ikke noget ved min tidligere graviditet, men tror bare det er fordi det snart er mere normalt at få det af vide i dag.

Vi venter sgu... TUSIND tak for gode reflektioner og råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.