Jeg er i chok! - Når fremmede rør maven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2010

Bare mig..

saxi skriver:

Ja det er meget grænseoverskridende. Man føler ens mave pludselig bliver fælleseje for både familie, venner, bekendte og til tider fremmede. Husker det tydeligt fra min første graviditet at det var irreterende.. Især dem der bevæger sig ned på den nederste del at maven - Det er sq grænseoverskridende!! Jeg plejede at holde lidt afstand fra dem jeg ikke kendte så godt (og fremmede) - og når de lagde an til at skulle mærke stillede jeg mig på en anden måde, sådan de ikke kunne komme til det.. Det er noget andet når folk spørger om de må mærke..

Sidst det skete for mig var igår, hvor jeg i forvejen nærmest stod inde i et hjørne (ventede på min mor) og så kommer der pludselig en fra siden af og siger "Nå, der er vidst en der snart vil ud, var" og så ligger hun hånden på.. Jeg kunn eikke komme væk, selv om jeg i ren refleks prøver at undvige..

Jeg synes simpelthen det er så frækt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

Bare mig..

TbCp skriver:

Jeg oplevede det heldigvis ikke selv...
Jeg har heller aldrig rigtig forstået ideen med at gå og mærke på andres maver.... hvad regner de med at mærke?

Et er at min mand eller bedsteforældrene gerne vil prøve at mærke når den lille sparker.... men andre folk der bare kommer hen og vil røre?!?!?! Hvorfor?!?!?!

Hvis der var kommet en fremmed og havde placeret sin lap på min mave ville jeg rigtig gerne have modet til at tage et fast greb om deres røv.... det kan vel komme ud på et
Men om jeg faktisk ville turde hvis det skete ved jeg ikke

Jeg har en veninde, som jeg også går i klasse med, og hun ligger konstant hånden på maven og så spørg jeg også altid, hvad det er hun vil mærke, og så siger hun babyen.. Men hallo, hun sparket jo ikke bare fordi man ligger hånden derpå..

Jeg synes seimpelthen det er så grænseoverskridende når fremmede gør det, og til tider også venner og familie.. Kæresten må da alt hva han overhovedet vil, det jo også hans barn, og det synes jeg er hyggeligt, men altså.... ja....

Anmeld

23. april 2010

Bare mig..

MariaJ skriver:

Jeg synes også det er lidt sært, men har nu kun oplevet det med folk, der gjorde det i en god mening, og har egentlig bare opfattet det som lidt hyggeligt (omend på en lidt påtrængende måde). Jeg synes det kommer meget an på hvem det er. Hvis det er folk jeg kender synes jeg bare det er hyggeligt, men forleden klappede ekspedienten i en butik mig på maven, og det syntes jeg godt nok også var lidt grænseoverskridende.

Men det er jo din mave, og jeg kan godt forstå du bliver lidt paf, og du er jo da i din fulde ret til at bede folk holde fingrene for sig selv.

Maria

Ja selvfølgelig gør man det da i en god mening, men ja, jeg kan bare slet ikke døje når det er fremmede. hmm...

Jeg har også mest lyst til at sige noget, men jeg kan bare slet ikke få mig selv til det...

Anmeld

23. april 2010

Bare mig..

MorpåSjælland skriver:

Tja, jeg elsker at være gravid så derfor må alle gerne røre  Men ellers sig fra, og sig du ikke bryder dig om det..

Da jeg gik i skole og ammede Izabella kom der en dame hen og trykkede på min babs fordi hun mente at den lille ikke kunne få luft.. se det var over min grænse

EJ OKAY; så ville jeg ikke kunne holde mund... Helt ærligt, hvad sker der for folk!?

Anmeld

23. april 2010

MariaJ

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja selvfølgelig gør man det da i en god mening, men ja, jeg kan bare slet ikke døje når det er fremmede. hmm...

Jeg har også mest lyst til at sige noget, men jeg kan bare slet ikke få mig selv til det...

Jeg kan egentlig også godt forstå dig. Jeg sagde heller ikke noget til butiksdamen, for hvad skulle jeg lige sige. Jeg kunne aldrig selv finde på at røre vildt fremmede mennesker på maven, men kan godt forstå at venner og bekendte synes det er fascinerende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.