Jeg er i chok! - Når fremmede rør maven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

922 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. april 2010

Bare mig..

Ja, jeg ville lige hører jeres mening om det..

Hvad gør i når fremmede ligger hånden på maven og aer den?

Jeg har nu oplevet det MANGE gange, og jeg ved simpelthen ikke hvad man gør.. Synes det er SÅ forfærdeligt når de gør det, for det er sgu min!!! Jeg stivner fuldstændig, og kan ikke finde ud af om det er iorden at sige noget..

Marikka 37+1.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

Lone Jakobsen

hvis du er rigtig fræk så tar du din hånd og rør ved deres mave  det vil nok få dem til at spørge hvorfor du gør det...og du kan så svare at det er lige så ubehageligt for dig som for dem

Anmeld

23. april 2010

ML

Selvfølgelig er det i orden at sige fra hvis du synes det er meget ubehageligt. Jeg føler også det pludselig bliver meget intimt, men plejer alligevel at sige ja hvis folk spørger om det må røre. Vil egentlig også gerne selv røre veninder eller bekendtes gravidmaver, men spørger altid først. Det er jo ret specielt at mærke en så højgravid mave.

Anmeld

23. april 2010

Laulund87

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja, jeg ville lige hører jeres mening om det..

Hvad gør i når fremmede ligger hånden på maven og aer den?

Jeg har nu oplevet det MANGE gange, og jeg ved simpelthen ikke hvad man gør.. Synes det er SÅ forfærdeligt når de gør det, for det er sgu min!!! Jeg stivner fuldstændig, og kan ikke finde ud af om det er iorden at sige noget..

Marikka 37+1.

Du skal bare sige fra hvis du ikke synes det er behageligt

Jeg har aldrig oplevet at folk bare rører, de har altid spurgt først..

Anmeld

23. april 2010

Bare mig..

nutche skriver:

hvis du er rigtig fræk så tar du din hånd og rør ved deres mave  det vil nok få dem til at spørge hvorfor du gør det...og du kan så svare at det er lige så ubehageligt for dig som for dem

Jeg har faktisk overvejet det.. Men jeg bliver fuldstændig mundlam når de gør det..  For jeg synes godt nok det er frækt!

Hvis man ser en der har store flotte bryster eller har en flot numse, så tager man skisme da heller ikke på dem/den! Eller.......

Anmeld

23. april 2010

Bare mig..

ML skriver:

Selvfølgelig er det i orden at sige fra hvis du synes det er meget ubehageligt. Jeg føler også det pludselig bliver meget intimt, men plejer alligevel at sige ja hvis folk spørger om det må røre. Vil egentlig også gerne selv røre veninder eller bekendtes gravidmaver, men spørger altid først. Det er jo ret specielt at mærke en så højgravid mave.

Jeg er helt med på det, når det er venner eller bekendte.. For ja, det er da smukt og specielt at der er et barn derinde, men fremmede?

Anmeld

23. april 2010

saxa

Ja det er meget grænseoverskridende. Man føler ens mave pludselig bliver fælleseje for både familie, venner, bekendte og til tider fremmede. Husker det tydeligt fra min første graviditet at det var irreterende.. Især dem der bevæger sig ned på den nederste del at maven - Det er sq grænseoverskridende!! Jeg plejede at holde lidt afstand fra dem jeg ikke kendte så godt (og fremmede) - og når de lagde an til at skulle mærke stillede jeg mig på en anden måde, sådan de ikke kunne komme til det.. Det er noget andet når folk spørger om de må mærke..

Anmeld

23. april 2010

TbCp

Jeg oplevede det heldigvis ikke selv...
Jeg har heller aldrig rigtig forstået ideen med at gå og mærke på andres maver.... hvad regner de med at mærke?

Et er at min mand eller bedsteforældrene gerne vil prøve at mærke når den lille sparker.... men andre folk der bare kommer hen og vil røre?!?!?! Hvorfor?!?!?!

Hvis der var kommet en fremmed og havde placeret sin lap på min mave ville jeg rigtig gerne have modet til at tage et fast greb om deres røv.... det kan vel komme ud på et
Men om jeg faktisk ville turde hvis det skete ved jeg ikke

Anmeld

23. april 2010

MariaJ

Jeg synes også det er lidt sært, men har nu kun oplevet det med folk, der gjorde det i en god mening, og har egentlig bare opfattet det som lidt hyggeligt (omend på en lidt påtrængende måde). Jeg synes det kommer meget an på hvem det er. Hvis det er folk jeg kender synes jeg bare det er hyggeligt, men forleden klappede ekspedienten i en butik mig på maven, og det syntes jeg godt nok også var lidt grænseoverskridende.

Men det er jo din mave, og jeg kan godt forstå du bliver lidt paf, og du er jo da i din fulde ret til at bede folk holde fingrene for sig selv.

Maria

Anmeld

23. april 2010

Lullaby

Tja, jeg elsker at være gravid så derfor må alle gerne røre  Men ellers sig fra, og sig du ikke bryder dig om det..

Da jeg gik i skole og ammede Izabella kom der en dame hen og trykkede på min babs fordi hun mente at den lille ikke kunne få luft.. se det var over min grænse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.