SabrinaJuulOlsen skriver:
Min veninde, som lige har fået en pige for 1. lille mdr. tid siden har fået tvangsfjernet sit barn idag..
Hun stod og skulle ligge den lille til at sove i barnevognen da der kmmer tre politimænd og en fra kommunen og tager hendes lille datter..
Hun har ingen ting hørt og ved ingen ting - hun kan først få svar mandag har hun fået af vide..
Jeg ved ikke hvordan jeg trøster når jeg sidder og selv skal til at være mor og er overlykkelig også sidder med en der er helt nede i kulkælderen..
Hvad gør jeg???
Sabrina 36+4
Sabrina, jeg ved ikke hvordan du skal trøste din veninde.... Men få hende i snak, om hvorfor barnet er blevet fjernet, hun MÅ have fået noget at vide, evt. endda før fødslen...
Noget er ravruskende galt i en familie, hvis barnet bliver fjernet allerede når det er en måned - og jeg kan fortælle dig, at hvis det er frederikssund kommune, så er behandlingstiden, fra anmeldelse til handling, faktisk omkring 5 måneder... så måske er grunden for fjernelse af barnet virkelig en gammel sag... prøv at spørg din veninde hvad kommunen har sagt til hende, og talt med hende om, inden fødslen...
Barnet kan være fjernet, fordi din veninde har personlige problemer, så man allerede før fødslen har vurderet at man ikke tør overlade et barn i hendes varetægt...
Hvad synes du selv om din venindes rolle som mor? har du set hende over længere tid, hvordan hun er sammen med barnet, og om hun opfylder barnets behov, og ellers er en god mor.
Anmeld