Hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

SilkeV

Jeg håber lige med på denne her...

De kommer altså ikke bare ligepludselig uden man har fået noget som helst at vide.., det tror jeg simpelthen ikke på..

Der skulle selvfølgelig stå hopper og ikke håber..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Honningblomst

Znuzke skriver:

Jo selvfølgelig fjerner man børn hvis man vurderer at de er i fare, men jeg kan jo ikke bare ringe til kommunen og sige at jeg tror naboens barn er i fare, og så kommer de. Der må jo være sket noget inden - SP'en har kan have indberettet - og højst sandsynligt også kommenteret noget overfor forældrene. Det kan jo næsten ikke være andre end SP'en, så hun må jo have sagt et eller andet til veninden...

Nej nej,...der har myndighederne jo været ind eog træffe beslutningen om en tvangsfjernelse...og som dig, så ved moderen jo nok godt hvad det handler om...det andet er jo ikke lovligt. Der skla være en kendelse...

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Znuzke skriver:

Jeg ved godt at jeg er bund-naiv, men jeg kan ikke tro at man bare kommer med politiet og fjerner en baby uden at forældrene overhovedet har hørt noget! Man skal jo have en chance for at forklare sig osv. - jeg tror virkelig ikke på det!

Så jeg tror altså der er noget din veninde ikke fortæller dig.

nej det tænker jeg også. Der MÅ være en grund. Men det er en underlig måde at det er foregået.

I øvrigt, så mener jeg at det er trist at der er så stor forskel på, om børn bliver fjernet, elelr om de får lov til at leve i et helvede .. mmm.

Men det MÅ være en eller anden grund.

Jeg ved ikke hvordan du trøster hende...

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

Zafir skriver:

nej det tænker jeg også. Der MÅ være en grund. Men det er en underlig måde at det er foregået.

I øvrigt, så mener jeg at det er trist at der er så stor forskel på, om børn bliver fjernet, elelr om de får lov til at leve i et helvede .. mmm.

Men det MÅ være en eller anden grund.

Jeg ved ikke hvordan du trøster hende...

Men det er sådan det foregår og politiet er jo med hvis ikke de frivilligt har ville aflevere barnet eller de er bange for der bliver ballade ud af det...men der går jo meget forud for en fjernelse...

Anmeld

22. april 2010

Pia.

Znuzke skriver:

Jeg ved godt at jeg er bund-naiv, men jeg kan ikke tro at man bare kommer med politiet og fjerner en baby uden at forældrene overhovedet har hørt noget! Man skal jo have en chance for at forklare sig osv. - jeg tror virkelig ikke på det!

Så jeg tror altså der er noget din veninde ikke fortæller dig.

Her er jeg meget enig... Det tror jeg virkelig heller ikke på ... Det er en lang proces inden barnet bliver fjernet ... der må simpelthen stå mere bag...

Anmeld

22. april 2010

mariamiss6

Hvis man vurderer at børnene er i fare, så gør man og heldigvis...det er helt sikkert ikke noget man gør uden grund og det er jo kun for at hjælpe barnet. Det er sørgeligt, men da endnu være som i det program der kører på tv hvor ingen gjorde noget...

Edit: havde ikke lige læst hele tråden

Arj Eva.... Man fjerner under ingen omstændigheder børn, uden først at undersøge sagen, og uden at der netop har været en forudgående kontakt med forælderen/forældrene, om evt. problemer der måtte være i hjemmet, og forholdet mellem barnet og forældrene....

Nu er denne lille pige kun 1 måned gammel, ergo, må der være noget historie mellem moderen og kommunen, om moderen selv, at hente et eller andet sted. Eller også har hendes sundhedsplejerske vurderet at hun klarer sit job som mor virkelig dårligt, og derefter anmeldt hende...

Hvis en 3. person - som ellers ikke har den slags kontakt med mor og barn - anmelder for foreksempel vold, så bliver mor og far indkaldt til et møde på kommunen, og sundhedsplejersken, og evt. daginstitution vil blive kontaktet og bedt om en udtalelse....
Først derefter tages der stilling til om barnet skal fjernes, eller familien skal have hjælp...

Det er en ting jeg ved

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

mariamiss6 skriver:

Arj Eva.... Man fjerner under ingen omstændigheder børn, uden først at undersøge sagen, og uden at der netop har været en forudgående kontakt med forælderen/forældrene, om evt. problemer der måtte være i hjemmet, og forholdet mellem barnet og forældrene....

Nu er denne lille pige kun 1 måned gammel, ergo, må der være noget historie mellem moderen og kommunen, om moderen selv, at hente et eller andet sted. Eller også har hendes sundhedsplejerske vurderet at hun klarer sit job som mor virkelig dårligt, og derefter anmeldt hende...

Hvis en 3. person - som ellers ikke har den slags kontakt med mor og barn - anmelder for foreksempel vold, så bliver mor og far indkaldt til et møde på kommunen, og sundhedsplejersken, og evt. daginstitution vil blive kontaktet og bedt om en udtalelse....
Først derefter tages der stilling til om barnet skal fjernes, eller familien skal have hjælp...

Det er en ting jeg ved

Nej, men de kan feks på sygehuset have været obs eller vurderet osv...og taget beslutninger ud fra ja, hvad de ser...svært at vurdere når ikke man ved hvad der er sket...men altså, det jeg mente var at de da bare kommer og tager barnet hvis ikke moderen frivilligt afleverer...

Anmeld

22. april 2010

mariamiss6

Esb skriver:

Nej, men de kan feks på sygehuset have været obs eller vurderet osv...og taget beslutninger ud fra ja, hvad de ser...svært at vurdere når ikke man ved hvad der er sket...men altså, det jeg mente var at de da bare kommer og tager barnet hvis ikke moderen frivilligt afleverer...

Ja, okay, men det er jo så noget helt andet altså når først der har været en undersøgelse, og barnet vurderes til at være i fare, så venter og advarer de selvfølgelig ikke mere...

Men alligevel, noget må være virkelig galt i denne familie, når baret fjernes allerede ved 1 måned...

Anmeld

22. april 2010

mariamiss6

SabrinaJuulOlsen skriver:

Min veninde, som lige har fået en pige for 1. lille mdr. tid siden har fået tvangsfjernet sit barn idag..

Hun stod og skulle ligge den lille til at sove i barnevognen da der kmmer tre politimænd og en fra kommunen og tager hendes lille datter..

Hun har ingen ting hørt og ved ingen ting - hun kan først få svar mandag har hun fået af vide..

Jeg ved ikke hvordan jeg trøster når jeg sidder og selv skal til at være mor og er overlykkelig også sidder med en der er helt nede i kulkælderen..

Hvad gør jeg???

Sabrina 36+4

Sabrina, jeg ved ikke hvordan du skal trøste din veninde.... Men få hende i snak, om hvorfor barnet er blevet fjernet, hun MÅ have fået noget at vide, evt. endda før fødslen...

Noget er ravruskende galt i en familie, hvis barnet bliver fjernet allerede når det er en måned - og jeg kan fortælle dig, at hvis det er frederikssund kommune, så er behandlingstiden, fra anmeldelse til handling, faktisk omkring 5 måneder... så måske er grunden for fjernelse af barnet virkelig en gammel sag... prøv at spørg din veninde hvad kommunen har sagt til hende, og talt med hende om, inden fødslen...

Barnet kan være fjernet, fordi din veninde har personlige problemer, så man allerede før fødslen har vurderet at man ikke tør overlade et barn i hendes varetægt...

Hvad synes du selv om din venindes rolle som mor? har du set hende over længere tid, hvordan hun er sammen med barnet, og om hun opfylder barnets behov, og ellers er en god mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.