Hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.076 visninger
18 svar
0 synes godt om
22. april 2010

Sabsy

Min veninde, som lige har fået en pige for 1. lille mdr. tid siden har fået tvangsfjernet sit barn idag..

Hun stod og skulle ligge den lille til at sove i barnevognen da der kmmer tre politimænd og en fra kommunen og tager hendes lille datter..

Hun har ingen ting hørt og ved ingen ting - hun kan først få svar mandag har hun fået af vide..

Jeg ved ikke hvordan jeg trøster når jeg sidder og selv skal til at være mor og er overlykkelig også sidder med en der er helt nede i kulkælderen..

Hvad gør jeg???

Sabrina 36+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Ranarupta

SabrinaJuulOlsen skriver:

Min veninde, som lige har fået en pige for 1. lille mdr. tid siden har fået tvangsfjernet sit barn idag..

Hun stod og skulle ligge den lille til at sove i barnevognen da der kmmer tre politimænd og en fra kommunen og tager hendes lille datter..

Hun har ingen ting hørt og ved ingen ting - hun kan først få svar mandag har hun fået af vide..

Jeg ved ikke hvordan jeg trøster når jeg sidder og selv skal til at være mor og er overlykkelig også sidder med en der er helt nede i kulkælderen..

Hvad gør jeg???

Sabrina 36+4

Ej, jeg synes godt nok, at det er uhyggeligt, at hun ikke engang kunne få en forklaring?

Anmeld

22. april 2010

Sabsy

Ranarupta skriver:

Ej, jeg synes godt nok, at det er uhyggeligt, at hun ikke engang kunne få en forklaring?

De ville ikke forklare hende noget.. Jeg synes det er forfærdelig..

Anmeld

22. april 2010

nanaz

SabrinaJuulOlsen skriver:

Hvad gør jeg???

Sabrina 36+4

hold da op hvor skrækligt..  hvor må det være hårdt og specielt når hun intet har fået af vide... ville jeg da heller ikk mene de kan tillade sig. hvor skræmmende....

og ja det er et godt spørgsmål hva hvordan du ska trøste hende når man selv sidder og har en dejlig og glædelig følelse af selv og ska være mor.. men tror bar du ska være der får hende når hun har brug for det.. snak med hende hvis hun har brug for a komme ud med noget.. ved hvert fald selv a det forfærdenligt a sidde med noget alene når man egentlig gerne vil ha det ud og bar ha lov a græde el skrige el hvordan man nu afreagere...

håber alt går godt for hende...

og tillykke med du ska være mor

Anmeld

22. april 2010

Mumto3

Det lyder da helt vildt!!! Altså jeg ved ikke om de tvangfjerner helt uden grund, men jeg tænker nogen må da have sagt noget..... sundhedsplejeske, familie, venner....

Jeg troede faktisk at man fik 'en advarsel', blev guidet lidt, 'kom på prøve' osv. inden de fjerner ens barn. Men en baby på 1måned!!! Det er godt nok en lille bitte størrelse at tvangsfjerne fra sin mor! Har hun overhovedet INGEN ide om hvad der ligger til grund for det?

Hun har vel også brug for at snakke om 'hvad der gik galt', altså jeg tænker stadig at et eller andet må der vel være gået skævt siden de tager barnet. Eller er hun helt blank, og føler at hun er en god mor der har styr på tingene, og det er fuldstændig urimligt og ubegrundet at fjerne barnet. For så er det vel det du skal tale med hende om.

Puha, den er godt nok svær!

Anmeld

22. april 2010

ekzunz

Jeg ved godt at jeg er bund-naiv, men jeg kan ikke tro at man bare kommer med politiet og fjerner en baby uden at forældrene overhovedet har hørt noget! Man skal jo have en chance for at forklare sig osv. - jeg tror virkelig ikke på det!

Så jeg tror altså der er noget din veninde ikke fortæller dig.

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

Znuzke skriver:

Jeg ved godt at jeg er bund-naiv, men jeg kan ikke tro at man bare kommer med politiet og fjerner en baby uden at forældrene overhovedet har hørt noget! Man skal jo have en chance for at forklare sig osv. - jeg tror virkelig ikke på det!

Hvis man vurderer at børnene er i fare, så gør man og heldigvis...det er helt sikkert ikke noget man gør uden grund og det er jo kun for at hjælpe barnet. Det er sørgeligt, men da endnu være som i det program der kører på tv hvor ingen gjorde noget...

Anmeld

22. april 2010

Becks

Znuzke skriver:

Jeg er enig med dig!

Man fjerner ikke børn, og slet ikke så små, uden grund eller uden nogen som helst form for advarsler..

Man vil blive indkaldt til møder hvor man har mulighed for at forsvare sig osv. Så tror også din veninde ikke fortæller dig det hele..

Anmeld

22. april 2010

SilkeV

Znuzke skriver:

Jeg håber lige med på denne her...

De kommer altså ikke bare ligepludselig uden man har fået noget som helst at vide.., det tror jeg simpelthen ikke på..

Anmeld

22. april 2010

ekzunz

Eva skriver:

Hvis man vurderer at børnene er i fare, så gør man og heldigvis...det er helt sikkert ikke noget man gør uden grund og det er jo kun for at hjælpe barnet. Det er sørgeligt, men da endnu være som i det program der kører på tv hvor ingen gjorde noget...

Jo selvfølgelig fjerner man børn hvis man vurderer at de er i fare, men jeg kan jo ikke bare ringe til kommunen og sige at jeg tror naboens barn er i fare, og så kommer de. Der må jo være sket noget inden - SP'en har kan have indberettet - og højst sandsynligt også kommenteret noget overfor forældrene. Det kan jo næsten ikke være andre end SP'en, så hun må jo have sagt et eller andet til veninden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.