moderkageprøve eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2010

XXSS

Jeg fik lavet en nakkefold, der så fin ud og blodprøverne var også fine. Men den ene var lidt over kurven, end hvor den skulle være. Hun sagde så, at vi ville blive tilbudt en hjerteskanning som skulle konstaterer om der evt. var noget galt. Og hun sagde også, at jeg også kunne vælge en fostervandsprøve, jeg fik den ikke taget, da jeg ikke ville tage risikoen, men frem for alt ønsker jeg hellere ikke et handikappet barn. Fik taget 2 x hjerteskanninger for at udelukke at barnet fejler noget og det var som det skulle være.

Blot en tanke, om der er en anden udvej end lige en fostervandsprøve..

Håber du finder ud af det  Men er prøverne fra nakkefoldsskanningen fine og tallene forholdsvis høje, burde du ikke være i den store risikogruppe.

Knus Tanja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

KarinaIda

sus34 skriver:

Idag blev jeg skannet er i 13. uge og alt så super fint ud.

Men de ringede alligevel bagefter fra sygehuset og sagde at pga at barnets far har et barn med down så bliver vi tilbudt en moderkage prøve alligevel...... Så nu er det lidt skal/skal ikke?

Alt så jo fint ud men hvis der alligevel er noget galt vil man jo fortryde det bagefter at man sagde nej.... på den anden side er der 1% risiko for abort...... Svært valg.

Hej.. Var jeg dig, ville jeg tage imod tilbudet.... Jeg har selv fået taget sådan en prøve, i og med nakkefoldsscanningen ikke var god.. Og min prinsesse viste sig og intet fejle, og jeg aborterede heller ikke!!
det er jo heller ikke nogen høj %..

Du skal bare sørge for og holde dig i ro resten af dagen, og ikke fare land og rige rundt!! Og så de første 20 min efter undersøgelsen, der skal du ligge stille i en seng/briks!!

Anmeld

23. april 2010

sus34

Jeg har besluttet mig til at sige ja tak til prøven. Bare for en sikkerheds skyld. Barnets far har allerede en med down og da han lige er gået fra mig og jeg bliver alene med 4 børn ved jeg simpelt hen ikke om jeg vil kunne klare et handicappet barn.... af rent praktiske årsager, for det er bestemt ikke fordi jeg ikke vil kunne elske det som mine andre børn.. har jo lige boet sammen med en mongol i næsten et år og han er da dejlig.... men man viste aldrig hvornår han slukkede for fryseren eller klippede hækken ned.

Anmeld

23. april 2010

BellaT

Jeg kan godt forstå din nervøsitet og moderkageprøven giver jo et helt klart svar.

Men ellers vil jeg anbefale jordemoder.dk. De tilbyder scanninger i Fredericia og Odense. Og også en scanning der måler flowet i en eller anden vene ved hjertet. Ud fra det flow der er i venen kan de med 99% sikkerhed sige om barnet har Downs eller ej. Det er kun Downs de kan måle for. Men det er jo også det I er nervøse for.

Vi stod nemlig i samme situation da vi fik et lidt dårligt tal ved risikovurderingen. Så vi valgte moderkageprøven fra og scanningen til.

Scanningen er selvfølgelig selvbetalt. Koster 1200 kr.

Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.