moderkageprøve eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.062 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. april 2010

sus34

Idag blev jeg skannet er i 13. uge og alt så super fint ud.

Men de ringede alligevel bagefter fra sygehuset og sagde at pga at barnets far har et barn med down så bliver vi tilbudt en moderkage prøve alligevel...... Så nu er det lidt skal/skal ikke?

Alt så jo fint ud men hvis der alligevel er noget galt vil man jo fortryde det bagefter at man sagde nej.... på den anden side er der 1% risiko for abort...... Svært valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Ranarupta

Hm, nu svarer jeg lige, selvom jeg ikke helt ved, om du leder efter råd...

Jeg kan og vil ikke svare på, hvad du og kæresten skal gøre, men hvad jeg selv havde gjort, hvis jeg stod i jeres tilfælde.

Jeg havde taget imod tilbuddet. Bl.a. fordi jeg ikke ønsker et barn med Downs. (Det er der forskellige årsager til, som jeg ikke vil komme ind på hér).

Anmeld

22. april 2010

LinLin

Jeg ville tage imod tilbuddet...

Anmeld

22. april 2010

K&S

Jeg ville helt personligt tage tage imod tilbuddet - godt nok er der risiko for abort, men i mine øjne er risikoprocenten (som du selv skriver) så lille...

Anmeld

22. april 2010

Faith

sus34 skriver:

Idag blev jeg skannet er i 13. uge og alt så super fint ud.

Men de ringede alligevel bagefter fra sygehuset og sagde at pga at barnets far har et barn med down så bliver vi tilbudt en moderkage prøve alligevel...... Så nu er det lidt skal/skal ikke?

Alt så jo fint ud men hvis der alligevel er noget galt vil man jo fortryde det bagefter at man sagde nej.... på den anden side er der 1% risiko for abort...... Svært valg.

Hold da op et svært valg! Ved simpelthen ikke hvad jeg selv ville gøre.

Tror da i skal stille jer selv spørgsmålet om i ville få barnet fjernet hvis det havde Downs. Hvis i ikke ville det, er der jo ingen grund til at få lavet prøven. Men hvis i ville få det fjernet, er der da go grund til at få den lavet. Bare min tanke.

Anmeld

22. april 2010

Mumto3

Jeg ville bede om en fostervandsprøve i stedet for. Der er abortrisikoen under ½procent. Derudover gendannes fostervandet hele tiden, det gør moderkagen ikke.

Grunden til at de tilbyder moderkagebiopsien er at den kan tages tidligere end fostervandsprøven, og de har nok tænkt, at I gerne ville have svar hurtigst muligt.

Anmeld

22. april 2010

Dansker i England

Jeg kan ikke raade dig - det er 100% din mands og dit valg, men jeg kan  fortaelle at personligt ville jeg aldrig gore det, da det ikke betyder noget for mig, om mit barn har downs. Men vi er alle forskellige.

Knus

Anmeld

23. april 2010

Assi

Jeg ville ikke gøre det, men som en skriver handler det om du vil have en abort hvis barnet er sygt eller ej.

Jeg er selv gravid og fik desværre dårlige nakkefoldtal - 1:142. Æv! Men da vi ved, at vi vil have barnet uanset hvad, sagde vi nej til moderkageprøve - visheden ville være rar for mig, men risikoen for at abortere tør vi ikke løbe (reelt er der samme risiko for, at jeg ville abortere pga prøven, som for at vi vil få et sygt barn). Men tankerne kører jo, og man håber jo af hele hjertet at barnet er rask.

Anmeld

23. april 2010

Patrick07

Nu er det godt nok ikke en moderkage prøve... Men vi fik tilbudt en fostervands prøve, pga dårlige nakkefoldstal (fik taget den igår) og vi takkede ja med det samme.. Men det er helt op til dig og din mand og hvad i føler vil være bedst for jer..

Anmeld

23. april 2010

Honningblomst

Personligt ville jeg slet ikke være i tvivl...jeg ville for alt i verden undgå et handicappet barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.