Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

MariaJ

MoarJ skriver:

Du skal da til at i gang med at føde du...

Sender masser af vestøv afsted...

Ja, det håber jeg . Tak for ve-støvet. Det falder på et tørt sted. Der virker slet ikke til at være noget under opsejling her.

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Risen skriver:

Ja det var netop det jeg tænkte.. Vi får jo eget værelse og det hele og familien ville ikke have noget imod hvis vi tilbringer megen tid der.. Men rent mentalt ? Kan man klare at "forlade" hjemmet så hurtigt ? .. Sys bare der er mange som har skrevet de slet ikke kan klare det og må aflyse i sidste øjeblik..

Jeg har ikke haft problemer med det efter, at have født. Men det er selvfølgelig forskelligt fra person til person

Anmeld

22. april 2010

Risen

MariaJ skriver:

Jeg kan lige tilføje at vi dels skal ud og rejse med fly seks timer med baby for overhovedet at komme hjem i løbet af dens allerførste dage, hvis ellers alt går som det skal skal.

Derudover planlægger vi besøg i Danmark i slutningen af maj, som er 1-2 uger hjemmefra med ca otte timers rejsetid første dag og bil fra København til Jylland dag to.

Vi har sagt foreløbigt ja til et bryllup i sydtyskland i starten af Juli, hvor baby jo er ca to måneder. Det kan vi selvfølgelig trække os fra, hvis det ser helt håbløst ud, men de to første rejser vil vi satse på at gennemføre, hvis det overhovedet er muligt. Så personligt håber jeg på at man kan hvis man vil.

Hold da helt ferie, I har noget at se til så hva .. Troede faktisk ikke man måtte flyve med baby før de var 11 uger?! .. 

Men ja, man kan hvad man vil og tror også jeg vil sige ja tak. Det er jo en stor ting at fylde 80 år og sjældent man kan se hele familien på den måde.. 

Masser af vestøv til dig ! 

Anmeld

22. april 2010

MariaJ

Risen skriver:

Hold da helt ferie, I har noget at se til så hva .. Troede faktisk ikke man måtte flyve med baby før de var 11 uger?! .. 

Men ja, man kan hvad man vil og tror også jeg vil sige ja tak. Det er jo en stor ting at fylde 80 år og sjældent man kan se hele familien på den måde.. 

Masser af vestøv til dig ! 

Tak skal du have, og ja, vi har lidt meget om ørene, men vil jo også gerne at familien skal møde den lille.

Jeg håber ikke det med de 11 uger har noget på sig . Vi har ikke undersøgt noget om regler, men det kan næsten ikke passe, for alle er afhængige af fly hvor vi bor og alle skal føde på fastlandet (og skal altså flyve for at komme hjem med baby første gang). Så jeg håber at den største udfordring i forhold til at rejse til DK er at baby skal have et pas, og det er jo lidt svært at få lavet til en der ikke er født endnu. 

Anmeld

22. april 2010

Risen

MariaJ skriver:

Tak skal du have, og ja, vi har lidt meget om ørene, men vil jo også gerne at familien skal møde den lille.

Jeg håber ikke det med de 11 uger har noget på sig . Vi har ikke undersøgt noget om regler, men det kan næsten ikke passe, for alle er afhængige af fly hvor vi bor og alle skal føde på fastlandet (og skal altså flyve for at komme hjem med baby første gang). Så jeg håber at den største udfordring i forhold til at rejse til DK er at baby skal have et pas, og det er jo lidt svært at få lavet til en der ikke er født endnu. 

J det kan jeg da godt forstå i gerne vil.. 

Hmm.. grunden til jeg skriver det med 11 uger er fordi min kæreste arbejder i lufthavnen og mener han har sagt at de skal være 11 uger før de må komme med ud og rejse. Måske I lige skal tjekke op på de regler .. hvem skal i flyve med ?  

Anmeld

22. april 2010

MariaJ

Risen skriver:

J det kan jeg da godt forstå i gerne vil.. 

Hmm.. grunden til jeg skriver det med 11 uger er fordi min kæreste arbejder i lufthavnen og mener han har sagt at de skal være 11 uger før de må komme med ud og rejse. Måske I lige skal tjekke op på de regler .. hvem skal i flyve med ?  

Hm, vi må nok hellere få checket det med de 11 uger så.

Vi skal flyve med SAS. Her internt i Norge er jeg som sagt ret sikker på at det ikke er et problem. Til Danmark kan vi jo i værste fald tage færgen fra Oslo, men det er selvfølgelig fint at vide på forhånd. Så tak for info

Maria

Anmeld

22. april 2010

Delilah

Min faster rejste rigtigt tidligt med sin datter og sin søn da de var ganske små. Hun havde sin mor med til at passe barnet (Det var til forskning) men det virkede ikke rigtigt til at være et problem. Det er jo heller ikke alt for langt væk med fremmede bakterier og andet snusk. Så rent mentalt med at forlade hjemmet, tror jeg ikke der er et problem. Praktisk kan det jo være noget andet

Anmeld

22. april 2010

Risen

Delilah skriver:

Min faster rejste rigtigt tidligt med sin datter og sin søn da de var ganske små. Hun havde sin mor med til at passe barnet (Det var til forskning) men det virkede ikke rigtigt til at være et problem. Det er jo heller ikke alt for langt væk med fremmede bakterier og andet snusk. Så rent mentalt med at forlade hjemmet, tror jeg ikke der er et problem. Praktisk kan det jo være noget andet

Nej tror heller ikke det bliver det store problem.. det er måske hvad man gør det til  

Anmeld

22. april 2010

LouiseNielsen

Risen skriver:

Ved ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften.. Nå men sagen er den at jeg og kæreste og selvfølgelig lille pigen er inviteret til tyskland (med hotel ) til 80 års fødselsdag i august. På det tidspunkt ville lillepigen være omkring 1,5 måned gammel.  Jeg er da helt sikkert frisk på ideen lige nu, men sys bare jeg har læst så meget om at de nybagte mødre knap nok kan tage afsted i et par timer med den lille og her snakker vi altså en weekend. Kan ikke rigtig aflyse hvis jeg først siger ja , da det drejer sig om mange penge (hotel værelse m.m)..  Er det for tidligt at tage afsted eller hva? 

Nu ved jeg ikke hvordan i skal komme derned.... Men jeg fik afvide da jeg skulle have Nicklas at man ikke må køre for langt med et spædbarn. Da deres ryg ikke kan holde til at sidde i en autostol for længe af gangen.... Jeg fik afvide MAX 20 minutter af gangen, også laaaaaaaaaaaaaaaaaang pause inden man køre vider! Men ved ikke hvor gamle de skal være før man må køre længere tid...

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

Jeg må indrømme at jeg nok havde sagt nej tak...man kan sagtens, men altså, jeg tror hverken jeg eller barnet ville få så meget ud af det og da det er så langt væk, så er det jo lidt svært at tage hjem hvor nok er nok lige pludselig...men man kan jo gøre præcis som man vil-gider-orker-synes...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.