Øv - Celina er blevet kradset i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2010

JustAnotherName

Ej altså.... Nu må det stoppe!!! Det er da skide synd. Man har da ikke lyst til at aflevere sit barn hvis man ved det får bøllebank! Og så ovenikøbet ikke kan forsvare sig... Dumme unge der er så ond ved hende!!

Idag var bare den værste aflevering jeg nogensinde har haft.

Celina var dog sød og glad (med sine rifter i ansigtet), og sad hurtigt omkring bordet derhenne og kastede omkring sig med brød-tern og frugt...hehe.

Men Bianca.....huuuha. Hun græd hele vejen derhen i bilen og sagde "Mig ikke i Troldhøj, mig ikke i Troldhøj" (det hedder institutionen). Jeg tænkte det går nok over igen om lidt. Hun er jo 2½ år, og kan nemt stille sig på bagbenene over ting, bare fordi hun vil alting modsat, og efter HENDES hovede.
Og så sagde hun noget, som jeg aldrig har hørt hende sige før, mens vi kørte : "Mig vil gerne af!!" - altså stoppe bilen og ud 

Jeg havde håbet at det ville aftage inden vi var fremme. Men det gjorde det ikke. Da jeg åbnede hendes sele i autostolen blev hun helt desperat for ikke at ville ud. Og jeg havde Celina på armen, så jeg besluttede mig for, at gå ind med Celina først, så jeg kunne tage mig af Bianca bagefter ...for hende fik jeg ikke ind uden magt og kamp.

Da jeg hentede Bianca var det med skrig og skrål i mine arme. Jeg forsøgte at snakke roligt til hende, men hun var bare HELT oppe i det røde felt.
Da vi kom indenfor var en pædagog heldigvis lige klar med en sut, som gav lidt ro. Jeg tog jakken af Bianca og satte mig inde på stuen med hende i en sofa lidt fra de andre. Så sad hun bare og snøftede og puttede sig ind til mig......dét tror jeg virkelig lige hun trængte til. At sidde tæt med sin mor.

Efter nogle minutter var hun okay med at komme over til pædagogen, og jeg kunne kysse dem farvel..

Heldigvis har vi en uges ferie, når de får fri idag.
Jeg skal op og hente dem lige om lidt.

Men der ER også sket meget for Bianca på det sidste...
Hun har skiftet institution 1 marts, og taget det hele i stiv arm.
Og 1 april startede hendes lillesøster også på samme stue.
Hun har bare tacklet alting så flot, at det næsten var for godt.
Og man kunne næsten kun forvente, at der kunne komme en reaktion på alle de nye forandringer.

Det tror jeg så lidt er dét, som vi oplever nu. Og det er jo helt OK.
Men føj, det er altså hårdt at have et så ulykkeligt barn, og alligevel aflevere hende. - Jeg har aldrig før set hende reagere SÅ STÆRKT og være SÅ meget ude af den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

Ranarupta

JustAnotherName skriver:

Celina var dog sød og glad (med sine rifter i ansigtet), og sad hurtigt omkring bordet derhenne og kastede omkring sig med brød-tern og frugt...hehe.

Men Bianca.....huuuha. Hun græd hele vejen derhen i bilen og sagde "Mig ikke i Troldhøj, mig ikke i Troldhøj" (det hedder institutionen). Jeg tænkte det går nok over igen om lidt. Hun er jo 2½ år, og kan nemt stille sig på bagbenene over ting, bare fordi hun vil alting modsat, og efter HENDES hovede.
Og så sagde hun noget, som jeg aldrig har hørt hende sige før, mens vi kørte : "Mig vil gerne af!!" - altså stoppe bilen og ud 

Jeg havde håbet at det ville aftage inden vi var fremme. Men det gjorde det ikke. Da jeg åbnede hendes sele i autostolen blev hun helt desperat for ikke at ville ud. Og jeg havde Celina på armen, så jeg besluttede mig for, at gå ind med Celina først, så jeg kunne tage mig af Bianca bagefter ...for hende fik jeg ikke ind uden magt og kamp.

Da jeg hentede Bianca var det med skrig og skrål i mine arme. Jeg forsøgte at snakke roligt til hende, men hun var bare HELT oppe i det røde felt.
Da vi kom indenfor var en pædagog heldigvis lige klar med en sut, som gav lidt ro. Jeg tog jakken af Bianca og satte mig inde på stuen med hende i en sofa lidt fra de andre. Så sad hun bare og snøftede og puttede sig ind til mig......dét tror jeg virkelig lige hun trængte til. At sidde tæt med sin mor.

Efter nogle minutter var hun okay med at komme over til pædagogen, og jeg kunne kysse dem farvel..

Og man kunne næsten kun forvente, at der kunne komme en reaktion på alle de nye forandringer.

Men føj, det er altså hårdt at have et så ulykkeligt barn, og alligevel aflevere hende. - Jeg har aldrig før set hende reagere SÅ STÆRKT og være SÅ meget ude af den.

Puha, det lyder godt nok hårdt! 
Hvordan havde Bianca det, da hun blev hentet?
Og hvad med Celina? Forhåbentlig ikke flere rifter? 

Anmeld

23. april 2010

JustAnotherName

Ranarupta skriver:

Puha, det lyder godt nok hårdt! 
Hvordan havde Bianca det, da hun blev hentet?
Og hvad med Celina? Forhåbentlig ikke flere rifter? 

Bianca havde (selvfølgelig) haft en god dag  ....Og var heller ikke meget for, at skulle have tøj på og med hjem.
Så det handler vist ligeså meget om, at hun er 2½ år, og bare lidt på tværs!

Celina - Ja, man skulle tro, at det var løgn. Men jo, hun er også blevet kradset idag. For 3. dag i træk. Denne gang på øret.
Jeg sagde, at jeg gerne ville vide nu, om det er ÈT barn specielt, der går efter hende. Og det er det. Så nu er de SÆRLIGT opmærksomme på det, siger de. Og det er de altså også nødt til, for jeg kan ikke blive ved med at komme efter hende, med besked om at hun nu igen har fået nye rifter i ansigtet. Det er helt urimeligt! Godt nok siger de at barnet er begejstret for hende og bare vil ae, men at det så ender for voldsomt med krads i stedet for.

Nu har vi heldigvis ferie i næste uge. Så kan vi lige få lidt ro...

Anmeld

23. april 2010

Ranarupta

JustAnotherName skriver:

Bianca havde (selvfølgelig) haft en god dag  ....Og var heller ikke meget for, at skulle have tøj på og med hjem.
Så det handler vist ligeså meget om, at hun er 2½ år, og bare lidt på tværs!

Celina - Ja, man skulle tro, at det var løgn. Men jo, hun er også blevet kradset idag. For 3. dag i træk. Denne gang på øret.
Jeg sagde, at jeg gerne ville vide nu, om det er ÈT barn specielt, der går efter hende. Og det er det. Så nu er de SÆRLIGT opmærksomme på det, siger de. Og det er de altså også nødt til, for jeg kan ikke blive ved med at komme efter hende, med besked om at hun nu igen har fået nye rifter i ansigtet. Det er helt urimeligt! Godt nok siger de at barnet er begejstret for hende og bare vil ae, men at det så ender for voldsomt med krads i stedet for.

Nu har vi heldigvis ferie i næste uge. Så kan vi lige få lidt ro...

Rigtigt dejligt, at Bianca "bare" havde en dårlig start og det ikke varede hele dagen!

Men hold op, hvor er det bare for meget med Celinas plageånd! Helt ærligt, hvad sker der for personalet?!
De skal da passe på hende!
Jeg er godt nok målløs over dem. 

Anmeld

23. april 2010

JustAnotherName

Ranarupta skriver:

Rigtigt dejligt, at Bianca "bare" havde en dårlig start og det ikke varede hele dagen!

Men hold op, hvor er det bare for meget med Celinas plageånd! Helt ærligt, hvad sker der for personalet?!
De skal da passe på hende!
Jeg er godt nok målløs over dem. 

Jeg må også sige, at jeg viser mig fra min forstående og tollerante side af ...endnu. Men det kan ikke blive ved ret meget længere.
Det gør mig ked af det, at komme over og hente hende for trejde dag i træk, hvor hun bliver kradset. Og det kan ikke være rigtigt, at jeg skal aflevere hende med en tanke fra morgenstunden om "bare hun nu ikke bliver kradset IGEN idag..."

Det har Celina ikke fortjent. Og jeg håber at det holder op, når hun kommer tilbage igen fra vores ferie om 1½ uges tid.

Hvis det fortsætter ret meget mere, så er jeg nødt til at markere mig skarpt!
Men de er nu heller ikke i tvivl om derovre, at det selvfølgelig ikke er i orden (dog sker det så bare alligevel igen og igen)....
Men nu ved de da at det er ET BARN SPECIELT som er slem til at tage fat i hende. Så må de skismer holde ekstra godt øje med dét barn, når Celina er nede på gulvet med de andre børn.

Tak for dine beskeder.
Det er rart nok lige at høre fra andre, at det ikke er helt urimeligt af mig, at jeg snart ikke længere vil stå model til de ørertæver, som Celina får.

Anmeld

23. april 2010

Ida.

Helt tilfældigt kiggede jeg lige denne tråd igennem igen...sådan nogle indlæg må du altså give en tråd for sig, så de ikke glipper...

Katrine det der - det er bare ikke i orden!! Celina skal da ikke kradses i vuggestuen hele tre dage i træk...det lugter rigeligt meget af, at det ene barn gør det med fuldt overlæg - og det skal de sg* være opmærksomme på. Jeg har jo også arbejdet i vuggestue, og får man sådan en opringning, som du gav dem igår, så SKAL man altså være ekstra OBS på, hvordan situationen opstår og få det stoppet...for de ved jo, hvilket barn de skal holde øje med, når det er i nærheden af Celina! Det er bare ikke okay...bliver virkelig arrig og ked på jeres vegne!

Og den der aflevering af Bianca...øv siger jeg bare det lyder bare rigtig rigtig træls! Kan slet ikke forestille mig, hvor hårdt det må have været   men det må da lette at vide, at hun har haft en god dag derhenne på trods af den dumme start! Som du skriver, så er reaktionen nok naturlig nok - men den virker alligevel voldsom synes jeg...det bliver interessant at finde ud af, hvordan det kommer til at gå efter jeres velfortjente ferie!

Tak for sidst i øvrigt det var rigtig hyggeligt!

Anmeld

23. april 2010

JustAnotherName

Helt tilfældigt kiggede jeg lige denne tråd igennem igen...sådan nogle indlæg må du altså give en tråd for sig, så de ikke glipper...

Katrine det der - det er bare ikke i orden!! Celina skal da ikke kradses i vuggestuen hele tre dage i træk...det lugter rigeligt meget af, at det ene barn gør det med fuldt overlæg - og det skal de sg* være opmærksomme på. Jeg har jo også arbejdet i vuggestue, og får man sådan en opringning, som du gav dem igår, så SKAL man altså være ekstra OBS på, hvordan situationen opstår og få det stoppet...for de ved jo, hvilket barn de skal holde øje med, når det er i nærheden af Celina! Det er bare ikke okay...bliver virkelig arrig og ked på jeres vegne!

Og den der aflevering af Bianca...øv siger jeg bare det lyder bare rigtig rigtig træls! Kan slet ikke forestille mig, hvor hårdt det må have været   men det må da lette at vide, at hun har haft en god dag derhenne på trods af den dumme start! Som du skriver, så er reaktionen nok naturlig nok - men den virker alligevel voldsom synes jeg...det bliver interessant at finde ud af, hvordan det kommer til at gå efter jeres velfortjente ferie!

Tak for sidst i øvrigt det var rigtig hyggeligt!

Tak for dit svar til mig. Det er rigtig rart at få drøftet med andre...

Jeg håber på, at der er væsentlige bedring mht. at Celina bliver kradset, når vi kommer tilbage fra ferie.

Mht. Bianca, så tror jeg at hun kommer til at NYDE ferie og tid med sin far og mor - og mormor som også skal med i sommerhus 
Så er spørgsmålet bare, om det bliver sværrere igen bagefter, når ferien slutter og hverdagen igen kalder. Så kan det meget nemt være, at hun får det rigtig svært med det igen. Men det må vi jo vente og se ...og håbe på det bedste. For ja, det er skismer ikke sjovt, at aflevere sit barn så ulykkeligt.

Idag på vejen hjem i bilen, sagde Bianca bare det sødeste. Bagved lød det pludseligt fra hende "bedste ven", og vi spurgte, hvem det var, der var hendes bedste ven - "Celina, min bedste ven", sagde hun så 

Selv tak for sidst. Jeg hyggede mig virkelig godt, og kunne sagtens have sludret meget mere. Det håber jeg at vi får mulighed for en anden dag igen. Og jeg vil meget gerne invitere dig/jer herud næste gang.
Og hvor er Lina dog bare skøn. Det er sjovt at se, hvordan vores mindste piger bare udvikler sig meget ens lige nu, og minder rigtig meget om hinanden. Dejlige unger vi har os   

Anmeld

23. april 2010

JustAnotherName

Her er et billede af hende (se lige bort fra buggiemanden i hendes næse ...hehe). Hun ligner en rigtig slavsbror. Men faktisk er der mange tynde, mindre tydelige ridser, som man ikke kan se + den ude ved kanten af hendes næsebo. Så det ser ikke engang så galt ud hér, som når man kigger på hende i virkeligheden.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. april 2010

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Årh hvor synd.... Ja det må ikke have været sjovt at skulle aflevere hende når hun var så ude af den..... Glæder mig ikke til det bliver min tur en dag. Men ja du har ret en eller anden reaktion skulle der komme og det er så fint at du har tid til at møde hende i det og så få hende til at falde til ro.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.