Øv - Celina er blevet kradset i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.046 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. april 2010

JustAnotherName

Idag i vuggestuen, er Celina blevet kradset i ansigtet.

Den slags er jo ikke til at undgå - det VED jeg også godt.
Og jeg bliver heller ikke vred (men dog ærgelig), når det sker.
For øv, hvor er det træls at komme og hente sin lille guldklump, og så se hende med et plaster på kinden, hvorefter medhjælperen siger "der var lige et andet barn,som ville sige hej - hun er jo så lille og sød, Celina - men så tog det lige overhånd..
Jeg løsnede plasteret for lige at se, og det væskede og var ildrødt indenunder.

ØV! Så må de sgu holde lidt ekstra øje, når de størrere børn "vil sige hej" til hende. For det bliver til syneladende nemt lidt for voldsomt (det har jeg også selv set, mens jeg har været derhenne).
Børn kan jo nemt blive OVER-kærlige, og dermed næsten kvæle med deres knus, fremfor at være blide, selvom det nok egentlig er deres hensigt. Eller pludselig fra at ae, så "brænde en sikring" og i stedet kradse.
Og jeg kan ikke blive sur over det (prøver jeg at bilde mig ind). Men det er jo selvfølgelig ikke i orden, hvad enten et barn kradser med vilje, eller om de bare bliver for overstadige og voldsomme overfor hende uden at det "var med vilje". Og jeg ved, at det ikke kan undgåes fuldstændigt! .....Men med lidt voksen-opsyn, så kan man da undgå det en del!!

Der er særligt ét barn derhenne, som jeg har bemærket, som er en rigtig bisse. Hun er kun lige godt 2 år, og ser super sød og fræk ud ....Men man fornemmer lynhurtigt de små djævle-horn, der gemmer sig inde under hendes mørkebrune pagehår.
Hun er TIT bisse, og ude efter de andre børn - uanset alder og størrelse.
Og jeg kan ikke lade være med at tænke "hmm.. gad vide om det er hende?" .....men det er jo dybest set sagen irrellevant, om det var hende eller en anden (selvom hun var en oplagt kandidat).....
Det eneste der betyder noget er, at det ikke er noget der sker igen og igen.
For ja, dén slags sker. Og sådan er det!
Men så må de være lidt mere OBS, når Celina er på gulvet med de andre, for hun ER altså den mindste derhenne, og hun er temmelig forsvarsløs, når hun bare sidder dér....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Barbamama

åh ja det kender jeg godt. Man bliver bare så ked af det og især når man ved at ens barn ikke forstår hvad der foregår og ikke kan forsvare sig selv eller se det komme. De får bare slaget og smerten og forstår ikke hvad der sker. Og man må altså godt være skide upædagogisk og tænke DUMME UNGE!!!!!

Anmeld

21. april 2010

JustAnotherName

michella80 skriver:

åh ja det kender jeg godt. Man bliver bare så ked af det og især når man ved at ens barn ikke forstår hvad der foregår og ikke kan forsvare sig selv eller se det komme. De får bare slaget og smerten og forstår ikke hvad der sker. Og man må altså godt være skide upædagogisk og tænke DUMME UNGE!!!!!

Jamen det gør jeg også indvendigt, tænker "DUMME UNGE" 
....Så det er jo nok meget godt, at der ikke bliver nævnt navne.
For hvis man gentagne gange henter sine børn, og de "igen-igen" har plaster på, så tror jeg ærligt talt, at man bygger noget indebrændt irritation og vrede op overfor det barn, som gør det

Men det barn, er jo også bare et barn!
(som skal lære at opføre sig ordentligt, og behandle MIT BARN ordentligt!) 

Anmeld

21. april 2010

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Jamen det gør jeg også indvendigt, tænker "DUMME UNGE" 
....Så det er jo nok meget godt, at der ikke bliver nævnt navne.
For hvis man gentagne gange henter sine børn, og de "igen-igen" har plaster på, så tror jeg ærligt talt, at man bygger noget indebrændt irritation og vrede op overfor det barn, som gør det

Men det barn, er jo også bare et barn!
(som skal lære at opføre sig ordentligt, og behandle MIT BARN ordentligt!) 

Ja men man er MOR først og så må fornuften nogle gange træde ud... Altså jeg vil da også blive vred hvis et barn slog Carla gentagne gange. Så tænker man da ikke søde tanker....

Anmeld

21. april 2010

anna-jonas

Åhhhh........................lille Lina. Sidder her og bliver helt ked, for det er jo sådan noget, der gør at de ikke møder verden med tillid, men med forbehold. Håber at hun går ram forbi, den næste lange stykke tid.

Knus Mette

Anmeld

22. april 2010

lion

Det var da en grim skramme hun har fået sig.

Men jo de skal da holde lidt mere øje med hende nu hvor hun er den mindste

Anmeld

23. april 2010

JustAnotherName

Idag (eller nu er klokken jo over midnat, så må det jo være igår) blev hun saftsusme kradset igen 

Det var Kenneth der havde hentet pigerne, da jeg havde været i Løgten/Skødstrup. Og Kenneth havde et hyr uden lige med at få Bianca til at høre efter, så han havde ikke lige bemærket det.

Men idag havde hun så fået en rift på næsetippen + det blødte ude på siden af næseboet (der hvor næsen og kinden sidder sammen)
Jeg greb telefonen og ringede til vuggestuen, og forklarede i en meget venlig tone, at jeg ikke var vred, men at jeg blev frustreret over, at få hende hjem nu for anden dag i træk med skrammer i ansigtet.
Hun har sår henover sit højre øje, en dyb een på sin venstre kind + en meget lille en ved øjet dér, samt på næsetippen og ved næsebo-kanten.

Jeg sagde, at jeg godt ved, at den slags sker, og at jeg heller ikke bebrejder nogle noget. Men at hun altså er ret forsvarsløs, når hun kommer på gulvet - så de er nødt til at holde lidt øje med det, når andre "vil hilse" på hende (eller hvad man nu vælger at kalde det).

Een ting er at det sker nu og da. Eller ved et uheld eller tilfælde.
Men hvis der decideret er et barn som GÅR EFTER HENDE, og har udset hende som et nemt offer, så går min grænse. Og jeg vil ikke gå med til, at hun skal udsættes for, at blive revet i ansigtet med jævne mellemrum.

Nu er det sket to dage i træk, og sådan kan det gå.
Men hvis det fortsætter i samme raske tempo, så bliver jeg sgu utilfreds .....så kan opsynet altså ikke være godt NOK!

Mit opkald blev modtaget fint, og det vil lige blive taget op på stuen.
Jeg forventer på ingen måde SÆR opsyn eller særbehandling, slet ikke.
Men når hun nu ikke kan rejse sig og gå fra de andre børn, så er det altså de voksne opgave at beskytte hende lidt, så længe hun er lille og et "nemt offer" for andre børn (bisser). Sådan er dét bare!

Anmeld

23. april 2010

Ranarupta

Ej, stakkels lille Celina!!!

Helt ærligt, jeg forstår sgu godt, at du er godt og grundigt oprørt over at hun for 2. dag i træk har fået kradsemærker! Det var jeg godt nok også blevet.

Jeg har det på samme måde som dig - altså at det sker. MEN som forælder forventer man også, at der er opsyn med ens barn, når de er i institutionens varetægt. Og der bliver de altså nødt til at holde øje med, at der ikke er en eller anden bisse, der har set sig gal på Celina og går decideret efter hende.

Øv altså, hvor er det bare synd for hende!

Anmeld

23. april 2010

JustAnotherName

Ej, stakkels lille Celina!!!

Helt ærligt, jeg forstår sgu godt, at du er godt og grundigt oprørt over at hun for 2. dag i træk har fået kradsemærker! Det var jeg godt nok også blevet.

Jeg har det på samme måde som dig - altså at det sker. MEN som forælder forventer man også, at der er opsyn med ens barn, når de er i institutionens varetægt. Og der bliver de altså nødt til at holde øje med, at der ikke er en eller anden bisse, der har set sig gal på Celina og går decideret efter hende.

Øv altså, hvor er det bare synd for hende!

Ja.. Jeg håber også at det bare UHELDIGTVIS har været tilfældet, at det skete to dage i træk ...og at det ikke er det samme barn, som gør det med vilje. Det har Celina virkelig ikke fortjent! Og jeg tillader ikke, at det fortsætter sådan.
Nok er nok. Ikke at der aldrig vil ske igen. Men det skal ikke være mere reglen end undtagelsen, at man kan forvente at hente hende med nye sår i ansigtet. Det er ikke okay!

Anmeld

23. april 2010

Barbamama

Ej altså.... Nu må det stoppe!!! Det er da skide synd. Man har da ikke lyst til at aflevere sit barn hvis man ved det får bøllebank! Og så ovenikøbet ikke kan forsvare sig... Dumme unge der er så ond ved hende!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.