Gul plettet græsplæne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.107 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Efter den hårde vinter vi har haft, ser vores græsplæne nu ikke særlig køn ud - den er så småt begyndt at blive sådan rigtig græsgrøn, men har mange gule pletter, som er knap så kønne. Min nabo mener at det er "rådent", og at vi ligeså godt kan forberede os på at så nyt græs. Det tænker jeg bare ikke kan være sandt, da den ikke ser råden ud, og efterhånden bliver pletterne da også mindre og mindre - men som det ser ud nu, vil det tage lang tid før hele plænen er jævn grøn.

Er der nogle græs-eksperter herinde der kan fortælle mig, hvad det kan skyldes?

Ps. Den har både fået kalk og gødning for 3 uger siden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

AnnePedersen

min svoger som er havemand siger at det bedste er fakstisk en ny plæne, da der evt kan være råd i rødderne af græsset.

vi har nu valgt for 1,5 måned siden ca at give gødning og så river vi i det så de trælse steder får luft. Et tips fra svoger, når nu man ikke lige kan overskue en ny plæne. Det virker så småt for os. Vi kan se det bliver bedre.

Anmeld

21. april 2010

Marco2

Det er sneskimmel.

En meget udbredt sygdom i græsset efter den lange vinter. Men bare rolig. Så snart temperaturen kommer konstant på den rigtige side vil jeres græsplæne blive rask igen

Så ro på med at så ny græsplæne

AG

Anmeld

21. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Vi har revet vores for at fjerne alt det med skimmel og give den luft og har så eftersået Men vores var nu grim i forvejen

Anmeld

21. april 2010

Marco2 skriver:

Det er sneskimmel.

En meget udbredt sygdom i græsset efter den lange vinter. Men bare rolig. Så snart temperaturen kommer konstant på den rigtige side vil jeres græsplæne blive rask igen

AG

Jeg har faktisk været på nettet for at se billeder af sneskimmel, og jeg må indrømme, at vores ikke ser sådan ud! Vores pletter er helt anderledes.... nærmest ligesom i højsæsonen, hvor man evt. kan glemt at give lidt gødning nogle steder. Er ihvert fald ret overbevist om at det ikke er sneskimmel.... og at skulle lave en ny græsplæne, det gør vi ikke, medmindre det selvfølgelig ikke bliver bedre inden sommeren. Vores have er ikke mere end 2 år gammel til sommer, så jeg håber da at plænen "kommer sig".

Anmeld

21. april 2010

oo

Marco2 skriver:

Det er sneskimmel.

AG

lige præcis, det er nemlig sneskimmel. vi hørte et program om det på P4

Anmeld

21. april 2010

Munder

Gød den...Det gør vi, og det hjælper. Man får en fantastisk flot græsplæne. Det er også fantastisk godt mod mos.

Det er min mand der har styr på haven, og han går en gang imellem ud og gøder lige inden regnvejr (aner ikke hvad det er, men det er nogle små hvide kugler)

Jeg ville klart prøve det inden jeg bekoster nyt græs

Anmeld

21. april 2010

Jeanne skriver:

Vi har revet vores for at fjerne alt det med skimmel og give den luft og har så eftersået Men vores var nu grim i forvejen

Ok, så kan jeg også bedre forstå at I vælger at rive væk, for derefter at så nyt. Men vores er jo ikke mere end 2 år gammel, og normalt har vi simpelthen sådan en fin grøn plæne uden noget at sætte en finger på....

Anmeld

21. april 2010

Munder skriver:

Gød den...Det gør vi, og det hjælper. Man får en fantastisk flot græsplæne. Det er også fantastisk godt mod mos.

Det er min mand der har styr på haven, og han går en gang imellem ud og gøder lige inden regnvejr (aner ikke hvad det er, men det er nogle små hvide kugler)

Jeg ville klart prøve det inden jeg bekoster nyt græs

Den har både fået kalk og gødning

Anmeld

21. april 2010

Munder

Mathildesmor skriver:

Den har både fået kalk og gødning

Jamen, så ville jeg som de andre skriver vente på solen og varmen, så vil græsset igen bliver fint og flot

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.