Nutella og gelé

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

Anasmor

Man kan godt bruge gele til at klistre mmf på med, det gør man på kursuset ved kagekompagniet

Men den ugligner ikke buler og ujævnheder, så kagen skal være virkelig skarp hvis man kun vil bruge gele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Ranarupta

Zafir skriver:

Nå haha. Ja, det fattede jeg ikke lige Men jeg har brugt det til at skrive med. Jeg tror bare det er lige i overkanten til at smøre op med. Tænkte også øhhh hehe.

Men altså i min verden, vil det være for sødt, med nutella. Så hellere noget andet

Hehe Ja, det ville nok være lidt overvældende...

Har du forslag til, hvad et alternativ til Nutella og smørcreme kan være? Gerne så nemt som Nutella...

Anmeld

22. april 2010

Anasmor

Bruger selv kun nutella smørcremen.. syntes den er den bedste at arbejde med...

palminsmørcremen er også super at arbejde med, men er ikke så vild med smagen...

Anmeld

22. april 2010

Ranarupta

Anasmor skriver:

Bruger selv kun nutella smørcremen.. syntes den er den bedste at arbejde med...

palminsmørcremen er også super at arbejde med, men er ikke så vild med smagen...

Men er det en smørcreme, du selv laver? 
For jeg leder efter noget, hvor jeg bare kan åbne et glas og smøre (I hvert fald lige til denne kage...)

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ranarupta skriver:

Hehe Ja, det ville nok være lidt overvældende...

Har du forslag til, hvad et alternativ til Nutella og smørcreme kan være? Gerne så nemt som Nutella...

Men er det ikke ligeså nemt at smække en smørcreme sammen? Nemmere bliver det næsten ikke

Men altså - jeg syntes palminsmørcremen er genial. - Man justere smagen lidt med essenser eller lignene. Så er det ikke så kedeligt

Anmeld

22. april 2010

Ranarupta

Zafir skriver:

Men er det ikke ligeså nemt at smække en smørcreme sammen? Nemmere bliver det næsten ikke

Men altså - jeg syntes palminsmørcremen er genial. - Man justere smagen lidt med essenser eller lignene. Så er det ikke så kedeligt

Jo, det var ikke besværligt. Men jeg havde lidt svært ved at få det til at gøre, som jeg ville. 
Syntes ikke, at det ville sidde fast på fyldet i siderne Og jeg var lidt bange for at smække for tykt et lag på - men det skal jeg måske ikke frygte? 

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Ranarupta skriver:

Jo, det var ikke besværligt. Men jeg havde lidt svært ved at få det til at gøre, som jeg ville. 
Syntes ikke, at det ville sidde fast på fyldet i siderne Og jeg var lidt bange for at smække for tykt et lag på - men det skal jeg måske ikke frygte? 

Det er derfor man smækker 2 lag på i siderne For det r ikke lækkert at få en ordenlig klump smørcreme i munden hehe. Men altså - hvis man først ligger et tyndere lag og et lag uden på det så plejer det at gå. Altså 2 tyndere lag, er bedre end et for tykt

Anmeld

22. april 2010

Ranarupta

Zafir skriver:

Det er derfor man smækker 2 lag på i siderne For det r ikke lækkert at få en ordenlig klump smørcreme i munden hehe. Men altså - hvis man først ligger et tyndere lag og et lag uden på det så plejer det at gå. Altså 2 tyndere lag, er bedre end et for tykt

Ja, det var vist også nogenlunde det, jeg gjorde. Skal nok bare have noget mere rutine

Sådan en mængde smørcreme, der kommer af 150 gr. flormelis, vand og 250 gr. smør, hvor langt rækker den, vil du tro?

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Ranarupta skriver:

Ja, det var vist også nogenlunde det, jeg gjorde. Skal nok bare have noget mere rutine

Sådan en mængde smørcreme, der kommer af 150 gr. flormelis, vand og 250 gr. smør, hvor langt rækker den, vil du tro?

Til der ikke er mere hehe...

Det er jo svært at sige... Jeg syntes altid jeg har i overskud. Men så fryser jeg det bare ned og bruger det en anden dag, så kan det være jeg lige blander det sammen med noget nyt også bliver der lidt mere i overskud osv. Så altså - det aner jeg faktisk ikke.. mmm.

Anmeld

22. april 2010

Ranarupta

Zafir skriver:

Til der ikke er mere hehe...

Det er jo svært at sige... Jeg syntes altid jeg har i overskud. Men så fryser jeg det bare ned og bruger det en anden dag, så kan det være jeg lige blander det sammen med noget nyt også bliver der lidt mere i overskud osv. Så altså - det aner jeg faktisk ikke.. mmm.

Hæhæ...

Men skidesmart, det vil jeg da også gøre! 

Tak for hjælpen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.