Nutella og gelé

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.570 visninger
19 svar
0 synes godt om
21. april 2010

Ranarupta

Hej kagekoner, 

Kan man godt smøre kagen op med nutella, når man bruger fondant?Eller smelter fondanten så?

Og næste spørgsmål er i samme boldgade... Kan man skrive på fondanten med sådan noget gelé-halløj, som man køber i supermarkedet eller smelter fondanten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Dot D

Ranarupta skriver:

Hej kagekoner, 

Kan man godt smøre kagen op med nutella, når man bruger fondant?Eller smelter fondanten så?

Og næste spørgsmål er i samme boldgade... Kan man skrive på fondanten med sådan noget gelé-halløj, som man køber i supermarkedet eller smelter fondanten?

Jeg har tit smurt op med nutella, helt uden problemer. Det med gelé ved jeg ikke, har ikke prøvet det, men tror da godt man kan

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

Ranarupta skriver:

Hej kagekoner, 

Du kan godt smøre op med nutella Det andet har jeg ikke prøvet før... Kan du ikke prøve at skrive med geléen inden du gør det på kagen, for at se om det kan lade sig gøre?

Anmeld

21. april 2010

Ranarupta

Fantastisk, piger! Tak.

Jo, der kunne jeg da egentlig (altså lave en gele-fondant-prøve)

Anmeld

21. april 2010

mariamiss6

Ranarupta skriver:

Fantastisk, piger! Tak.

Jo, der kunne jeg da egentlig (altså lave en gele-fondant-prøve)

Jeg brugte noget gele til min hello kitty kage, og det gik fint...

Anmeld

21. april 2010

Ranarupta

mariamiss6 skriver:

Jeg brugte noget gele til min hello kitty kage, og det gik fint...

Super! Tak!

Kan man egentlig lave hele kagen dagen før? Altså smække den sammen osv. og så have den stående på køl?

Anmeld

21. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Personligt syntes jeg gelé er lidt voldsomt Så ville jeg hellere lave en UCF eller en anden frosting ting (som fx den price'rne lavede igår til den der missisipi muuuuud pie igår) at smøre op med, hvis man gerne ville have en choko opsmøring Jeg kan godt lide nutella, men ikke i store mængder hehe.

Mht Gelé, så er det min umiddelbare tanke at det IKKE dur... Det vil smelte din fondant...

Anmeld

21. april 2010

Moderator

Ranarupta skriver:

Super! Tak!

Kan man egentlig lave hele kagen dagen før? Altså smække den sammen osv. og så have den stående på køl?

Ork ja Men du skal bare ikke putte wita wrap over, så bliver det noget snask. Bare stil den med fondant på i køleskabet...

Anmeld

21. april 2010

Ranarupta

Zafir skriver:

Personligt syntes jeg gelé er lidt voldsomt Så ville jeg hellere lave en UCF eller en anden frosting ting (som fx den price'rne lavede igår til den der missisipi muuuuud pie igår) at smøre op med, hvis man gerne ville have en choko opsmøring Jeg kan godt lide nutella, men ikke i store mængder hehe.

Mht Gelé, så er det min umiddelbare tanke at det IKKE dur... Det vil smelte din fondant...

Altså jeg ved ikke helt, om jeg misforstår... 
Men geléen ville jeg blot bruge til at skrive med.

Og nutellaen var for at springe over hvor gærdet er lavest mht. opsmøring. Umiddelbart er min tanke, om det mon er for sødt?

Super, at den kan laves dagen før! 

Anmeld

21. april 2010

Moderator

Ranarupta skriver:

Altså jeg ved ikke helt, om jeg misforstår... 
Men geléen ville jeg blot bruge til at skrive med.

Og nutellaen var for at springe over hvor gærdet er lavest mht. opsmøring. Umiddelbart er min tanke, om det mon er for sødt?

Super, at den kan laves dagen før! 

Nå haha. Ja, det fattede jeg ikke lige Men jeg har brugt det til at skrive med. Jeg tror bare det er lige i overkanten til at smøre op med. Tænkte også øhhh hehe.

Men altså i min verden, vil det være for sødt, med nutella. Så hellere noget andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.