fuldstændig måløs dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.620 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. april 2010

line melias mor

hej tøser skal her om nogle måneder til at aflevere min datter i dagpleje. har vaklet længe mellem dagpleje og vuggestue men da jeg begynder i skole igen og ikke er sikker på en vuggestue plads blev det dagplejeren.

nu er jeg så kommet rigtig meget i tvivl. er inde i en face hvor jeg er så angst for at lade prinsessen sove alene(vuggedød) og det at skulle aflevere hende til en der skal passe på hende hver dag og har anvaret for hende ja det er næsten ikke til at bærer. selvfølgelig ved jeg at jeg nok skal blive tryg med det med tiden.

nu er det bare sådan at jeg sad og læste fyens stiftiende og så popper der en artikel op om et barn på halvandet år der blev glemt i legestuen af dagplejeren. da forældrene kom kunne de ikke finde hende men moderen syntes alligevel hun kunne hører noget skrige inde i skuret. ganske rigtigt der ligger hendes lille prinsesse med hovedet nede i madrassen og næsten udmattet af at græde. dagplejeren virkede ikke synderligt berørt at situation.

derudover fortalte en veninde mig at de i legestuen havde "glemt" at skifte hendes datter så afføringen var helt hård da hun kom og hentede hende. nu har jeg bare fået en rigtig skræk for dagplejer og har virkelig brug for at hører jer der har børn i dagpleje hvordan har det fungeret for jer og har i været glade for det?

mange knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Lone Jakobsen

det er desværre lidt klassisk at man ofte hører skræk historierne først. du har hørt 2...men tænk på hvor mange børn der er i dagpleje hver dag.

jeg har altid haft mine børn i dagpleje...og har også bedt om en til Rasmus. jeg synes det er en dejlig tryg start for dem. og jeg vil altid anbefale det til andre.

Anmeld

20. april 2010

Patrick07

Vi ELSKER Patricks Dagpleje mor  Hun gør ALT for vores lille prins  ville ønske at vi kunne få hende til vores nummer 2.. Men til den tid er der vist ikke plads  Jeg har aldrig bare så meget som overvejet vuggestuen (sikkert også fordi min mor er dagpleje mor så man ved hvordan det forgår).

Men du får jo mulighed for at besøge den dagpleje mor som du bliver tilbud.. og hvis du ikke føler det er det rigtige siger du bare nej tak... Men tro mig du er ikke i tvivl når du finder en du tør overlade din lguldklump til...

Alt held og lykke

Anmeld

20. april 2010

Skouboe

line melias mor skriver:

hej tøser skal her om nogle måneder til at aflevere min datter i dagpleje. har vaklet længe mellem dagpleje og vuggestue men da jeg begynder i skole igen og ikke er sikker på en vuggestue plads blev det dagplejeren.

nu er jeg så kommet rigtig meget i tvivl. er inde i en face hvor jeg er så angst for at lade prinsessen sove alene(vuggedød) og det at skulle aflevere hende til en der skal passe på hende hver dag og har anvaret for hende ja det er næsten ikke til at bærer. selvfølgelig ved jeg at jeg nok skal blive tryg med det med tiden.

nu er det bare sådan at jeg sad og læste fyens stiftiende og så popper der en artikel op om et barn på halvandet år der blev glemt i legestuen af dagplejeren. da forældrene kom kunne de ikke finde hende men moderen syntes alligevel hun kunne hører noget skrige inde i skuret. ganske rigtigt der ligger hendes lille prinsesse med hovedet nede i madrassen og næsten udmattet af at græde. dagplejeren virkede ikke synderligt berørt at situation.

derudover fortalte en veninde mig at de i legestuen havde "glemt" at skifte hendes datter så afføringen var helt hård da hun kom og hentede hende. nu har jeg bare fået en rigtig skræk for dagplejer og har virkelig brug for at hører jer der har børn i dagpleje hvordan har det fungeret for jer og har i været glade for det?

mange knus Line

Vi har den skønneste DP til vores datter. Hun er aldrig syg, bager stort set alt brødet til ungerne selv og elsker vores datter næsten som sine egne - og datteren elsker også hende.

Man kan altid finde skrækhistorier både om DP'ere og Vuggestuer, men det er altså kun en meget lille promille hvor tingene er sådan. Aviserne skriver ikke om alle solstrålehistorierne.

Anmeld

20. april 2010

line melias mor

det lyder da rigtig godt jeg tror bare lige jeg havde brug for to "gode" historier også men har slet ikke fået fortalt man kan sige nej så det er jeg da glad for at hører men krydser nu fingre for jeg er lige så heldige som jer

tak for svaret

Anmeld

20. april 2010

frkmartin

Min datter skal helt klart i dagpleje. Min mor er selv dagplejer, og jeg ved hvor meget de gør ud af det med bland nye kurser og udvikling af dagplejerne hver især. 

Jeg vil helt klart vælge en dagplejer hvor der er faste rammer og tryghed med højest 5 børn, hvor jeg fornemmer at der er flere børn til hver pædagog i en vuggestue. Jeg tror selv at barnet får mere ud af det i en dagpleje, hvor dagplejeren nemmere kan se hvert barn an + stimulere hvert barns svage såvel som stærke sider, i og med at det er så koncenteret omkring de børn der nu engang er i dagplejen.

Anmeld

20. april 2010

wamse

Mine 3 har alle været i dp og jeg har været så glad for det, og har aldrig oplevet noget i den stil du har hørt om.

Det har været en succes for os

Anmeld

20. april 2010

Øffengronøffen

Nu ved jeg ikke hvor du bor men jeg kan anbefale privat dagpleje i Kerteminde, Dorthe Laubuch. Prøv at google det. Hun har hjemmeside.

Anmeld

20. april 2010

N&J

Min datters dp er også rigtig sød og et dejligt behageligt menneske, kan så ikke forstå hvordan man kan glemme et barn, når der højst er 4 børn, de var 3 tre ved min dp, som desværre er sygemeldt, så lige nu er hun hos en dp, som jeg ikke bryder mig om, men det er heldigvis kun midlertidigt, men søster har til gengæld fået hendes i vg og er bare rigtig glad for det, og vi havde valgt omvendt begge to, havde vi fået valget fra starten, men er begge glade for den løsning vi har nu.. 

Anmeld

20. april 2010

line melias mor

tak for jeres svar det var vidst bare mig der skulle have det bekræftet. kender ikke så mange med børn i dagpleje så det er bare lækkert at hører jeres beretninger. tror bare jeg vil skrue en anelse ned for mine paranoider og nyde den mulighed man har får at få passet sit barn

tak tøser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.