Det der med alkohol...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Da jeg var blevet gravid spurgte jeg min læge: Sker der noget ved at gå i byne. Hans svar: Vil ikke anbefale at drikke alkohol, som sundhedsstyrelsen jo siger. Men der sker ikke noget andet end barnet får samme promille som dig.
Så sagde jeg så: Jamen jeg drikker ikke, der var i hensyn til bassen på diskoteket- om den kunne fremkalde veer/abort. Han sagde: Nej, det kan den ikke. Så tage du bare i byen og hygge dig..

Jeg drak ikke i hele graviditeten! Smagte ikke engang på sagerne. Og når jeg gik i byen drak jeg cola. Og må indrømme jeg heller ikke drak så snart jeg fik tanken om at noget havde ændret sig i min krop så jeg havde på fornemmelsen jeg var gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Muffinmus

den er lidt tricky.... Startede helt alkoholfrit...men da det jo ligesom tog 3 år at blive gravid med min søn,ja så smuttede den sgu i ny og næ:-)

Anmeld

19. april 2010

Riksen

Jeg går med de samme tanker som dig! Man vil jo gerne give sit (evt.) kommende barn en god start, men man vil samtidig gerne føre så normalt et liv som muligt, da man jo ellers bliver sindssyg af at skulle leve som om man allerede er gravid.

Måske vi skulle slappe lidt af, drikke et glas rødvin og nyde en aften i godt selskab og dermed glemme vores baby-projekt for en stund? Det kan være, at der kommer noget godt ud af det...

Anmeld

20. april 2010

Mettemus

Tjuhl skriver:

jeg har været såååå artig og holdt mig fra alkohol igennem alle de måneder vi prøvede intensivt at få baby. Den ENE måned hvor vi gav op og skejede ud og drak os fuldkommen i hegnet flere dage i træk - der satte ægget sig fast!

lægerne siger at de relativt lidt alkohol man måske indtager inden man er klar over man er gravid ikke er til skade, det er først hvis du drikker bagefter de to streger, og her i relativt store mængder, eller temmelig regelmæssigt, at det bliver et problem.

men se hvad du har det bedst med når du står i situationen!

hilsen Trine der saaaaaaaaaaaaaaaaaaavner alkohol så man skulle tro jeg havde været bodega-lis førhen

Ej hvor "sjovt" - har en veninde der har gjort det samme som dig - de havde godt nok ikke prøvet nær så længe, men i december tænkte hun "der sker jo ikke en skid alligevel", tog til julefrokost/i hegnet - og BANG! - to streger til hende.

Men tænker at jeg måske kan tage et glas vin el. to, så går det nok alt sammen...

Anmeld

20. april 2010

BinaMor

jeg har en meget sund datter og som skreven tidligere er hun lavet i en kæmpebranert med masser af druk derefter.

man skal passe på (IMO) ikke at blive for forsigtig. for så ender det med man blir alt for skrøbelig.

vi er mennesker. self skal man ikke drikke som gravid. men navlestrengen er ikke engang koblet fast til mor i starten hvis man ikke ved om man er gravid så den opdager intet. folk får aborter der. men snakker man om en øl så er det pludeslig forkert.. såå...

relax og gør som du føler. om en øl skader el. ej.

Anmeld

20. april 2010

Mettemus

Riksen skriver:

Jeg går med de samme tanker som dig! Man vil jo gerne give sit (evt.) kommende barn en god start, men man vil samtidig gerne føre så normalt et liv som muligt, da man jo ellers bliver sindssyg af at skulle leve som om man allerede er gravid.

Måske vi skulle slappe lidt af, drikke et glas rødvin og nyde en aften i godt selskab og dermed glemme vores baby-projekt for en stund? Det kan være, at der kommer noget godt ud af det...

Ja det er altså lidt svært...

Jeg tænker i hvert fald at jeg nok tager et glas vin el. to... Vil nemlig også gerne være lidt afdæmpet omkring alt det her "måske-er-jeg-gravid-halløj" (min historie taget i betragtning), og sagen er at det er meget svært at sidde og være hellig og alkoholfri til en 25 års fødseldag uden at tiltrække sig unødig opmærksomhed.

Og så skal det ikke fylde hele min hverdag... men på den anden side skal mit ønskebarn også have en god start... Ihhh ha!! Synes det er svært...

Et eller andet sted er det rart at se at der er andre med de samme overvejelser... selvom det selvfælgelig ville være bedre hvis vi nu skulle udveksle trix til hvordan vi skulle holde en graviditet hemmelig indtil uge 12

Anmeld

20. april 2010

Mettemus

gabriellasmor skriver:

jeg har en meget sund datter og som skreven tidligere er hun lavet i en kæmpebranert med masser af druk derefter.

man skal passe på (IMO) ikke at blive for forsigtig. for så ender det med man blir alt for skrøbelig.

vi er mennesker. self skal man ikke drikke som gravid. men navlestrengen er ikke engang koblet fast til mor i starten hvis man ikke ved om man er gravid så den opdager intet. folk får aborter der. men snakker man om en øl så er det pludeslig forkert.. såå...

relax og gør som du føler. om en øl skader el. ej.

Jamen jeg tænker også, at der altså rundt omkring må gå nogle små "smuttere" rundt hvor moren ikke har vidst at hun var gravid, og så er det da næsten umuligt, at der ikke er røget en lille smule alkohol ned... Det er jo ikke fordi jeg har tænkt mig at gå på teenagedruk hele en evt. graviditet igennem. Og nemlig som du siger - jeg er bange for at det får betydning for alt hvad jeg laver. Kan mærke at jeg allerede begynder at nøle lidt i forhold til at lave aftaler der måske/måske ikke bliver påvirket af at jeg MÅSKE er gravid på det tidspunkt... det holder jo ikke i længden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.