Det der med alkohol...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.943 visninger
16 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Mettemus

Hvordan skal man forholde sig til alkohol når man prøver at blive gravid, eller hvor skadeligt er det helt i starten?

Er inviteret til  stor fødselsdag et par dage inden jeg skal teste næste gang, hvilket har fået mig til at tænke: "tør jeg drikke alkohol, for hvad nu hvis jeg er gravid?" Men det kan jo også være at jeg ikke er gravid og altså godt kan drikke... og så tænkte jeg videre - det kan jo også være at jeg får svært ved at blive gravid - skal jeg så gå og være forsigtig og tænke "hvis jeg nu er gravid, må jeg ikke drikke" i mange måneder og måske år?

Det skal altså ikke lyde som om jeg har et kæmpe alkoholproblem eller behov for kampdruk, det er mere i forhold til hvor meget mit forsøg på at blivegravid skal påvirke min almindelige adfærd. Håber det er nogenlunde tydeligt: hvis man drikker alkohol i de to uger der går fra ægløsningen til man kan teste positiv, hvor fatalt er det så?

- Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Saaby

Hejsa..

I dag bliver der ikke anbefalet, at man drikker alkohol hvis man gerne vil være gravid, det bliver faktisk frarådet. Når det er sagt, så kan jeg da fortælle, at jeg drak mig fuld under min første graviditet, inden jeg vidste det.

Under min anden graviditet holdt jeg mig godt nok fra alkohol.

Men spørger du sundhedsstyrelsen, så nej ingen alkohol til dig..

Marianne

Anmeld

19. april 2010

Vidunderligeunger

jeg vil svare dig, som jeg selv blev svaret da jeg spurgte om akkurat det samme for snart 9 mdr siden - klart nej  

Anmeld

19. april 2010

oo

jeg har været såååå artig og holdt mig fra alkohol igennem alle de måneder vi prøvede intensivt at få baby. Den ENE måned hvor vi gav op og skejede ud og drak os fuldkommen i hegnet flere dage i træk - der satte ægget sig fast!

lægerne siger at de relativt lidt alkohol man måske indtager inden man er klar over man er gravid ikke er til skade, det er først hvis du drikker bagefter de to streger, og her i relativt store mængder, eller temmelig regelmæssigt, at det bliver et problem.

men se hvad du har det bedst med når du står i situationen!

hilsen Trine der saaaaaaaaaaaaaaaaaaavner alkohol så man skulle tro jeg havde været bodega-lis førhen

Anmeld

19. april 2010

LinLin

David "blev lavet" 25. dec. og denne gang er det sket omkring d. 21. dec - jeg har drukket nytårsaften begge gange! Ikke meget - men et par drinks.

Med David vidste jeg ikke jeg var gravid - vi havde prøvet i 3/4 år - og han har altså på ingen måde taget skade af det... Denne gang tog jeg en test d. 29. dec (da vi skulle købe ind til nytårsaften)  - den var negativ. Havde den været positiv havde jeg ikke drukket noget! Og har heller ikke drukket noget overhovedet siden d. positive test d. 2. januar

Anmeld

19. april 2010

MM1987

Jeg tænker tit selv på det samme...

Men jeg står også i et dilemma fra mens til ægløsning, her tænker jeg om det kan være skadeligt for fertiliteten. 

Nogen gange tænker jeg at jeg bare drikker hvis jeg skulle få lyst - men kan mærke at jeg får dårlig samvittighed over det...

Det er vildt irriterende, for man kan ikke gøre de ting som man burde kunne som "ikke-gravid" men man har heller ikke en graviditet at glæde sig over - det er bare hverken eller når det burde være både og (eller måske ikke lige i tilfældet med alkohol)

Jeg har lige fået mens i dag - og har en fest på lørdag...

Nej det er ikke anbefalet - men et enkelt glas rødvin gør nok ikke noget - og synes at denne debat har været oppe før og der var der nogen der blev enige om at man ikke var gravid før man havde 2 streger...

Anmeld

19. april 2010

Pige2009

Laura blev undfanget den 10. januar 2009, og jeg drak mig fuldstændig i hegnet den ene aften på skitur i februar inden jeg vidste, jeg var gravid, men lægen sagde, at de fleste når at drikke sig stive, inden de opdager de to streger

K.h. Linda

Anmeld

19. april 2010

Mum33

Jeg var også hønefuld et par gange inden jeg fandt ud af jeg var gravid. Spurgte min læge der sagde, at indtil du selv har mulighed for at opdage du er gravid (dvs du skulle have haft din mens), så optager barnet ikke noget fra dig - det er kun celledeling.

Så smart er naturen indrettet. Men selvfølgelig har ens krop mere "overskud" til at være gravid hvis man ikke er bacardi hele tiden. Så tag du bare en god fest her inden du skal faste i laaaaang tid.

Anmeld

19. april 2010

misslea

hejsa....

heheh... tror vi alle har haft de tanker, som du går med dér!!!

SELVFØLGELIG kan man ikke anbefale, at man drikker sig fuld, hvis man er gravid...!! Og heller ikke, hvis man prøver at blive det!!!

Da vi valgte, at jeg skulle droppe p-pillerne, blev vi samtidig enige om at tage det fuldstændig roligt, og at jeg skulle fortsætte mig livsstil!! Jeg dyrker meget motion oh spiser generelt rigtig sundt!!! MEN jeg kan også godt li' at hygge med mine veninder og tage et par dejlige drinks i ny og næ!!!

Da jeg blev gravid, havde jeg INTET mærket, men testede alligevel, om jeg skulle væe blevet gravid, den dag jeg skulle til afslutningsfest på mit studie, da jeg vidste, at den skulle have hele armen!! Jeg testede negativ, og drak derfor RIGELIGT med dejlige drinks den aften...!!! Et par uger efter opdagede jeg, at jeg var gravid, og kune så regen ud, at jeg havde været gravid på dét tidsounkt, hvor jeg havde været ret så pløret!!!

Min læge sagde, at jeg ingen grund havde til bekymring.... :-)

Min pointe er.... at jeg tror, at det er vigigt, at man mere eller mindre slapper af og nyder livet...også selvom man forsøger at blive gravid!! Jeg tror kroppen kan mærke den afslappende indstilling til tingene...hvilket på længere sigt kan hjælpe!!! Dermed IKKE sagt, at man ikke skal tænke sig lidt om

Mange gange held og lkke med projekt baby....

Kærlig hilsen fra Lea 16+0

Anmeld

19. april 2010

Mira0911

Jeg var stort set ude og feste hver weekend inden jeg testede positivt...

1 mdr før termin, var jeg og en smule fuld, hatten passede hvert fald fint...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.