Hvad kommer mellemøresbetændelse af?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2010

Diana...

Muffi . skriver:

Det er en rigtig lortetid da han jo skal faste 6 timer inden

i 6 timer det godt nok lang tid for sådan en lille en vi skulle kun faste i 4 timer kun og kun men 6 timer det sgu umenneskeligt for sådan en lille størrelse. hvordan tager han det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Lady Marion <3

Diana... skriver:

i 6 timer det godt nok lang tid for sådan en lille en vi skulle kun faste i 4 timer kun og kun men 6 timer det sgu umenneskeligt for sådan en lille størrelse. hvordan tager han det?

Han har faktisk klaret det flot  Og nu sidder drænene hvor de skal

Anmeld

19. april 2010

Diana...

Muffi . skriver:

Han har faktisk klaret det flot  Og nu sidder drænene hvor de skal

Det var godt. Håber det hjælper. 

Anmeld

20. april 2010

AWO

Ayasmor skriver:

Så vidt jeg har forstået og læst mig til, så er der en forbindelse fra svælget/næsen og til mellemøret (det har et fint navn jeg ikke kan huske). Ved forkølelse og lign. kan slimhinden hæve op og dermed lukke den normalt åbne forbindelse, så de baktierier der normalt befinder sig i mellemøret og egentlig er harmløse, får mulighed for at formere sig= MØB.. Så direkte at sige at det er fordi børnene ikke har hue på, eller har kolde fødder har gjort at de har fået MØB holder ikke. Men det kan self være med til at fremme en evt. forkølelse, og dermed alligevel indirekte hjælpe en MØB på vej. Nogle børn har bare større tendens til at blive ørebørn pga. den varierende størrelse af denne forbindelse/gang og det er bare skide synd for dem. Hvis jeg er helt forkert på den, håber jeg at der er nogen der vil rette mig, så jeg ikke render og fortæller halve sandheder

Det var faktisk helt rigtigt, det du skrev!

Forbindelsen hedder det eustachiiske rør, og en af grundene til, at mellemørsbetændelse er så hyppigt hos børn er, at deres rør ligger mere vandret end hos voksne. Det stopper altså nemmere til, og så kan man ikke længere trykudligne, og bakterier og virus fra næse og svælg vandrer nemmere op i mellemøret.

I øvrigt kan man (børn) også have væske i mellemøret, uden at det gør ondt! Det kaldes kronisk mellemørsbetændelse og er vigtigt at opdage, da børnene hører meget dårligt pga. væsken, og fordi denne væske KAN lave skader på mellemøret, hvis den får lov til at blive der i alt for lang tid.

Som talepædagog ser man desværre ret mange af disse uopdagede hørebørn, som pga. deres høretab har et rigtig dårligt og forsinket sprog.

KH Anke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.