Hvad kommer mellemøresbetændelse af?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Diana...

Ja hvad komme det af hvorfor er der SÅ mange børn der er ørebørn? 

Man høre så mange ting bla kolde føder ikke hue på osv osv osv. 

Hvad har i fået atvide og hvad mener i det kommer af?

Personligt ved jeg det ikke selv for jeg har altid været meget obs på det med hue kolde føder vand i ørene vatpinde osv. Men jeg har nu alligevel et ørebarn.

Så hvad har i hørt og hvad mener i det kommer af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Lady Marion <3

Har hørt der findes MØB virus   Og så infektion ,,,    Jeg har altid fået af vide det intet har med huen af gøre og når det bliver en smule varmt så skal huen af , ellers skader du mere end du gavner ....   Det har vel noget af gøre med deres øre trompet ikke er så udviklet endnu så det stopper til og der dannes væske derinde    Skræmmende at det rent faktisk kan udvikle sig til menegitis hvis man ikke får gjort noget ved det

Anmeld

19. april 2010

Ayasmor

Diana... skriver:

Ja hvad komme det af hvorfor er der SÅ mange børn der er ørebørn? 

Man høre så mange ting bla kolde føder ikke hue på osv osv osv. 

Hvad har i fået atvide og hvad mener i det kommer af?

Personligt ved jeg det ikke selv for jeg har altid været meget obs på det med hue kolde føder vand i ørene vatpinde osv. Men jeg har nu alligevel et ørebarn.

Så hvad har i hørt og hvad mener i det kommer af?

Så vidt jeg har forstået og læst mig til, så er der en forbindelse fra svælget/næsen og til mellemøret (det har et fint navn jeg ikke kan huske). Ved forkølelse og lign. kan slimhinden hæve op og dermed lukke den normalt åbne forbindelse, så de baktierier der normalt befinder sig i mellemøret og egentlig er harmløse, får mulighed for at formere sig= MØB.. Så direkte at sige at det er fordi børnene ikke har hue på, eller har kolde fødder har gjort at de har fået MØB holder ikke. Men det kan self være med til at fremme en evt. forkølelse, og dermed alligevel indirekte hjælpe en MØB på vej. Nogle børn har bare større tendens til at blive ørebørn pga. den varierende størrelse af denne forbindelse/gang og det er bare skide synd for dem. Hvis jeg er helt forkert på den, håber jeg at der er nogen der vil rette mig, så jeg ikke render og fortæller halve sandheder

Anmeld

19. april 2010

Diana...

Muffi . skriver:

Har hørt der findes MØB virus   Og så infektion ,,,   Jeg har altid fået af vide det intet har med huen af gøre og når det bliver en smule varmt så skal huen af , ellers skader du mere end du gavner ....   Det har vel noget af gøre med deres øre trompet ikke er så udviklet endnu så det stopper til og der dannes væske derinde   Skræmmende at det rent faktisk kan udvikle sig til menegitis hvis man ikke får gjort noget ved det

Hvordan gik det med drænet? 

Anmeld

19. april 2010

Diana...

Ayasmor skriver:

Så vidt jeg har forstået og læst mig til, så er der en forbindelse fra svælget/næsen og til mellemøret (det har et fint navn jeg ikke kan huske). Ved forkølelse og lign. kan slimhinden hæve op og dermed lukke den normalt åbne forbindelse, så de baktierier der normalt befinder sig i mellemøret og egentlig er harmløse, får mulighed for at formere sig= MØB.. Så direkte at sige at det er fordi børnene ikke har hue på, eller har kolde fødder har gjort at de har fået MØB holder ikke. Men det kan self være med til at fremme en evt. forkølelse, og dermed alligevel indirekte hjælpe en MØB på vej. Nogle børn har bare større tendens til at blive ørebørn pga. den varierende størrelse af denne forbindelse/gang og det er bare skide synd for dem. Hvis jeg er helt forkert på den, håber jeg at der er nogen der vil rette mig, så jeg ikke render og fortæller halve sandheder

Altså du er sgu så klog ha ha jeg ved ikke om det rigtigt men jeg synes det lyder rigtigt  hi hi.

Anmeld

19. april 2010

Ayasmor

Diana... skriver:

Altså du er sgu så klog ha ha jeg ved ikke om det rigtigt men jeg synes det lyder rigtigt  hi hi.

Haha tak... håber lidt det er rigtigt det jeg har skrevet.. eftersom jeg læser til sygeplejerske, burde jeg jo vide lidt om det

Anmeld

19. april 2010

Lady Marion <3

Diana... skriver:

Hvordan gik det med drænet? 

Det er først 16 30

Anmeld

19. april 2010

Diana...

Muffi . skriver:

Det er først 16 30

Nåå for pokker ha ha. det bare her vi ikke har gode åbningstider hi hi. 

Anmeld

19. april 2010

Diana...

Ayasmor skriver:

Haha tak... håber lidt det er rigtigt det jeg har skrevet.. eftersom jeg læser til sygeplejerske, burde jeg jo vide lidt om det

Ha ha mon ikke det er det ;)

Anmeld

19. april 2010

Lady Marion <3

Diana... skriver:

Nåå for pokker ha ha. det bare her vi ikke har gode åbningstider hi hi. 

Det er en rigtig lortetid da han jo skal faste 6 timer inden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.