Vand afgang ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.360 visninger
21 svar
0 synes godt om
19. april 2010

lulleh

Det er anden gang jeg oplever at der løbe vand/ ? ned af mine ben. føste gang var jeg 24+4 uge og idag 29+6.
første gang blev jeg hentet med ambulance og kørt på fødegangen, hvor jeg blev tjekket for alt.
men idag ska jeg bare komme ned til min læge om en time . pga mistanke om vandafgang .
er der andre der har oplevet det samme ?
og kan ikke helt forstå hvorfor jeg selv ska komme. hvis det er vandafgang burde jeg da ligge mig ned ikk ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Leonora

Hej

Jeg havde nøjagtig den samme oplevelse flere gange da jeg ventede min datter. men de kunne på hosp ikke give mig svar på vad det var..og jeg fødte til normal tid. Så for mig gavde det igen betydning udover bekymringen da det skete (midt i IKEA da jeg var i uge 27)...Så jeg tror ikke du skal være nervøs.

Held og lykke med resten af graviditetn

Venlig hilsen

Louise

Anmeld

19. april 2010

lulleh

Leonora skriver:

Hej

Jeg havde nøjagtig den samme oplevelse flere gange da jeg ventede min datter. men de kunne på hosp ikke give mig svar på vad det var..og jeg fødte til normal tid. Så for mig gavde det igen betydning udover bekymringen da det skete (midt i IKEA da jeg var i uge 27)...Så jeg tror ikke du skal være nervøs.

Held og lykke med resten af graviditetn

Venlig hilsen

Louise

Igen idag kunne de ikke fortælle mig hvad det var, men håber snart stopper.

og mange tak for dit svar

Anmeld

19. april 2010

Leonora

Hej igen.

Har tænkt lidt over din situation. Det lyder måske tosset med det kan jo være at, det du oplever som foster vand, måske kommer fra din blære. Jeg tror i hverfald at det jeg selv oplevede måske var inkontines ifm trykket på blæren fra barnet der jo efterhånden er ved at blive stor. Dette kan sagtens lade sig gøre uden at man har følelsen af at skulle tisse.

Håber også for dig at det snart stopper.

Venlig hilsen

Louise

Anmeld

19. april 2010

mamalicious

Oplevede selv at have vandafgang i uge 23+? i 1999. Blev indlagt og gjorde klar til fødsel, da jordemor kunne se, at der tydeligt var vandafgang. Alligevel gik jeg så først til uge 32, hvor lungerne er klar. Her skulle jeg have været sat igang, pga infektionsfarer for mor og baby.... Men alt så fint ud og fik lov at gå til uge 36...

Den korte version !!

Held og lykke Mamalicious

Anmeld

23. april 2010

Leonora

Hej

Jeg kom til at tænke på dig idag og om der er noget nyt i din vand sag....håber at det er gået i sig selv igen, blev bare nys...

Hilsel Louise og go week

Anmeld

23. april 2010

N&J

Jeg havde det også løbende gennem det sidste semester af min graviditet, men det var meget normalt sagde jordmoderen til mig, og ja min søster havde det jo samtidigt og måtte indimellem skifte tøj pga det, så var ikke nervøs, og det tror jeg heller ikke du skal være, hvis det er vandet, så burde det jo løbe konstant og kunne fylde det ene bind efter det andet, men det andet bare indmellem fylder et bind... 

Anmeld

23. april 2010

Ansemusen

N&J skriver:

Jeg havde det også løbende gennem det sidste semester af min graviditet, men det var meget normalt sagde jordmoderen til mig, og ja min søster havde det jo samtidigt og måtte indimellem skifte tøj pga det, så var ikke nervøs, og det tror jeg heller ikke du skal være, hvis det er vandet, så burde det jo løbe konstant og kunne fylde det ene bind efter det andet, men det andet bare indmellem fylder et bind... 

Er det urin der kan løbe uden at man mærker det og derfor forveksler det med fostervand?

Anmeld

23. april 2010

N&J

Ansemusen skriver:

Er det urin der kan løbe uden at man mærker det og derfor forveksler det med fostervand?

Min jordmoder forklarede det som en slags udflåd, bare meget tynd, altså man tror jo det er foster vandet, og nogen gange kommer der altså en hel del, så ved fakrtisk ikke præcist hvad eller hvor det kommer fra udover at det ikke skulle være fostervand, men jeg måtte hele sidste semester i graviditeten skifte indlæg/bind 3-6 gange om dagen så meget kom der.. men ingen vandafgang før 10 dage over tid, og det var lidt noget andet.. 

Anmeld

23. april 2010

Ansemusen

N&J skriver:

Min jordmoder forklarede det som en slags udflåd, bare meget tynd, altså man tror jo det er foster vandet, og nogen gange kommer der altså en hel del, så ved fakrtisk ikke præcist hvad eller hvor det kommer fra udover at det ikke skulle være fostervand, men jeg måtte hele sidste semester i graviditeten skifte indlæg/bind 3-6 gange om dagen så meget kom der.. men ingen vandafgang før 10 dage over tid, og det var lidt noget andet.. 

Nåh ja, det læste jeg da godt forleden i min graviditetsbog! At ens udflåd kan blive så tyndt og så meget at man tror det er fostervandet der siver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.