Skal have fortaget Fostervandsprøve d. 22 April :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.175 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Patrick07

Har lige bruge for et par hjælpende ord

Fik i mandags uge 15 en meget ubehalig opringning fra ultralydscanning i Aalborg, om at de ønsker at tilbyde os en fostervands prøve.

Vi blev tilbudt denne fordi der i uge 12 var store problemer med at måle nakkefolden. Men efter 2½ times scanning fik hun den målt til 1,8 mm dog var hun ikke sikker på sine tal, så vi skulle op og scannes af overlægen 2 dage sener, som også fik den målt til 1,8 mm.

Vi fik derefter at vide alt så fint ud, så vi kunne godt tage hjem

Men så får man denne opringning mandag morgen, og der var som om alt bare væltede omkring mig, vi har jo gået i 3 uger og troet alt var som det skulle være. Så hvorfor tilbyder de os den lige pludselig... ??

Er der andre af jer der har prøvet noget lingende, eller fået fortaget en fostervandsprøve??

Har godt nok en stor knude i maven, selv om vi da ikke tror der er noget galt.. kunne jo se to ben to arme ti finger og ti tæer.. Men alligevel har jeg der rigtig rigtig træls med det

Kristina.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Svane83

Okay nu bliver det lidt langt ude, men her det:

Min kærestes, fætters kone

Var ude for det samme med deres 2. barn. NF havde været ret usikker og det havde været svært at få en ordentlig måling. De fik efterfølgende jeg mener at det var 2 uger efter tilbudt en fostervandsprøve. Bare sådan for en sikkerhedsskyld og der var heldigvis ikke noget.

Så tror at det er noget der sker indimellem. De notere vel at der har været usikkerhed omkring målingen og så er der nok en eller anden højere oppe der skal tage stilling til om der skal tilbydes en fostervandsprøve og det tager så åbenbart lige et par uger at få den beslutning taget.

Kan godt forstå at du synes det er ubehageligt at få sådan en opringning, men nu ved du i hvertfald at når de har lavet den prøve så er du 100% sikker på at dit barn ikke fejler noget og så vidt jeg husker så kan du også få, med 100% sikkerhed af vide om du venter en dreng eller en pige.

jeg krydser finger for at alt er som det skal være.

Anmeld

19. april 2010

Vial

Hold da op et chok! Jeg tror også det er et udtryk for, at de går med livrem og seler. Til min NF fik jeg målt fine nakkefolde - skal ha' tvillinger. Da hun var helt færdig med beregningen og tallene var flotte, vender hun sig pludselig om og siger: Jeg bliver altså nødt til at ha' en overlæge til at scanne dig igen. Var ved at falde ned af stolen. Intet var heldigvis galt, men hun havde ikke kunne se hjernen ordentlig på den ene. De er bare heldigvis rigtige grundige. Fik også lige ekstra scannet det ene hjerte til md. Man bliver da lige lidt usikker. Det er jo også et kæmpe ansvar de påtager sig med de scanninger - og nu er du alt for langt henne til en ny NF scanning, så der er jo kun de mere hardcore prøver tilbage - som så også giver præcist svar. Held og lykke med det. Det skal nok gå godt.

Anmeld

19. april 2010

Mumto3

Jeg har fået lavet en fostervandsprøve. Inden var jeg meget nervøs (ikke for resultatet men mere for selve undersøgelsen) så jeg spurgte rundt omkring på nettet hvad folk havde af erfaring, hvor ondt det gjorde osv. Alle sagde at det lyder mere værere end det er, men at det er en god ide at kigge væk når de stikker nålen ind.

Det var præcis sådan det også var for mig! Det var slet slet ikke så slemt, havde lidt ondt bagefter (man skal ligge ned i ca ½ time før man må rejse sig), og der var jeg rigtig bange, men det gik godt!

Nyd at du i 3 uger bare har gået og haft en lykkelig graviditet. Der er jo nogle der går og er død nervøse fra uge 12 til uge 18 fra NF scanningen og et dårligt resultat indtil de får vished efter fostervandspprøven, og ofte er de nervøse ogbekymrede helt uden grund! Det er du sluppet for. Ved godt at det er en ringe trøst, men mange ville hellere være i dine sko, også selvom det selvfølgelig kommer som et kæmpe chok.

Stol på din mave fornmemeles. Kender en der gennem hele graviditeten sagde: Der er noget galt! -og alle slog det hen. hun var 23 år, og hvorfor skulle der dog være noget galt? -og bingo: så fødte hun en barn med downs. Det kom slet ikke bag på hende, for hun havde fornemmet det under hele graviditeten. (Det var før nakkefoldsscanninger og forstervandsprøver! så de kunne ikke chekke det.)

Held og lykke med prøven!

Anmeld

19. april 2010

Patrick07

Tusind tak for alle jeres svar Dejligt og høre det er ganske normalt at føle en smule frygt for det hele.

der vil sener komme en opdatering i min dagbog hvordan og hvorledes det hele ser ud efter fostervandsprøven.

Tusind tak for alle jeres beroligende ord

Anmeld

19. april 2010

misslea

hejsa...

ja øv... kan næsten ikke forestille mig, hvor forskrækket, du er blevet!!!

Kom lige til at tænke på, hvor tyk "nakkefolden" højest må være, for at den er normal!! Ved du det???

Kan se du skrev, at jeres var 1,8 mm??!!!

Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke med undersøgelsen... og er sikker på, at det hele ser rigtig fint ud!!!

Mange venlige hilsner fra Lea 16+0

Anmeld

19. april 2010

Patrick07

misslea skriver:

hejsa...

ja øv... kan næsten ikke forestille mig, hvor forskrækket, du er blevet!!!

Kom lige til at tænke på, hvor tyk "nakkefolden" højest må være, for at den er normal!! Ved du det???

Kan se du skrev, at jeres var 1,8 mm??!!!

Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke med undersøgelsen... og er sikker på, at det hele ser rigtig fint ud!!!

Mange venlige hilsner fra Lea 16+0

Vi fik at vide at det de ville kalde en stor nakke fold ville ligge på 2,4 eller 2,6 så det så jo fin ud ved os

Anmeld

19. april 2010

misslea

okay... ja der er jo et stykke op så

Vores blev målt til 1,4 mm - men fandt nemllig aldrig ud af, hvor tyk den "max" måtte være....

Anmeld

20. april 2010

Patrick07

Hvor lang tid gik der ca. før at i fik svar på jeres fostervandsprøve??

Anmeld

20. april 2010

Ansemusen

Jeg ville nok ringe og tale med dem om hvorfor de vælger at tilbyde den, og hvordan risikotallene så ud udfra deres beregninger med blodprøven. For der ER jo desværre en abortrisiko ved en fostervandsprøve på 1 ud af 100, hvilket selvølgelig er en lille risiko, men dog en risiko. Måske en sådan samtale kan gøre at I ikke føler for at få den foostervandsprøve foretaget. For den ER frivillig skal I huske! Uanset hvad I vælger, forstår jeg godt jeres valg og jeg håber at alt er som det skal være! Det er det i de allerfleste tilfælde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.